تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۰۷۹۱۹
با حضور مسوولان صورت گرفت

افتتاح مخزن عشایر زیرگچ «کهگیلویه» /آبیاری بیش از 40 هکتار زمین بایر/بذر می پاشیم،نان می خوریم(+تصاویر)

۰
کبنا ؛ظهر امروز پروژه مخزن 270 مترمکعبی منطقه عشایر زیرگچ کهگیلویه جهت آبیاری اراضی کشاورزی با حضور امام جمعه دهدشت،مدیر کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد،مدیر امور عشایر کهگیلویه،بخشدار مرکزی،رئیس منابع طبیعی کهگیلویه،رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه افتتاح شد که مردم خونگرم این منطقه با برگزاری آداب و سنت محلی «تفنگ و کِل» از مسوولان استقبال کردند.
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:امروز شاهد افتتاح مخزن 270متر مکعبی شهید «لطف الله فروزانی» جهت تامین آب اراضی کشاورزی عشایر هستیم.که اعتبار این طرح از محل اعتبارت ارزش افزوده می باشد.
مجید علیپور با بیان اینکه این پروژه در راستای توسعه معیشت و اشتغال عشایر است عنوان کرد: با اجرای این پروژه بیش از 12 خانوار عشایر ساماندهی می شوند و بیش از 40 هکتار از اراضی بایر منطقه زیر کشت خواهند رفت.
علیپور ادامه داد:با افتتاح این پروژه شاهد آغاز عملیات کشت هندوانه در این منطقه هستیم پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح درآمد خوبی شامل حال عشایر شود که در کنار آن اشتغال و رفاه عشایر نیز توسعه می یابد.
وی گفت:این پروژه هدیه ای از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی به عشایر زیر گچ است.
رئیس امور عشایر کهگیلویه نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با افتتاح این مخزن بیش از 40 هکتار اراضی که قبلا دیم بودند و به گفته خود عشایر چیزی جز جو نمی کاشتند که برداشت خوبی هم نداشتند ،آبیاری می شود.
خداداد اجتهادی عنوان کرد:این پروژه به برکت نظام و از خدمات دولت تدبیر و امید است که باعث رونق و توسعه اشتغال عشایر شده است، انشاالله این خدمات تداوم داشته باشد و روز به روز بر رضایت مندی مردم و عشایر افزوده شود.
امام جمعه دهدشت نیز با بیان اینکه اگر در مناطق عشایری،بسترهای کار فراهم شود قطعا جوان هایی که بیکار هستند می توانند خودشان را در این مناطق مشغول به کار کنند و از این سرگردانی نجات پیدا کنند تصریح کرد:یکی از طرح های بسیار خوب ،طرح آبرسانی به زمین های زراعی در منطقه عشایری است که امروز مسوولان امور عشایر استان و شهرستان زحمت کشیدند و این طرح ارزشمند را افتتاح کردند،جای قدردانی دارد و به عشایر این منطقه نیز تبریک می گویم.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی عنوان کرد:این طرح می توانند سبب بازگشت خانوارها و جوانانی شود که برای اشتغال به شهرها و جاهای دیگر کوچ کرده بودند شود.
 یکی از ریش سفیدان عشایر منطقه زیر گچ نیز در حضور مسئولان اظهار کرد:جوانان تحصیل کرده و بیکار زیادی داریم ،که با افتتاح این طرح جوانان ما می توانند، بذری بپاشند،آبی بریزند و نانی بخورند و در امور کشاو.رزی شاغل شوند که تا ابد دعا گوی شما که در کنار مردم محروم هستید خواهیم بود.
یکی از جوانان تحصیل کرده عشایر نیز اظهار کرد:منطقه عشایری پتانسیل هایی زیادی دارد که نیاز به شناسایی و تقویت آنها از سوی مسولان و عشایر است.
وی با بیان اینکه :جوانان بیکار زیادی داریم که مجبور بودند در دمای 70 درجه عسلویه یا دیگر نقاط خارج استان کار کنند تصریح کرد: ولی با افتتاح این طرح به کشاورزی مشغول می شوند و جای قدردانی دارد،همچنین از زحمات بی شائبه رئیس امور عشایر کهگیلویه قدردانی می کنم.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1