کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

کرمی رسماً بازرس‌کل کهگیلویه و بویراحمد شد / شهرابی فراهانی: «مزارعی» شهید زنده است / احمدی: مدیران را بدون افراط و تفریط به سمت پاکدستی هدایت کنیم / هیچ کس در برابر قانون صاحب امتیاز نباشد / کرمی: کوتاه نمی‌آیم (+ تصاویر)

4 اسفند 1397 ساعت 12:44

غلامحسین کرمی رئیس جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کسی، مدیری و یا دستگاهی از روی حب و بغض و عمداً دست به تخلف و جرمی بزند، دیگر هیچ وقت کوتاه نمی‌آییم. کسی که حیف و میل انجام داده را نمی‌توانیم در مقابلش کوتاه بیایم. د ر بحث نظارت دیگر بحث قوم، قبیله، این جریان و آن جریان نیست و سفارشات را نمی‌پذیریم. گاهی فاسد چنان مطلوم نمایی می‌کند که من بازرس باید پاسخگو باشم. باید فضا به گونه‌ای باشد که فاسد جرات فساد نداشته باشد و هزینه فساد را باید بالا ببریم و وقتی هزینه را بالا بردیم، دیگه کسی جرأت نمی‌کند، فساد کند.


مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حسین شهرابی فراهانی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کشور، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار انصاری فرمانده انتظامی استان، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون سیاسی استاندار، حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، جمع زیادی از مسوولان ارشد قضایی و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن خیر مقدم با اشاره به بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان تلاش زیادی در راستای امنیت استان انجام می‌دهند و سایر مسوولان هم باید تلاش کنند که امنیت بازار و اقتصاد و رفاه مردم فراهم شود.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مردم خوبی دارند، افزود: مسوولان کمک کنند که گام دوم انقلاب اسلامی به فرموده حضرت آقا (مقام معظم رهبری) را محکم بر داریم و استان کهکیلویه و بویراحمد حرکت رو به رشدی پیدا کند. این استان مردمی مستحق خدمت دارد و همه مسوولان و نمایندگان مجلس دور هم جمع شوند و برای پیشرفت این استان حرکت کنند و گام بر دارند. تا در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان رشد کند.
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به اهمیت نظارت و نقش سازمان بازرسی در کاهش فساد و تخلفات اداری گفت: اگر مدیری لایقی در مسیر ارائه خدمت به طور سهوی خطایی مرتکب شد نباید آن خطا را برجسته کرد و باید کمک شود مدیران خدمتگزار با ارائه مشاوره‌های لازم از مسیر صحیح منحرف نشوند.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تلاش بازرسان باید اصلاح امور اداری باشد و مدیران را در این زمینه هدایت کنند.
وی عنوان کرد: سازمان بازرسی نظر مشورتی به مدیران اجرایی در راستای اجرای بهتر قوانین ارائه دهند تا مدیران بهتر بتوانند قانون را اجرا کنند.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف سازمان بازرسی استان مچ‌گیری از مدیران اجرایی نیست مدیریت نوعی امانت الهی است و اگر مدیران در رسیدگی به امور مردم و کاهش مشکلات آنان ذره‌ای کوتاهی کنند نوعی خیانت است.
مزارعی ادامه داد: مدیران از ایجاد شبهه برای بازرسان جلوگیری کنند برای مثال اگر در آزمون استخدامی اداره‌ای تعدادی از اقوام دور و نزدیک مدیر شرکت کردند باید مدیر مربوطه آن را به اطلاع بازرسان برساند تا از ایجاد شبهه جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی در کنار برخورد با مدیران مختلف اقدام به حمایت از مدیران تلاشگر و خدمتگزار که به طور سهوی به قانون عمل نکنند داشته باشند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در غیر اینصورت مدیران شایسته بی‌انگیزه می‌شوند و در مقابل مسؤولان نالایق جسورتر خواهند شد.
مزارعی خاطرنشان کرد: بازرسان در گزارشات خود نهایت دقت و بی‌طرفی را داشته باشند و از هرگونه غرض‌ورزی و طایفه‌گری بپرهیزند.
در ادامه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مطالب مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: باید مدیران را بدون افراط و تفریط به سمت پاکدستی و خدمتگذاری و به سمت متعهد بودن و خدمتگذار بودن هدایت کنیم.
احمدی در افزود: هر چه یک نظام اداری مبرا از فساد باشد، دوام و قوام و پایداری آن تضمین می‌شود. و اگر خدای نکرده فساد بر آن حاکم شد، ارزش‌های انسانی تحت شعاع قرار می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستگاه‌های نظارتی بر امور اداری و نهادها گفت: وجود نهادهای نظارتی متنوع به سیره امام علی (ع) بر می گرد و ما باید همه اینها را کنار هم قرار دهیم و یک هم افزایی ایجاد شود و ضمن اینکه روانسازی در امور داشته باشیم، ساختار حاکمیتی کشور را مبرا از فساد اداری و سیستمی کنیم.
احمدی افزود: طبیعی است که ما باید سازوکاری را تعریف کنیم که بر عملکرد مدیران و سازمان نظارت داشته باشد. اصل اول در نظارت؛ الهام بخشی، هم افزا بودن و مدبرانه بودن است، یعنی خود دستگاه‌های نظارتی و بازرسان از فساد بری و از ارتباطات ناسالم به دور باشند. و رفتار، گفتار، گفتمان، رویکرد و عملکرد سازمان‌های نظارتی ما خود پیام رسان سلامت باشند، آن موقع سایر دستگاه‌ها پیروی می‌کند. اگر من استاندار در رفتار، گفتار و کردارم صداقت و سلامت باشد طبیعی است که مجموعه زیر دست من به حرف‌های من تاسی می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی ما هم افزا باشند و اینقدر قوانین دست و پاگیر را روی هم نچینیم تا هم خود ناظر در دریای از قوانین غوطه ور باشد و هم آن کسی که مجری است، نداند چه خبر است. لذا پالایش و پایش قوانین نظارتی ضروری است.
احمدی گفت: ما یکی از کشورهای هستیم که از لحاظ انباشت قوانین اول هستیم که این هم برای اجرا و هم برای نظارت مشکل ایجاد می‌کند.
وی گفت: اصل دوم در نظارت پیشگیرانه و غیرجانبدارانه است. ما باید سازوکاری تبیین کنیم که مدام مدیران ما را رصد کنیم و رویکردش هم پیشگیرانه باشد. وقتی کارگزاران ما غوطه ور در فساد، ارتباطات ناسالم و در دور زدن قوانین شدند، آرام آرام قانون گریزی صورت بگیرد که دیگر کاری از قوی‌ترین دستگاه‌های نظارتی هم بر نمی‌آید. ما باید با پیشگیری و تذکرات به موقع با مواجه عقلانی فضای را ایجاد کنیم که خدای نکرده قانون گریزی در جامعه نهادینه نشود.
احمدی تاکید کرد: نگاه ما باید غیرجانبدارانه باشد و همه را به چشم شهروند تمدن بزرگ ببینیم و هیچ کس نباید در برابر قانون متمایز و دارای امتیاز باشد و هر کس تخلف و فساد کرد باید با او برخورد شود. حالا پشت سر هر طایفه، تیره، قبیله‌ای و یا شخص سیاسی که باشد.
وی نکته پایانی صحبت‌های خودش را اینگونه مطرح کرد که ما در نظارت نباید قدرت تصمیم گیری چالاکی و پویایی را از مدیرانمان بگیریم. همان اندازه که در مواجه با فساد، بی عدالتی و رفتارهای غیرشأن اداری برخورد می‌کنیم باید به شکل متعادل فضایی را برای مدیران و کسانی که اراده‌ای برای خدمت دارند، ایجاد کنیم. نباید دائم با تذکرهای غیراصولی چابکی و قدرت تصمیم گیری و کار را از مدیران بگیریم. باید امید و نشاط را در فصای کسب کار و فضای رشد و بالندگی جامعه تزریق کنیم.
حسین شهرابی فراهانی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کشور در این جلسه ابتدا از خدمات سید مهدی تقوی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و بعد حکم بازرس کل جدید استان کهگیلویه و بویراحمد را قرائت کرد و در باره آن توضیح مختصری هم داد.
فراهانی در ادامه به اقدامات اخیر دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هم گریزی زد و گفت: حجت الاسلام مزارعی یکی از روسای توانمند و قوی دادگستری‌های کشور است. ایشان قاضی قاطع و انقلابی هستند و در واقع ایشان شهید زنده هستند.
معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرسان نباید در امور مدیران اجرایی دخالت کنند، یا دنبال مچ گیری از آنها باشند زیرا روحیه خدمت و تلاش و کار از مدیران گرفته می ‌شود.
وی با بیان اینکه بازرسان بیشتر به دنبال ارشاد مدیران باشند، مدیران هم به وظایف قانونی خود عمل کنند، افزود: یکی از وظایف عمده بازرسان حسن انجام امور در نظام اداری و پیشگیری از بروز فساد در نظام اداری است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: بازرسان با تذکرهای به موقع و لازم از بروز خطا و فساد در ادارات پیشگیری کنند، این تذکر نوعی پیگیری است زیرا هم هزینه در پی ندارد و هم آبروی مدیر حفظ می‌شود.
سید مهدی تقوی رئیس سابق سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در آئین تودیع خود، اظهار کرد: من در این مدت چیزی جزء خوبی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ندیدم و هیچ احساسی بدی هم نکردیم. اگر قصوری داشتیم از همه مردم و پیشگاه حق عذرخواهی می‌کنم.
وی گفت: از همکارانم می‌خواهم که اگر بدی از ما در این سالها دیدید، به بزرگواری خودتان ببخشید.
تقوی اضافه کرد: اگر در طول این سال‌ها موفقیت‌های بود، آن را مدیون همکارانم هستم. من کوچکترین نقش را داشتم و به این اعتراف و اقرار می‌کنم. از حاج آقا مزارعی هم تشکر می‌کنم و به ایشان عرض می‌کنم. آنچه از دست ما بر آمد انجام دادیم و اگر نتوانستم اعتماد شما را بیشتر از این جلب کنیم، باز هم معذرت می‌خواهم.
غلامحسین کرمی رئیس جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه بیش از 13 سال در سازمان بازرسی کار کرده‌ام و با اشاره به بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در راهی که ما می‌خواهیم برویم، شرایط اقتصادی را قطعاً در نظر می‌گیریم و قبول داریم که جامعه ما در جنگ اقتصادی قرار دارد و م حدودیت های مدیران را هم می دانیم تا حدودی با الفبای مدیریت آشنا هستیم و می دانم چه مشکلاتی هست. قطعاً باید این مشکلات و محدودیت‌ها را درنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مدیران ناشی از جعل به قانون است، گفت: ما به دنبال تشکیل پرونده نیستم و انشالله روزی برسد که در استان کهگیلویه و بویراحمد یک عدد تشکیل پرونده نداشته باشیم.
کرمی در ادامه بیان کرد: پیشگیری قبل از هر اتفاق را مدنظر داریم و ما سعی می‌کنیم که قبل از هر رسیدگی و تشکیل پرونده به مدیران مدام تذکر و هشدار بدهیم. و اگر کسی، مدیری و یا دستگاهی از روی حب و بغض و عمداً دست به تخلف و جرمی بزند، دیگر هیچ وقت کوتاه نمی‌آییم. کسی که حیف و میل انجام داده را نمی‌توانیم در مقابلش کوتاه بیایم.
غلامحسین کرمی رئیس جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در اینها را هم گفت که در بحث نظارت دیگر بحث قوم، قبیله، این جریان و آن جریان نیست و سفارشات را نمی‌پذیریم.
وی افزود: گاهی فاسد چنان مطلوم نمایی می‌کند که من بازرس باید پاسخگو باشم. باید فضا به گونه‌ای باشد که فاسد جرات فساد نداشته باشد و هزینه فساد را باید بالا ببریم و وقتی هزینه را بالا بردیم، دیگه کسی جرأت نمی‌کند، فساد کند.
 *در این آئین جمع زیادی از مدیران حضور داشتند، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل امور عشایر، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل بانک کشاورزی، مدیرعامل بانک ملی، جمعی از مدیران استانداری و تعدادی از همکاران بوشهری غلامحسین کرمی نیز حضور داشتند.
*مجری برنامه مرتب سوتی می‌داد و او نام خانوادگی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا را هم به اشتباه تلفظ کرد.
*بعد از اتمام مراسم، مدیران با رئیس کل دادگستری استان و روسای جدید و سابق سازمان بازرسی سلام و علیک و احوالپرسی می‌کردند.


کد مطلب: 407417

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407417/2/کرمی-رسما-بازرس-کل-کهگیلویه-بویراحمد-شهرابی-فراهانی-مزارعی-شهید-زنده-احمدی-مدیران-بدون-افراط-تفریط-سمت-پاکدستی-هدایت-کنیم-هیچ-کس-برابر-قانون-صاحب-امتیاز-نباشد-کوتاه-نمی-آیم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1