تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۰۷۳۵۷
در تجمع اهالی جمعه بازار یاسوج در جلوی فرمانداری بویراحمد مطرح شد

کناری: می‌خواهیم اهالی جمعه بازار یاسوج هم شغل داشته باشند هم امنیت / مقدم: شهر با مشارکت مردم و قانون ساخته می‌شود (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛صبح روز (29 بهمن ماه 97) اهالی جمعه بازار یاسوج جلوی فرمانداری شهرستان بویراحمد تجمع کردند و شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد آنها را به سالن جلسات فرمانداری دعوت کرد و از نزدیک با آنها به گفت و گو نشست.
این جلسه که در یک فضای صمیمی برگزار شد، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد اجازه داد تا ساکنین جمعه بازار یاسوج حرف‌هایشان را بزنند. آن‌ها بیان و اصرار می‌کردند که ما می‌خواهیم در همین مکان ساماندهی شویم.
برخی از فعالین جمعه بازار یاسوج نیز پا را فراتر می‌گذاشتند و خط و نشان هم می‌کشیدند، کناری با نرمی آنها را خطاب قرار می‌داد و می‌گفت: مسوولان به دنبال این هستند که امنیت برقرار شود و کسبه جمعه بازار فعلی یاسوج هم شغل داشته باشند و هم امنیت.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: با شرایط فعلی جمعه بازار یاسوج امکان تأمین امنیت همه جانبه این بازار وجود ندارد و بنده هیچ تعهدی هم برای تأمین امنیت جان، سرمایه و حتی جان مشتریانتان را نمی‌دهم.
کناری گفت: 13 دستگاه دولتی معتقدند که جمعه بازار باید ساماندهی شود. اداره برق اعلام می‌کند که ما نمی‌توانیم به جمعه بازار یاسوج برق بدهیم. ادامه فعالیت اقتصادی در این مکان به صلاح امنیت مردم و جامعه نیست.
وی با اشاره به احداث مکان جدیدی برای اسکان اهالی جمعه بازار یاسوج گفت: یک مکان بسیار امن و با استحکام بالایی احداث گردیده است که همه غرفه‌های مناسب و ایمن دارد و هم پارکینگ دارد و تاحدودی بار ترافیکی را هم کم می‌کند.
فرماندار بویراحمد به برخی شائبه‌ها و ابهامات کسبه جمعه بازار یاسوج هم پاسخ داد و گفت: فردی در یک مناقصه‌ای برنده شده و مسیر قانونی را هم طی کرده است. حق اولویت در مکان جدید با شماها است و غرفه‌های بازار جدید بر اساس قیمت‌های کارشناسی شده به ساکنین جمعه بازار رهن، اجاره و یا فروخته می‌شود.
کناری بیان کرد: از ابتدا برای ساخت جمعه بازار یاسوج تخلف صورت گرفت و شهردار وقت تخلف کرد و سازه ناپایدار تخلف است. و نباید اجازه می‌دادند که همچنین بازاری تبدیل به روز بازار شود. این بازار همانند بمبی است که 13 سال برپا است و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد.
وی گفت: تأمین برق و آب برای جمعه بازار فعلی وجود ندارد و این مکان آبستن به آسیب‌های اجتماعی است. غرفه‌های این مکان ناپایدار است و امکان ارائه خدمات از سوی آتش نشانی و پلیس وجود ندارد.
فرماندار بویراحمد در ادامه وقتی که با اصرار ساکنین جمعه بازار برای ماندن در این مکان مواجه شد، گفت: بنده هیچ تعهدی نمی‌دهم که امنیت جان و مال شما را تضمین کنم، لذا اگر مقامات بالاتر به شماها اجازه می‌دهند که با مسوولیت خودتان این کار را انجام بدهد، شماها از آنها اجازه بگیرد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این جلسه گفت: شهر با مشارکت مردم و رعایت قانون ساخته می‌شود، لذا نمی‌شود با زور و دعوا شهر را ساخت.
وی گفت: جمعه بازار فعلی از لحاظ سازه و امنیت به هیچ وجه قابل سکونت نیست و احتمال حادثه بزرگتر نیز هست.
در پایان که ساکنین جمعه بازار به هیچ وجه راضی نمی‌شدند که در مکان جدید نقل مکان کنند، مصوب شد که شهرداری یاسوج در جلسه‌ی روز دوشنبه 6 اسفند با سایر مسوولان نشستی برگزار کنند تا در آن جلسه با نظر سایر مسوولان از ساکنین جمعه بازار تعهدی گرفته شود که بعد از تعیین تکلیف زمین شهرداری یاسوج همین مکان را ساماندهی کند و با قیمت کارشناسی شده تحویل ساکنین جمعه بازار دهد.
به گزارش کبنا، این در حالی است که راه اندازی دو بازار در نزدیک هم بار ترافیکی را در همان منطقه بیشتر می‌کند و علاوه تمرکز امکانات و فروشگاه‌ها در یک منطقه با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1