تاریخ انتشار
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۰۷۴۱۷
کبنا از مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

کرمی رسماً بازرس‌کل کهگیلویه و بویراحمد شد / شهرابی فراهانی: «مزارعی» شهید زنده است / احمدی: مدیران را بدون افراط و تفریط به سمت پاکدستی هدایت کنیم / هیچ کس در برابر قانون صاحب امتیاز نباشد / کرمی: کوتاه نمی‌آیم (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حسین شهرابی فراهانی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کشور، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار انصاری فرمانده انتظامی استان، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون سیاسی استاندار، حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، جمع زیادی از مسوولان ارشد قضایی و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن خیر مقدم با اشاره به بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان تلاش زیادی در راستای امنیت استان انجام می‌دهند و سایر مسوولان هم باید تلاش کنند که امنیت بازار و اقتصاد و رفاه مردم فراهم شود.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مردم خوبی دارند، افزود: مسوولان کمک کنند که گام دوم انقلاب اسلامی به فرموده حضرت آقا (مقام معظم رهبری) را محکم بر داریم و استان کهکیلویه و بویراحمد حرکت رو به رشدی پیدا کند. این استان مردمی مستحق خدمت دارد و همه مسوولان و نمایندگان مجلس دور هم جمع شوند و برای پیشرفت این استان حرکت کنند و گام بر دارند. تا در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان رشد کند.
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به اهمیت نظارت و نقش سازمان بازرسی در کاهش فساد و تخلفات اداری گفت: اگر مدیری لایقی در مسیر ارائه خدمت به طور سهوی خطایی مرتکب شد نباید آن خطا را برجسته کرد و باید کمک شود مدیران خدمتگزار با ارائه مشاوره‌های لازم از مسیر صحیح منحرف نشوند.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تلاش بازرسان باید اصلاح امور اداری باشد و مدیران را در این زمینه هدایت کنند.
وی عنوان کرد: سازمان بازرسی نظر مشورتی به مدیران اجرایی در راستای اجرای بهتر قوانین ارائه دهند تا مدیران بهتر بتوانند قانون را اجرا کنند.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف سازمان بازرسی استان مچ‌گیری از مدیران اجرایی نیست مدیریت نوعی امانت الهی است و اگر مدیران در رسیدگی به امور مردم و کاهش مشکلات آنان ذره‌ای کوتاهی کنند نوعی خیانت است.
مزارعی ادامه داد: مدیران از ایجاد شبهه برای بازرسان جلوگیری کنند برای مثال اگر در آزمون استخدامی اداره‌ای تعدادی از اقوام دور و نزدیک مدیر شرکت کردند باید مدیر مربوطه آن را به اطلاع بازرسان برساند تا از ایجاد شبهه جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی در کنار برخورد با مدیران مختلف اقدام به حمایت از مدیران تلاشگر و خدمتگزار که به طور سهوی به قانون عمل نکنند داشته باشند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در غیر اینصورت مدیران شایسته بی‌انگیزه می‌شوند و در مقابل مسؤولان نالایق جسورتر خواهند شد.
مزارعی خاطرنشان کرد: بازرسان در گزارشات خود نهایت دقت و بی‌طرفی را داشته باشند و از هرگونه غرض‌ورزی و طایفه‌گری بپرهیزند.
در ادامه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مطالب مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: باید مدیران را بدون افراط و تفریط به سمت پاکدستی و خدمتگذاری و به سمت متعهد بودن و خدمتگذار بودن هدایت کنیم.
احمدی در افزود: هر چه یک نظام اداری مبرا از فساد باشد، دوام و قوام و پایداری آن تضمین می‌شود. و اگر خدای نکرده فساد بر آن حاکم شد، ارزش‌های انسانی تحت شعاع قرار می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستگاه‌های نظارتی بر امور اداری و نهادها گفت: وجود نهادهای نظارتی متنوع به سیره امام علی (ع) بر می گرد و ما باید همه اینها را کنار هم قرار دهیم و یک هم افزایی ایجاد شود و ضمن اینکه روانسازی در امور داشته باشیم، ساختار حاکمیتی کشور را مبرا از فساد اداری و سیستمی کنیم.
احمدی افزود: طبیعی است که ما باید سازوکاری را تعریف کنیم که بر عملکرد مدیران و سازمان نظارت داشته باشد. اصل اول در نظارت؛ الهام بخشی، هم افزا بودن و مدبرانه بودن است، یعنی خود دستگاه‌های نظارتی و بازرسان از فساد بری و از ارتباطات ناسالم به دور باشند. و رفتار، گفتار، گفتمان، رویکرد و عملکرد سازمان‌های نظارتی ما خود پیام رسان سلامت باشند، آن موقع سایر دستگاه‌ها پیروی می‌کند. اگر من استاندار در رفتار، گفتار و کردارم صداقت و سلامت باشد طبیعی است که مجموعه زیر دست من به حرف‌های من تاسی می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی ما هم افزا باشند و اینقدر قوانین دست و پاگیر را روی هم نچینیم تا هم خود ناظر در دریای از قوانین غوطه ور باشد و هم آن کسی که مجری است، نداند چه خبر است. لذا پالایش و پایش قوانین نظارتی ضروری است.
احمدی گفت: ما یکی از کشورهای هستیم که از لحاظ انباشت قوانین اول هستیم که این هم برای اجرا و هم برای نظارت مشکل ایجاد می‌کند.
وی گفت: اصل دوم در نظارت پیشگیرانه و غیرجانبدارانه است. ما باید سازوکاری تبیین کنیم که مدام مدیران ما را رصد کنیم و رویکردش هم پیشگیرانه باشد. وقتی کارگزاران ما غوطه ور در فساد، ارتباطات ناسالم و در دور زدن قوانین شدند، آرام آرام قانون گریزی صورت بگیرد که دیگر کاری از قوی‌ترین دستگاه‌های نظارتی هم بر نمی‌آید. ما باید با پیشگیری و تذکرات به موقع با مواجه عقلانی فضای را ایجاد کنیم که خدای نکرده قانون گریزی در جامعه نهادینه نشود.
احمدی تاکید کرد: نگاه ما باید غیرجانبدارانه باشد و همه را به چشم شهروند تمدن بزرگ ببینیم و هیچ کس نباید در برابر قانون متمایز و دارای امتیاز باشد و هر کس تخلف و فساد کرد باید با او برخورد شود. حالا پشت سر هر طایفه، تیره، قبیله‌ای و یا شخص سیاسی که باشد.
وی نکته پایانی صحبت‌های خودش را اینگونه مطرح کرد که ما در نظارت نباید قدرت تصمیم گیری چالاکی و پویایی را از مدیرانمان بگیریم. همان اندازه که در مواجه با فساد، بی عدالتی و رفتارهای غیرشأن اداری برخورد می‌کنیم باید به شکل متعادل فضایی را برای مدیران و کسانی که اراده‌ای برای خدمت دارند، ایجاد کنیم. نباید دائم با تذکرهای غیراصولی چابکی و قدرت تصمیم گیری و کار را از مدیران بگیریم. باید امید و نشاط را در فصای کسب کار و فضای رشد و بالندگی جامعه تزریق کنیم.
حسین شهرابی فراهانی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کشور در این جلسه ابتدا از خدمات سید مهدی تقوی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و بعد حکم بازرس کل جدید استان کهگیلویه و بویراحمد را قرائت کرد و در باره آن توضیح مختصری هم داد.
فراهانی در ادامه به اقدامات اخیر دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هم گریزی زد و گفت: حجت الاسلام مزارعی یکی از روسای توانمند و قوی دادگستری‌های کشور است. ایشان قاضی قاطع و انقلابی هستند و در واقع ایشان شهید زنده هستند.
معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرسان نباید در امور مدیران اجرایی دخالت کنند، یا دنبال مچ گیری از آنها باشند زیرا روحیه خدمت و تلاش و کار از مدیران گرفته می ‌شود.
وی با بیان اینکه بازرسان بیشتر به دنبال ارشاد مدیران باشند، مدیران هم به وظایف قانونی خود عمل کنند، افزود: یکی از وظایف عمده بازرسان حسن انجام امور در نظام اداری و پیشگیری از بروز فساد در نظام اداری است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: بازرسان با تذکرهای به موقع و لازم از بروز خطا و فساد در ادارات پیشگیری کنند، این تذکر نوعی پیگیری است زیرا هم هزینه در پی ندارد و هم آبروی مدیر حفظ می‌شود.
سید مهدی تقوی رئیس سابق سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در آئین تودیع خود، اظهار کرد: من در این مدت چیزی جزء خوبی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ندیدم و هیچ احساسی بدی هم نکردیم. اگر قصوری داشتیم از همه مردم و پیشگاه حق عذرخواهی می‌کنم.
وی گفت: از همکارانم می‌خواهم که اگر بدی از ما در این سالها دیدید، به بزرگواری خودتان ببخشید.
تقوی اضافه کرد: اگر در طول این سال‌ها موفقیت‌های بود، آن را مدیون همکارانم هستم. من کوچکترین نقش را داشتم و به این اعتراف و اقرار می‌کنم. از حاج آقا مزارعی هم تشکر می‌کنم و به ایشان عرض می‌کنم. آنچه از دست ما بر آمد انجام دادیم و اگر نتوانستم اعتماد شما را بیشتر از این جلب کنیم، باز هم معذرت می‌خواهم.
غلامحسین کرمی رئیس جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه بیش از 13 سال در سازمان بازرسی کار کرده‌ام و با اشاره به بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در راهی که ما می‌خواهیم برویم، شرایط اقتصادی را قطعاً در نظر می‌گیریم و قبول داریم که جامعه ما در جنگ اقتصادی قرار دارد و م حدودیت های مدیران را هم می دانیم تا حدودی با الفبای مدیریت آشنا هستیم و می دانم چه مشکلاتی هست. قطعاً باید این مشکلات و محدودیت‌ها را درنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مدیران ناشی از جعل به قانون است، گفت: ما به دنبال تشکیل پرونده نیستم و انشالله روزی برسد که در استان کهگیلویه و بویراحمد یک عدد تشکیل پرونده نداشته باشیم.
کرمی در ادامه بیان کرد: پیشگیری قبل از هر اتفاق را مدنظر داریم و ما سعی می‌کنیم که قبل از هر رسیدگی و تشکیل پرونده به مدیران مدام تذکر و هشدار بدهیم. و اگر کسی، مدیری و یا دستگاهی از روی حب و بغض و عمداً دست به تخلف و جرمی بزند، دیگر هیچ وقت کوتاه نمی‌آییم. کسی که حیف و میل انجام داده را نمی‌توانیم در مقابلش کوتاه بیایم.
غلامحسین کرمی رئیس جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در اینها را هم گفت که در بحث نظارت دیگر بحث قوم، قبیله، این جریان و آن جریان نیست و سفارشات را نمی‌پذیریم.
وی افزود: گاهی فاسد چنان مطلوم نمایی می‌کند که من بازرس باید پاسخگو باشم. باید فضا به گونه‌ای باشد که فاسد جرات فساد نداشته باشد و هزینه فساد را باید بالا ببریم و وقتی هزینه را بالا بردیم، دیگه کسی جرأت نمی‌کند، فساد کند.
 *در این آئین جمع زیادی از مدیران حضور داشتند، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل امور عشایر، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل بانک کشاورزی، مدیرعامل بانک ملی، جمعی از مدیران استانداری و تعدادی از همکاران بوشهری غلامحسین کرمی نیز حضور داشتند.
*مجری برنامه مرتب سوتی می‌داد و او نام خانوادگی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا را هم به اشتباه تلفظ کرد.
*بعد از اتمام مراسم، مدیران با رئیس کل دادگستری استان و روسای جدید و سابق سازمان بازرسی سلام و علیک و احوالپرسی می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
انشا ء الله که این سخنان خوب به عمل انجامد . هرج و مرج در بازار داد داد داد داد داد میزند منتظر مدیر کل جدیدیم
Iran, Islamic Republic of
فعلا سیستم.همه شده!!!!!!!!!!!!!!!! نسبتها را نمیدانم ولی سوال اساسیه!!!!!!!!!!!!!!
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1