تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۰۷۸۸۶
کبنا گزارش می دهد

گردهمایی کارشناسان نهضت سواد آموزی استان در گچساران(+تصاویر)

۰
کبنا ؛گردهمایی کارشناسان نهضت سوادآموزی مناطق سیزده‌گانه استان  با حضور سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، محمد شهبازی سرپرست اداره آموزش و پرورش گچساران و کارشناسان نهضت سوادآموزی استان در سالن کنفرانس آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
  به گزارش کبنا نیوز: معاون نهضت سوادآموزی آموزش‌ و پرورش کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: طرح توسعه سوادآموزی برای 800 زن و دختر عشایری این استان در 2 سال گذشته با آموزش ۹۰ آموزش دهنده  برای دستیابی به سواد پایه اجرا شده است.
سید حمدالله خواهش نیک با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری اداره نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش عشایر صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان، کوچ عشایر، صعب‌العبور بودن و محرومیت خدمات‌دهی به مناطق مختلف به خصوص برای عشایر در جهت سوادآموزی این قشر از جامعه صورت می‌گیرد.
خواهش نیک ابراز کرد: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با هدف ارتقای شاخص سواد و توسعه عدالت آموزشی در دستیابی به آموزش‌های سواد پایه در این مناطق برای 800 نفر در استان اجرا شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد سواد آموزان مناطق عشایری در زیلایی و پشت کوه جلیل را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: در این زمینه بیش از ۴۰ نوع مهارت با محوریت مهارت های بومی همزمان با سواد پایه به زنان و دختران عشایر آموزش داده شد.
خواهش نیک در ادامه بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 95 تاکنون 437 هزار و 46 نفر از جمعیت هدف 10 تا 49 سال در استان باسواد شده‌اند.
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه تعداد 34 هزار و 106 نفر بی سواد در استان شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد 9 هزار و 205 نفر مرد و 24 هزار و 901 نفر خانم هستند.
خواهش نیک با بیان اینکه بر اساس سرشماری در سال 95  افراد بی سواد در استان کاهش یافته است، ابراز کرد:  براساس آمار سرشماری جمعیت باسواد در استان 437 هزار و  46 نفر است که هم اکنون  نرخ باسوادی جمعیت هدف سوادآموزی 92 و 7 دهم درصد است که شهرستان گچساران  با 96 درصد و بویراحمد بیش از 94 درصد بیشترین میزان باسوادی و کهگیلویه  با 88.2 درصد و لنده 88.4نیز کمترین نرخ باسوادی را دارند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت باسواد مردان استان 96/1 درصد و 89/4 درصد زنان استان  دارای سواد هستند که نسبت به نرم کشوری  جمعیت مردان با سواد استان نسبت به کشور 1 دهم کمتر و جمعیت زنان باسواد استان 4 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
این مسئول با بیان اینکه به کسانی که در سال ۹۷ باسواد شوند مبلغ ۱۴۴ هزار تومان پاداش و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات ارائه می‌شود، گفت: امسال ۲۰۰ نفر از سواد آموزان زیر پوشش آموزش رایانه قرار می‌گیرند.
خواهش‌نیک با بیان اینکه تعداد پنج هزار و150  بی‌سواد وکم سواد در استان تحت پوشش فعالیتهای سوادآموزی قرار گرفتند، عنوان کرد: این تعداد سوادآموز در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم آموزش یافتند.
وی بیان کرد: بیشترین میزان ثبت نام در سه دوره گچساران با 96 درصد، بهمئی با 83 درصد، لنده 81 درصد و دنا و دیشموک 80 درصد نام نویسی شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دورود بر استاد مقیمی عزیز
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1