تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : ۴۰۷۷۲۱
با حضور مسئولان

نشست کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان در گچساران/ اظهارات جالب رییس بهزیستی در مورد دو زن متکدی در زیرگذر گچساران+تصاویر

۱
کبنا ؛نشست کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان و اتباع خارجه با حضور سید مرتضی سجادپور معاون فرماندار، سید مهران کشاورز رئیس بهزیستی، محمدخادمی رئیس کمیته امداد، ابراهیم نیکبخت دبیر موسسه نجابت عاطفه ها و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزر شد.
 به گزارش کبنا نیوز: در این نشست سید مهران کشاورز  با بیان اینکه ساماندهی متکدیان جزء وظایف شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری بر اساس ماده 3 قانون شهرداری  با همکاری نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری این افراد هستند.
رئیس بهزیستی گچساران  با اشاره به خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی گفت: فرهنگ‌سازی از سوی  اصحاب رسانه و استفاده از تریبون نماز جمعه و جماعت کمک شایانی در جمع‌آوری این افراد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اگر شهروندان به متکدیانی که در سطح شهر هستند کمک نکنند، افزود: این افراد مجبور به روی آوردن به نهادهای کمکی مانند کمیته امداد و بهزیستی خواهند داشت و از این طریق این افراد شناسایی خواهند شد.
کشاورز در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی متکدیان در شهرستان گچساران گفت: بیشتر متکدیان این شهرستان  از استان‌های مجاور و حتی کشورهایی  همسایه هستند که فضای شهر را آلوده کرده‌اند.
 وی عنوان کرد: بیشتر متکدیان در حواشی شهر و روستاها از جمله: آبگرمو، چهاربیشه و روستای پشه‌کان ساکن هستند.
 رئیس بهزیستی گچساران عنوان کرد: براساس سرشماری صورت گرفته تعداد 30 متکدی غیربومی در سطح خیابان بلادیان شناسایی شده که تنها 10 درصد این افراد نیازمند هستند.
 وی با بیان اینکه  70 درصد متکدیان شهر دوگنبدان زنان  تشکیل می‌هند که بسیاری از آنها غیربومی هستند، گفت: تکدی‌گری به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که  در حال حاضر چهره فرهنگی شهر مخدوش کرده است.
 کشاورز تصریح کرد: متکدیانی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند، مورد غربالگری قرار گرفته می شود و متکدیان نیازمند با مراجعه به نهادهای حمایتی از جمله  کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
سید مهران کشاورز در خصوص دو زن متکدی که همراه فرزندانشان در بالای زیر گذر در حال متکدگری هستند و چهره شهر را نامناسب و باعث اعتراض و ناراحتی شدید شهروندان شده اند، اظهار داشت: بهزیستی در خصوص دو زن متکدی که به همراه فرزندان خود در زیر گذر گدایی می کنند، اقدامات لازم و قانونی را انجام داده است ولی متاسفانه این دو فرد که غیربومی هستند حاضر به همکاری با بهزیستی نیستند و ادعا می کنند درآمدشان خیلی بالاتر از رقمی است که قرار است بهزیستی به آنها بدهد که جا دارد که دادستان شهرستان گچساران در خصوص جمع آوری این دو زن متکدی که باعث رنجش و ناراحتی شهروندان و همچنین چهره شهر و جامعه را زشت ونامناسب می کند دستور لازم را صادر نماید.
 در ادامه این نشست معاون فرماندار گچساران گفت: در حال حاضر پاتوق متکدیان بیشتر در کنار جایگاه‌های سوخت از جمله پمپ بنزین‌ها است که نیاز به خروج این افراد از جایگاه‌های سوخت است.
سید مرتضی سجادپور ابراز کرد: ساماندهی و برخورد با متکدیان باید به طور مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول در این مورد برنامه‌ریزی و اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: به‌ یقین اگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند، بسیاری از معضلات اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.
گفتنی است:ابراهیم نیکبخت دبیر موسسه نجابت عاطفه ها در این نشست عنوان کرد: این موسسه آمادگی دارد که همکاری لازم با دستگاه های مربوطه  جهت جمع آوری،ساماندهی، آموزش، فرهنگ سازی و......متکدیان شهرستان را انجام دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر سید مهران کشاورز
Iran, Islamic Republic of
مدیران ما عادتشون ک همیشه صورت مسیله رو پاک کنن
تبریز شهر بی گدا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید این دوتا زن واقعا باعث ناراحتی مردم و بیشتر فرزندان کوچک‌و نوجوان میشوند فرزتدم وقتی میبیند که کودکی در سرما پیش مادرش برای گدایی نشسته تا دو روز ناراحت است شما میتوانید انها را جمع اوری کنید دلیل نمیشه چون اونها میگن اینجا درامدمون زیاده کاریشون نداشته باشید
در ضمن یه زنی هم هست که همیشه جلو بانک ملی مینشینه این روزها تهیدست زیاد هست قرار نیست هرکی دستش خالی شد بیاد گدایی کنه
واقعا شعرمون از این نظر داغونه بطفا یه کاری کنید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1