تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۵۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

آمبولانس 115 در برف گرفتار شد / واژگونی پژو 405 در جلیل و 11 مصدوم / شروع مدارس بویراحمد با تأخیر دو ساعته / در جاده دیل تردد نکنید (+ تصاویر)

۱
۱
کبنا ؛برف و باران در تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به باریدن کرد، علاوه بر مسدود شدن برخی از راه های استان بعضی حوادث نیز کار را برای نیروهای امدادی و اورژانس 115 در این شرایط سخت کرده است.
 جلال پوران فرد مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن آمبولانس اورژانس 115 در برف خبر می دهند و می گوید:  خودوری اورژانس ۱۱۵ در محور برفگیر منطقه سردسیری شبلیز شهرستان دنا گرفتار شد.
 پوران فرد افزود: خودروی اورژانس ۱۱۵ از پایگاه شهید دلروز بیژگن که قصد امدادرسانی به بیمار مغزی در روستای پوله زیلایی بویراحمد عازم شده بود در منطقه شبلیز شهرستان دنا برف‌گیر و متوقف شد. نیروهای امدادی هلال احمر برای امدادرسانی به دو تکنسین اورژانس ۱۱۵ و بیمار مغزی به این منطقه اعزام شدند.
وی افزود:  بالاخره بعد از 6 ساعت سختی و برفگیر شدن پرسنل 115، بیمار6۵ ساله مشکوک به سکته مغزی از پوله زیلایی به بیمارستان یاسوج انتقال یافت.
همچنین مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد  از برخورد دو خودروی پژو ۴۰۵ با پراید هاچ‌بک در دو راهی میمند و همچنین واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ در سیوکی جلیل با ۱۱ مصدوم خبر داد و بیان می کند که امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ از مهمترین تصادفات ویژه چند مصدومی که در جادههای مواصلاتی استان به eoc دانشگاه یا مرکز فرماندهی هدایت بحران گزارش شد دو فقره تصادف با ۱۱ مصدوم بود که توسط این مرکز در سامانه حوادث بحران گزارش و ثبت گردید.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تصادف اول با برخورد پژو ۴۰۵ و پراید هاچ بک در دوراهی میمند با پنج مصدوم گزارش گردید افزود تصادف دوم با واژگونی خودروی ۴۰۵ با ۶ مصدوم بعد از سیوکی جلیل محور یاسوج به سپیدار گزارش شد.
پوران فرد اظهار داشت: در هر دو تصادف تمام ۱۱ مصدوم توسط آمبولانس میمند، تکنسین‌ها آقایان یعقوب محمدی و بیت اله دلروز و همچنینین اورژانس سپیدار تکنسینها آقایان حامد پاکبازی، عزیزی و غلامرضالشکری بعد از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ضمن بیان لغزندگی جاده به علت بارش برف و باران، به رانندگان عزیز توصیه کرد ضمن اینکه از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند بیان کرد به علت بارش برف و باران و نداشتن دید کافی در صورت تردد در جادها از امکانات زمستانی وسایل گرمایشی و تجهیزات از جمله برف پاکن چراغ مه شکن زنجیر چرخ در خودروی خود مطمن شوند ونیز حدفاصله خودروی خود را با ماشین جلویی حفظ کنند واز عجله کردن و سبقت گرفتن خودراری کنند. تا انشالله سفر خوبی بدون حوادث داشته باشند
مسدود شدن محور سی سخت - پادنا
اما در محور سی سخت و پادنا شدت بارش برف زیاد بود و نصیری راد سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: جاده فرعی سی سخت به پادنا در سمیرم معروف به "گردنه بیژن" به سبب بارش برف سنگین و شرایط جوی نامساعد مسدود است.
نصیری راد افزود: این جاده تا اطلاع بعدی مسدود بوده و محور جایگزین آن سی سخت به پاتاوه ـ سمیرم است.
وی گفت: به محض مساعد شدن شرایط جوی این محور توسط راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی می‌شود.
گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت است که در ایام سردِ سال، ارتفاع برف در آن به چند متر می‌رسد.
داوود حبیبی مسوول گروه امداد کوهستان هلال احمر گچساران روایت جالب تری از جاده گچساران- دیل می کند و می گوید: به دلیل برف و باران مردم گچساران و منطقه دیل برای تفریح و شادی بیرون آمده است.
وی گفت: جاده یخ زده است و تردد خودروها به سختی انجام می گیرد. از مردم می خواهیم که به خانه هایشان برگردند و شادی و تفریح را به فردا بسپارند.
حبیبی افزود: به هیچ وجه مردم دیگر امشب از این جاده عبور نکنند چرا که احتمال حادثه خطرناک وجود دارد. و در صورت سفر ضروری حتماً تجهیزات و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407590-1.mp4
تاخیر در شروع کار مدارس بویراحمد و دنا
اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: مدارس تمام مقاطع تحصیلی در شهرستانهای بویراحمد و دنا در نوبت صبح فردا با دو ساعت تاخیر آغاز به کار می کند.
همچنین مدارس عشایر مارگون و مدارس روستائی وعشایری دیشموک در نوبت صبح فردا در همه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد.
بعضی محورها همچون محور باغچه سادات نیز مسدود شده بود و تردد در این محور نیز با کندی انجام می گرفت.

 
بازگشت هواپیمای تهران - یاسوج
 هواپیمای تهران -یاسوج در نزدیکی شهر یاسوج به علت بارش برف و نبود شرایط فرود به تهران بازگشت.
 مدیر فرودگاه یاسوج گفت: هواپیمای تهران _یاسوج پس از حرکت و در نزدیکی آسمان شهر یاسوج درحالی‌که آماده فرود بود با توجه به شرایط نامساعد جوی و کاهش دید افقی خلبان مجبور به بازگشت شد.
محسنیان با اشاره به اینکه مسیر فعلی پرواز تهران- یاسوج یکی از ایمن‌ترین مسیر‌های هوایی است، افزود: هواپیمای تهران_یاسوج پس‌ازاینکه مجبور به بازگشت شد، از مسیر ورودی، به سمت تهران برگشت و مسافران را به‌سلامت در تهران پیاده شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خودش
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر پوران فر
درسته وقتی انتقاد میشه مدیران بهشون برمیخوره ولی اگه بعدا بشینن فکر کنن میبینن این نقدها مفیده و باعث بهبود عملکرد فرد و مجموعش میشه و چه بسا این نقد کمک بیشتری از حتی دوستان نزدیکشم بهش کنه،خوشحالم که در گزارشاتتون اسامی پرسنل زحمت کشتون رو هم میگید،موفق باشید،به امید مدارج بالاتر جنابعالی
خیرخواه و دوست دار شما
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
فایل های مرتبط
1