تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۰۸۰۱۹
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افتتاح شد (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛صبح امروز ( شنبه 25 اسفندماه 97) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افتتاح شد.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این مراسم اظهار کرد: این زایشگاه با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع از اسفندماه سال 93 به صورت فاز به فاز آغاز شد.
ایلامی به اعتبار این پروژه اشاره و تصریح کرد: برای راه‌اندازی زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: این طرح دارای 14 اتاقLDR (اتاق زایمان) بوده که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی(مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق برای اعمال اورژانسی زنان است.
وی امکانات زایشگاه را شامل یک اتاق تحت نظر چهار تخته، اتاق‌های LDR تک نفره، سیستم احضار پرستار، سالن انتظار، 6 ldr فتال مانیتورینگ، 6 مانیتورینگ علایم حیاتی، 8 سونوکید، 6 صندلی تخت شو، 3 ساکشن پرتابل، 2 الکتروشوک، 2 الکتروکاردیوگرافی، یک الکتروکوتر، یک تخت جراح، یک ماشین بیهوشی و یک سونوگرافی داپلر با پروب شکمی و واژینال اعلام کرد.
این مسؤول به دیگر امکانات این زایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: 6عدد تخت ال دی ار، 6 عدد صندلی تخت شو، 6 عدد چراغ معاینه، 1دستگاه ماشین بیهوشی، 1 عدد تخت جراحی، 6 عدد ساکشن جراحی، یک دستگاه انکوباتور سیار و 6 عدد وارمر فتو تراپی نوزاد در این زایشگاه خریداری و نصب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعداد ورودی سالیانه زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پنج هزار زایمان بوده که میانگین ماهیانه آن 450 مورد است.
ایلامی با اشاره به فعالیت هشت پزشک متخصص زنان خاطرنشان کرد: عمل سزارین در اوایل امسال 49 درصد بوده که هم اکنون به 26 درصد کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Italy
یه کاری بکنید بینم حاجی بعد از8سال
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1