کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیچاب؛ پایان 33سال خاموشی

18 اسفند 1397 ساعت 13:44

با حضور بزرگان طوایف در نشست مسجد شهیدان، پس از 33سال دوستی و همدلی بین دو طایفه بابکان و برآفتاب استوار شد.


روز جمعه نشست صلح و همدلی دو طایفه بابکان و برآفتاب در مسجد شهیدان شهرستان گچساران برگزار شد.
در حالیکه در سال ۱۳۶۴ در منطقه پیچاب درگیری رخ داد و منجر به قتل 3 جوان شده بود با حضور امام جمعه شهرستان، معاون فرماندار، جمعی از مسئولان، ریش سفیدان  و بزرگان نشست همدلی و دوستی بین دوطایفه در مسجد شهیدان شهرستان گچساران برگزار شد.
جلسه ابتدا باتلاوت قرآن و اشعار شاهنامه کیخسرو طاهری آغاز شد. در این نشست حجت الاسلام حرمت کش از طایفه ترک های تنگ آبشور،  دکتر حمیدی از وکلای دادگستری، مهندس امیرحسین خوبانی از بزرگان طایفه بابکان،نجفی آزاده جنگ تحمیلی، حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران برای جمع به سخنرانی پرداختند و برگزاری آیین نمادین صلح و همدلی را حرکتی مثبت، قابل تقدیر و در جهت نهادینه کردن فرهنگ سازش و دوستی بین طوایف خواندند. همچنین در انتهای مراسم به شکلی نمادین قرآن و گل به نشانه صلح بین دو طایفه مراوده شد.
دکتر حمیدی از پیچاب مطالبی پیرامون فلسفه دین و راز تفاوت احکام ادیان بیان داشت، وی سپس استنتاج نمود که انسان خلیفه الهی است و اگر در نفسانیت خشم و شهوت درجا بزند فرقی با حیوان ندارد ولی رسیدن به انسانیت حقیقی از نقطه گذشت و بخشش آغاز خواهد شد و در انتها تقاضای بخشش نمود.
سرهنگ نجفی آزاده ایل بویراحمد گرمسیر  بعنوان نماینده طایفه برآفتابی مطالب خود پیرامون موضوعات مختلف را بیان سپس با اشعاری زیبا از خود و شیخ اجل سعدی زیبا پایان خصومت واختلاف را اعلام نمود.
حجت الاسلام حجازی امام جمعه شهرستان گچساران ضمن تبریک آغاز ماه رجب و میلاد امام محمدباقر (ع) بیان داشت: خدای متعال در قرآن به قصاص اشاره می کند اما همان خدای مهربان در ادامه به بخشش و عفو نیز اشاره می‌کند و می گوید عفو کنید.
حجت الاسلام حجازی گفت: در طول این سال‌ها این دو طایفه ناراحت بودند اما امروز بر اساس فرمایش خدای متعال دور هم جمع شده اند و این همان دستور خداوند است.
امام جمعه شهرستان با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری چنین نشست هایی گفت: روز گذشته در منطقه بهمئی نشست بزرگی در حمایت از جایگاه ولایت فقیه برگزار شد و امروز نیز شما بابکانی ها و برآفتابی های عزیز در مسجد شهیدان گچساران جمع شده اید و امروز آمده اید تا دست برادری بهم بدهید.
امام جمعه گچساران با ارج گذاری نسبت به بخشش فرزند مرحوم مقتول و تشکر از وی اظهار داشت: امروز باید حول محور قرآن و اخلاق و معنویت حرکت کنیم تا شاهد پشیمانی ها نباشیم.


کد مطلب: 407796

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407796/2/پیچاب-پایان-33سال-خاموشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1