کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افتتاح شد (+ تصاویر)

25 اسفند 1397 ساعت 12:48

با حضور مسؤولان زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افتتاح شد.


صبح امروز ( شنبه 25 اسفندماه 97) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افتتاح شد.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این مراسم اظهار کرد: این زایشگاه با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع از اسفندماه سال 93 به صورت فاز به فاز آغاز شد.
ایلامی به اعتبار این پروژه اشاره و تصریح کرد: برای راه‌اندازی زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: این طرح دارای 14 اتاقLDR (اتاق زایمان) بوده که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی(مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق برای اعمال اورژانسی زنان است.
وی امکانات زایشگاه را شامل یک اتاق تحت نظر چهار تخته، اتاق‌های LDR تک نفره، سیستم احضار پرستار، سالن انتظار، 6 ldr فتال مانیتورینگ، 6 مانیتورینگ علایم حیاتی، 8 سونوکید، 6 صندلی تخت شو، 3 ساکشن پرتابل، 2 الکتروشوک، 2 الکتروکاردیوگرافی، یک الکتروکوتر، یک تخت جراح، یک ماشین بیهوشی و یک سونوگرافی داپلر با پروب شکمی و واژینال اعلام کرد.
این مسؤول به دیگر امکانات این زایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: 6عدد تخت ال دی ار، 6 عدد صندلی تخت شو، 6 عدد چراغ معاینه، 1دستگاه ماشین بیهوشی، 1 عدد تخت جراحی، 6 عدد ساکشن جراحی، یک دستگاه انکوباتور سیار و 6 عدد وارمر فتو تراپی نوزاد در این زایشگاه خریداری و نصب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعداد ورودی سالیانه زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پنج هزار زایمان بوده که میانگین ماهیانه آن 450 مورد است.
ایلامی با اشاره به فعالیت هشت پزشک متخصص زنان خاطرنشان کرد: عمل سزارین در اوایل امسال 49 درصد بوده که هم اکنون به 26 درصد کاهش یافته است.


کد مطلب: 408019

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408019/2/زایشگاه-جدید-بیمارستان-امام-سجاد-ع-یاسوج-افتتاح-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1