تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۰۷۹۷۲
کبنا گزارش می‌دهد

محله رادک؛ روی موج ناامنی و زلزله / اداره راه و شهرسازی دست به کار شود

۰
کبنا ؛جاده کمربندی گچساران جنب محله قدیمی رادک آسایش زندگی را از ساکنان محله سلب کرده است. جنب جاده کمربندی، در بالای تپه محله رادک تردد خودروها بخصوص ماشین‌های سنگین در طول شبانه روز آسایش را از این محله سلب کرده است. سه سال است که این منازل در طرح تخریب جاده کمربندی قرار دارند ولی جابجایی و تخریب با وجود پیگیری‌های زیاد ساکنان محله هنوز ترتیب اثر داده نشده است.
یکی از ساکنان محله که محل سکونتش جزو بافت فرسوده محسوب می‌شود، گفت: زمانی که طرح بافت فرسوده آمد در دو سال گذشته برای اخذ تسهیلات اقدام کردیم ولی پس از بررسی این جواب را به ما دادند که منزلتان در طرح جاده کمربندی قرار دارد و به همین دلیل امکان بازسازی منزل و اخذ تسهیلات را ندارید.
این ساکن محله رادک می‌گوید: منزل ما به خاطر نزدیکی به جاده کمربندی جزو خانه‌هایی بود که در طرح اولیه تخریب و جابجایی قرار داشت ولی نمی‌دانم به چه دلیل عملاً خانه ما در فاز اول تخریب نشد، گفتند خانه شما در طرح نیست و زمانی هم که تخریب منازل مجاور انجام گرفت آشپزخانه و حمام خانه ما نشست کرد و ترک خورد که ما مجبور شدیم آشپزخانه را جابجا کنیم.
وی در ادامه به آلودگی صوتی ماشین‌های در حال عبور در جاده اشاره کرد و گفت: خودروهایی که در جاده تردد می‌کنند آسایش را از ما گرفته‌اند و خودتان الان میزان سروصدا را متوجه می‌شوید، یک لحظه هم آرامش نداریم و از طرفی هم خانه‌هایمان دائم در لرزش است و وقتی ماشینی رد می‌شود شیشه‌ها و زیرپایمان کاملاً می‌لرزد، شبیه این است که هر روز ما در خانه‌هایمان زلزله‌های خفیف داشته باشیم.
این شهروند خانم بیان داشت: پس از اینکه نوسازی بافت فرسوده تقاضای ما را رد کرد تا الان حدود دو سه سال است که به اداره راه و شهرسازی مراجعه می‌کنیم. هر بار هم کار را به هفته بعد یا ماه بعد موکول می‌کنند. خانه واقعاً فرسوده است شما خودتان می‌بینید.
این خانم به مشکلاتی که با اداره راه و شهرسازی گچساران برای تخلیه منزل دارند اشاره کرد و گفت: ما طی مراجعات زیادی که به اداره راه و شهرسازی در گچساران و یاسوج داشتیم قرار شد خانه در طرح قرار بگیرد، حدود 2 میلیون هم واریز کردیم که کارها انجام بگیرد، دو سال پیش نرخ خانه را 180 میلیون تعیین کردند، ولی بعد از این همه دوندگی و پیگیری‌های هفته به هفته و ماه به ماه ما، در حال حاضر می گویند 50 میلیون می‌دهیم شما خودتان خانه بخرید و مابقی پول فروش خانه را قسط بندی می‌کنیم و می‌دهیم، ولی به نظر شما ما پول از کجا بیاوریم و خانه بخریم. این را هم بگویم که با این اتفاقاتی که افتاده که آنقدر معطل شدیم ما اصلاً اعتمادی نداریم که 50 میلیون را که دادند بقیه پول را بدهند یا به موقع بدهند.
وی در ادامه گفت: الان شما بگویید با این وضعیت گرانی چطور خانه‌ای پیدا کنیم که اندازه این پول باشد، نرخ خرید مسکن هم بالا رفته است، من شخصاً با آقای تاجگردون نماینده شهرستان صحبت کردم، گفتم خانه ما امنیتی ندارد و ایشان هم اینجا را دید و واقعاً تأسف خورد. ولی الان دو سال ما را معطل کرده‌اند و اینقدر دوندگی کردیم ولی هیچ جوابی به ما نداده‌اند.
خانم دیگر از اهالی محل گفت: سری اول 6 خانه تخریب شد که هنوز هم آثارش هست، الان 4 خانه هستیم که هرچقدر هم مراجعه می‌کنیم جواب درستی نداده‌اند، چند بار هم برای انجام روند کارها پول پرداخت کرده‌ایم که حدود یک میلیون شده ولی هنوز هیچ اری نکرده‌اند.
وی بیان داشت: الان اگر حداقل نتیجه صبرمان را می‌دیدیم و جواب قاطع و درستی به ما می‌دادند ما راضی بودیم، نه اینکه بعد از دو سال بگویند خانه را قسط بندی می‌کنیم.
------------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باید صدای این بنده های خدا هم شنیده بشه و اگر امکان داشته باشه از مسکن مهر براشون خونه ارزون تهیه بشه. الان قیمت خونه بالا رفته با 50 میلیون هیچ کاری نمیشه کرد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1