تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۰۷۵۶۱
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آغاز ساخت پالایشگاه شهرک صنعتی خان احمد باشت (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛ پالایشگاه تولید بایواتانول سوختی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 9 اسفند ماه 97) رضا رحمانی وزیر «صمت» به شهرستان‌های گچساران و باشت سفر کرد و بعد از استقبال مسوولان، کلنگ ساخت پالایشگاه تولید بایواتانول سوختی را با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار باشت، غلام رضا تاجگردون و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی بر زمین کوبید.
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری شهرک صنعتی خان احمد باشت با سرمایه گذاری حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا و پیش بینی می‌شود در مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.
رحمانی افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ و زیربنای ۸ هکتار ساخته می‌شود و برای ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
وی گفت: طرح زیست پالایشگاه تولید بایواتانول سوختی و کنجاله تخمیری با هدف افزایش عدد اکتان بنزین و بهبود کیفیت سوخت اجرا می‌شود.
 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار داشت: این پروژه نقش بسزایی در توسعه و بالندگی این منطقه دارد
وی عنوان کرد: سرمایه گذاری‌های نظام در استان کهگیلویه و بویراحمد و دو شهرستان باشت و گچساران در حوزه های مختلاف قابل توجه است و کسانی در این منطقه حضور دارند می‌دانند در گذشته چه بوده و در این 4 دهه چه خدماتی انجام شده است.
احمدی با تاکید بر اینکه بیکاری مردم و جوانان استان را رنج می‌دهد، ابراز کرد: تا نتوانیم زنجیره ارزش را در کنار زیرساخت‌ها و انرژی ارزان و سرمایه گذاری‌های انجام شده آب و خاکم کامل کنیم، نمی‌توانیم نیاز نسل جوان و مردم را برآورده کنیم.
وی تصریح کرد: امروز با پیگیری‌های انجام شده و با کمک وزارت صنعت شاهد کلنگ زنی پروژه‌ای هستیم که به فضل خدا توسعه و آبادانی منطقه را به همراه دارد و در افزایش شاخص‌های صنعتی نیز تاثیر گذار است و اشتغال موثری را تقدیم مردم می‌کند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی برای ایجاد زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری باشت می‌تواند علاوه بر رونق کشاورزی در صنایع تبدیلی و سایر فرآورده‌های مرتبط نقش بسزایی در توسعه صنعتی منطقه داشته باشد.
احمدی با تقدیر از تمامی کسانی که در راستای آغاز عملیات این پروژه تلاش کردند، گفت: امیدوارم مردم با همکاری و همفکری که در سایر پروژه‌ها داشتند در این پروژه که ارزش آن به صورت مستقیم به معیشت بر می‌گردد نیز همکاری کنند.
وی با بیان اینکه به مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه کرده‌ام که اولویت اول ما اشتغال و سرمایه گذاری است، ادامه داد: دست به دست هم دهیم و با همدلی سرمایه گذاران را کمک کنیم تا در بازده زمانی مشخص شده طرح به بهره‌برداری برسد.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت اظهار داشت: برای توسعه و آبادانی به چنین طرح‌ها و پروژه‌هایی نیاز داریم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: سال گذشته ایده اجرای این طرح مطرح و نخستین جلسات را در سازمان گسترش داشتیم که یک فعالیتی در شهرستان باشت داشته باشیم که طراحی و چنین پیشنهادی مطرح شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح گام به گام علمی، فنی و دقیق کار شده است خاطرنشان کرد: امیدوارم در این وضعیت سخت مالی پروژه با جدیت ادامه پیدا کند و به نتیجه دلخواه برسیم.
تاجگردون با قدردانی از زحمات استاندار گفت: استاندار از هنگام حضور خود زحمت می‌کشند و با دید خوب پیگیر مشکلات هستند و روحیه یکدیگر را خوب می‌دانیم و اهل تملق و تعریف از هم نیستیم.
وی از روحیه‌بخشی به عنوان یکی از صفات وزیر صنعت نام برد و گفت: باید برای پیشرفت کارها به یکدیگر انرژی و نیروی مثبت بدهیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان مشکلات شهرستان باشت گفت: متاسفانه صنعت استان جدا از بخش نفت بسیار ضعیف است که باید برای آن راهبردی داشته باشیم.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس از وزیر صنعت خواست که برای استان کهگیلویه و  بویراحمد یک راهبرد صنعتی تعریف کنند.
بنا بر این گزارش، تترا اتیل سرب و MTBE به دلیل مضراتی که برای سلامت انسان و محیط زیست دارند حذف شده و بیش از بیست سال است که در کشورهای توسعه یافته از بیواتانول سوختی برای امتزاج با بنزین در پالایشگاه استفاده می‌کنند ودر این طرح اکتان افزای سازگار با محیط زیست و سلامت انسان به بنزین اضافه می‌شود.
بیواتانول با عدد اکتان ۱۱۱ و داشتن یک اتم اکسیژن به ازای دو کربن، استفاده از مواد زیستی و فرآیندی زیستی به عنوان اکتان افزای پاک و سبز شناخته شده و در بیش از ۱۵ کشور دنیا روزانه ۷۵۰ میلیون لیتر بیواتانول تولید و در پالایشگاه‌ها با بنزین مخلوط شده و موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت بنزین می‌شود.
در کشور ما نیز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امتزاج ۱% بیواتانول با بنزین در پالایشگاه‌ها را تصویب کرده که با توجه به مصرف ۵۰ میلیون لیتر بنزین پتانسیل مصرف روزانه ۴ میلیون لیتر بیواتانول وجود دارد.
طرح بیواتانول باشت ظرفیت تولیدی روزانه ۵۵۰ هزار لیتر بیواتانول را دارد که معادل یک بیستم نیازکشور است. علاوه بر بیواتانول در این طرح کنجاله تخمیری خوراک دام به عنوان یک ماده مغذی باپروتئین بالا نیز تولید می‌شود که در چرخه غذایی و صنعت دام و طیور کشور بسیار مهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز تاجگردون یه نمایش تبلیغاتی دیگه راه انداخت . بابا بذار لاستیکایی که تو کارخونه لاستیک درست کردی به فروش بره بعد بیا اینو راه بنداز قربون قد و بالات
گچی
Iran, Islamic Republic of
تایر سبز چه شد تایر حلقه ای چند ه
Iran, Islamic Republic of
هر چی لاستیک سازی افتتاح وابی یو هم افتتاح ایابو
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1