تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۴۰۷۳۲۴
کبنا از جلسه بررسی وضعیت جمعه بازار یاسوج گزارش می‌دهد

مهدوی: به مخرج مشترک برسیم / مرادی: سازه ناایمن مسئولیت ایجاد می‌کند / عسکری: تشکیل تیم قیمت‌گذاری / احمدی‌کیش: مدیران با کفش مردم راه بروند / خرامین: برای آدم گرسنه حرف از دموکراسی و ترافیک مسخره است / اقبالپور: گره‌های ترافیکی داریم/ صالح‌پور: جمعه بازار نباید کور شود / موسویان: حقوق مردم ضایع نشود + پاسخ شهردار یاسوج

۱
کبنا ؛
در این جلسه که با تلاش قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شهرام مهدوی مطلق رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه ضمن خیر مقدم از حضور مسوولان و اساتید دانشگاه با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز را در این مکان گرد هم آوردیم تا با طرح مسائل و بحث‌های خردورزانه به مخرج مشترکی برسیم، اظهار کرد: جمع زیادی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در یک مکانی به عنوان جمعه بازار در حال کسب درآمد هستند و ما با این هدف این جلسه را برگزار کردیم تا در یک فضای کارشناسی در باره ساماندهی این مکان بحث و تبادل نظر انجام بگیرد.
وی افزود: نباید برای هر موضوعی تجمعی انجام بگیرد، چرا افرادی هستند که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند بنابراین بهترین راه این است که ما در یک جلسه کارشناسی شده، موضوعات را مورد بحث و ارزیابی قرار دهیم تا از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود و این فرهنگ نیز باید در جامعه ما نهادینه شود.
وی همچنین از عدم حضور برخی از مسوولان گلایه کرد و گفت: این جلسه بدون هیچ گونه اهدافی، بلکه صرفاً در راستای رفع مشکلات مردم برگزار شده است.
در ادامه نسهتن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه ساختن تحکمی نیست بلکه مشارکتی است، اظهار کرد: افراد خلاق، پای کار و دلسوز به منابع باید وجود داشته باشند تا کارها به خوبی انجام بگیرد.
وی گفت: شهر یاسوج زیر ساخت کافی بر اساس رشد جمعیت خود نداشته، بنابر این عقب مانده است. ما اعتقادمان بر این است که در شهر یاسوج با توجه به رشد جمعیت هر دو یا سه سال طرح‌ها مورد بازنگری شود.
شهردار یاسوج با بیان اینکه سرعت مهاجرت از روستا به شهر در این سال‌ها با توجه به شرایط اقتصادی مردم شدت گرفت، اضافه کرد: شهر یاسوج از موقعیت خوبی برای کسب درآمد برخوردار است، لذا مهاجرت به این شهر هم شتاب بیشتری گرفت.
مقدم با بیان اینکه جمعه بازار فعلی برای روز جمعه فقط درنظر گرفته شده بود، گفت: رفته رفته این جمعه بازار به روز بازار تبدیل شد و افرادی در یک مکان ناایمن با سازه‌های نامناسب اقدام به کسب درآمد کردند. هر کسی که الف به ای ایمنی را بداند، می‌گوید که در جمعه بازار فعلی نباید کسب درآمدی شود و این دو باری که در جمعه بازار آتش سوزی انجام گرفت، دلیلش برق بوده است.
شهردار یاسوج در ادامه با اشاره به اتفاق اخیر جمعه بازار یاسوج، گفت: اگر این آتش سوزی در فاصله کورتری از جمعه بازار اتفاق می‌افتاد، امکان کنترل آتش سوزی وجود نداشت.
وی افزود: امروز عقل حکم می‌کند که اصراری بر ماندن در همچنین مکانی با این وضعیت نامناسب برای کسب درآمد نداشته باشیم.
مقدم گفت: در جلسات متعدد، جلسه شورای تأمین، جلسات تخصصی و داخلی شهرداری یاسوج بر این موضوع معتقدند که جمعه بازار یاسوج باید ساماندهی شود.
وی به مکان جدید جمعه بازار یاسوج هم اشاره کرد و گفت: یک سرمایه گذار که زمینی را در مناقصه برنده شده است، مکانی را آماده کرده است که 486 غرفه را با یک قیمت کارشناسی شده به صورت رهن، اجاره و یا خرید به ساکنین جمعه بازار فعلی تحویل دهد.
وی افزود: سه کارشناس ذبده مشخص گردید و به آنها مأموریت داده شد که ملک جدید را به لحاظ قیمت کارشناسی کنند.
وی به بازدیدهای مسوولان مختلف از مکان جدید اشاره کرد و گفت: بنای بازار جدید یاسوج بسیار محکم و با استحکام بالای است که یک کامیون بزرگ روی سقف آن بار تخلیه می‌کند.
مقدم خود را همواره پاسخگوی مردم و اهالی جمعه بازار فعلی دانست و گفت: ما آمادگی داریم که همین مکان فعلی را ساماندهی کنیم، که تمام الزامات سازه، ترافیک و ایمنی آن مدنظر قرار بگیرد.
وی افزود: امکان ارائه خدمات تأسیساتی از جمله دادن انشعاب برق به سازه فعلی جمعه بازار نیست و لذا من باز هم می گویم که این مکان باید ساماندهی شود و ما امادگی داریم که همین مکان را با رعایت تشریفات قانونی ساماندهی کنیم.
شهردار یاسوج از برخی زد و بندها در جمعه بازار فعلی یاسوج پرده برداشت و گفت: غرفه‌های جمعه بازار فعلی یاسوج با قیمت گزاف و رهن‌های بالا به دیگران واگذار شده است و فردی که در یک شهرستان دیگری کسبه دارد، در جمعه بازار فعلی یاسوج نیز غرفه دارد. باید به این موضوع هم اشاره شود.
آذربو نماینده قرارگاه بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این جلسه روحیه دانشجویی را آتش به اختیار دانست و گفت: دانشجویان نقطه اتصال بین مردم و مسوولان هستند. جمعه بازار فعلی یاسوج مسئله اصلی یاسوج هست.
وی افزود: بیش از 5 هزار نفر از جمعه بازار یاسوج نان می‌خورند و مسوولان باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.
آذربو از رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: اگر رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج پاسخگو بود، چرا باید 5 ماه برق مغازه‌ای افرادی که رزق و روزی آنان و خانواده‌شان از این محل به دست می‌آید، قطع باشد. وقتی نان مردم از همین راه است و برق آنها قطع می‌شود، آیا توقع ندارید که جمعه بازاری‌ها تجمع کنند.
وی در ادامه از شهردار یاسوج سووالاتی کرد و گفت: آیا حضرتعالی به تنها تصمیم گرفته‌اید در خصوص ساماندهی جمعه بازار و قطع برق یا مشاورین شما و اعضای شورای شهر یاسوج هم نقشی داشتند.
افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: وقتی وارد شهر یاسوج می‌شویم، به جای اینکه نماد و المان‌های خاصی از فرهنگ شهرمان داشته باشیم، حلبی آبادی را شاهد هستیم که به هیچ وجه زیبنده نیست. و حتماً باید در این مکان سازه‌ی پایداری باشد. و ما معتقدیم که شهرداری نباید دوباره در این مکان هزینه‌ای انجام بدهد.
وی تصریح کرد: نباید در این مکان هزینه‌ای صورت بگیرد که چند صبای دیگری، به دلیل رشد جمعیت و تردد بیشتر خودروها حتماً باید جمع آوری شود.
دکتر مرادی جامعه شناس و استاد دانشگاه دولتی یاسوج در ادامه این جلسه با بیان اینکه این موضوع را باید به عنوان یک مسئله اجتماعی به آن نگاه کنیم، اظهار کرد: اگر قرار است که محل جمعه بازار فعلی یاسوج تخلیه شود باید بر اساس یکی سری مستندات انجام بگیرد.
وی افزود: در ارزیابی اجتماعی همه جوانب از جمله؛ امنیت، ترافیک و... باید در نظر گرفته شود و گزارش مستندی هم تهیه شود.
دکتر مرادی گفت: افرادی که الان در جمعه بازار فعلی یاسوج حضور دارند، افرادی تنگ دست هستند که باید آنها را ببینیم و به فکر معیشت آنها نیز باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: سازه ناایمن مسوولیت ایجاد می‌کنند و باید مکان‌های جدیدی را که می‌خواهیم برای ساماندهی جمعه بازار در نظر بگیریم، از هر لحاظ مناسب باشد.
این استاد دانشگاه هم گفت: مکان جدید در یک منطقه‌ای قرار دارد که فضاهای آموزشی و فرهنگی زیادی اطراف آن قرار داد و شاید در آینده مشکلات ترافیکی زیادی را هم به وجود بیاورد.
احمدی کیش عضو شورای شهر یاسوج نیز در این جلسه با بیان اینکه من از نگاه یک مددکار اجتماعی به این موضوع نگاه می‌کنم، گفت: آقایان آثار و عوامل بیکاری چیست؟ آیا شماها به عنوان مثال می‌توانید مرغ یا گوشت خرید کنید؟ چرا بر اساس واقعیت‌ها حرف نمی‌زنیم. هر مسئول، دو یا چند جا کار می‌کنند. مدیری می‌تواند درد، مردم را بفهمد که با کفش مردم راه برود.
وی افزود: جلسات زیادی در رابطه با جمعه بازار گرفته شد و هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت و از آن طرف همه روی این مکان جدید کلیک می‌کنند. آیت الله ملک حسینی به عنوان نماینده رهبری هم مرقوم فرموده‌اند که همین مکان فعلی ساماندهی شود.
 دکتر عسکری استاد دانشگاه و از کارشناسان رسمی دادگستری نیز نگاه خود را به این موضوع تحلیلی عنوان می‌کند و می‌گوید: اول باید ببینیم برای چه کسانی داریم تصمیم گیری می‌کنیم. 44 درصد افراد فعال در این مکان بی سواد و یا دارای مدرک سیکل و اکثراً اجاره نشین هستند.
وی گفت: نباید در واگذاری غرفه‌های جمعه بازار جدید قیمت‌های غیرمتعارف بگذاریم، بلکه در قیمت گذاری حتماً ضرورت دارد، یک تیم اقتصادی، عمرانی و اجتماعی تشکیل شود.
علی اقبالپور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد در این جلسه که نگاهی تخصصی به موضوع داشت، گفت: گره‌های ترافیکی زیادی در محل جمعه بازار فعلی یاسوج داریم و روزهای جمعه تشدید می‌شود.
وی گفت: در این منطقه سرقت از خودروها گاهاً هم وجود دارد. و اگر آتش سوزی رخ بدهد و یا اتفاق دیگری در محل جمعه بازار فعلی یاسوج بیفتد، امکان دسترسی به خدمات پلیس، آتش نشانی و سایر نیروهای امدادی وجود ندارد و یا به سختی انجام می‌گیرد.
اقبالپور در ادامه گفت: در آتش سوزی اخیر جمعه بازار یاسوج تا فرودگاه ما مشکل ترافیک داشتیم. و تنها کسی که مورد سووال قرار گرفت، فقط شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج بود و کسی دیگری صحاب نشد و باید به شهرداری حق بدهیم که حساسیت نشان دهد.
وی با بیان بیان اینکه مکان جدید بازار یاسوج پارکینگ دارد، گفت: در پارکینگ این پروژه بیش از 500 خودرو جا می‌گیرد. افزایش بی رویه خودورها را داریم و اگر قرار باشد که مکان فعلی و جدید با هم باشند، ترافیک سنگین‌تری نسبت به گذشته به وجود می‌آید.
 دکتر علی خرامین روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با قدردانی از دست اندرکاران جلسه، گفت: بنده سال‌ها در حوزه بهداشت سلامت مدیریت داشتم و از طرفی ایمنی و تهدیدها را خوب می‌فهمم. اگر اشتباهی در گذشته انجام گرفت و 13 سال از آن غفلت کردیم. مسوولان، فرمانداران، بهداشت و استانداری و همه غفلت کردیم و الان رسیدیم تو اوج بیماری و می‌خواهیم نان 4 هزار آدم را قطع کنیم.
خرامین با بیان اینکه بحث ترافیک و زیبای شهر منطقی و درست است، گفت: برای یک آدم گرسنه حرف زدن از آزادی، دموکراسی و ترافیک مسخره است و این افراد شبانه روز تلاش می‌کنند که 10 هزار تومان نان برای زن و فرزندشان در بیاورند و بیکاری اینها یعنی قاچاق، اعتیاد و فحشا.
وی اضافه کرد: نمی‌توان به بهانه ایمنی، آب و برق آنها را قطع کنیم و به آنها فشار به یاریم که حتماً باید در این مکان خاص باشی. نباید خطای شهرداری، فرمانداری، استانداری، شبکه بهداشت و ... را روی سر این عزیزان خالی کنیم.
 خرامین در ادامه گفت: ابتدا مکان‌های را برای این افراد با هماهنگی خودشان مشخص کنید و بعد شروع به بازسازی و ساخت کنند. ما هم اعتقاد داریم که باید با سوء استفاده کنندگان در جمعه بازار فعلی یاسوج برخورد شود و آنها را از جمعه بازار خارج کنیم و بعد ببینیم که چه مکان قشنگی را می‌توانیم بنیان کنیم برای افرادی که واقعاً دارند، کاسبی می‌کنند.
وی تصریح کرد: باید با رضایت خود اهالی جمعه بازار مکانی را مشخص کرد و یک تعهدی هم به آنها داده شود که مثلاً در ظرف این مدت محل جمعه بازار فعلی را برای شما ساماندهی و بازسازی می‌کنیم. اگر با زور بخواهیم آنها را از این مکان بیرون کنیم، منتظر انفجار یک آسیب اجتماعی در آسمان شهر باشیم.
 صالح پور که استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج می‌باشد و معمار و شهرساز هم هست به توصیف و جایگاه جمعه بازار پرداخت و گفت: جمعه بازار گفتنی نیست بلکه دیدنی است. در شهرهای زاگرس نشین به دلیل بافت شهری که وجود دارد، حواشی‌های را با خودمان یدک می‌کشیم.
وی گفت: در تمام دنیا جمعه بازار هست و بر اساس ضوابط‌های معمول به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز به عنوان جمعه بازار مشخص می‌شود. و در یاسوج نیز باید 4 جمعه بازار داشته باشیم.
این استاد دانشگاه می‌گوید: جمعه بازار نباید کور شود، چرا فلسفه از این نوع بازارها، اقتصاد شاد است که طرف در یک روز جمعه به روحیه شاد و همراه خانواده به مکانی می‌رود و اجناسی را با قیمت‌های ارزان خریداری می‌کند.
وی افزود: اولین هدف جمعه به ازا ر، اقتصاد شاد و گردشگری بومی است، آدم‌های کم درآمد تولیدات خود را در یک بازار سنتی به فروش می‌رسانند.
صالح پور در ادامه گفت: متأسفانه در اینجا برنامه ریزی‌ها همواره کوتاه مدت است و در کنار جمعه بازار بیمارستان را طراحی می‌کنند. و این جمعه بازاری که به هفته بازار تبدیل شده الان ناامن است. CNG کنار آن هست اگر آتش سوزی انجام بگیرد و به CNG برسد، خیلی خطرناک است و این روزها آدمهای فصول هست که بخواهند چوب لای چرخ مملکت کنند و لذا باید مسئله پدافند غیرعامل را در جمعه بازار فعلی یاسوج هم لحاظ کرد.
وی با بیان اینکه باید در کوتاه مدت جمعه بازار ساماندهی شود، گفت: افراد زیادی در این مکان به کسب و درآمد مشغول هستند. دانشجوی ارشد عمران خودم در این مکان کفش می فروخت. من با واگذاری مالکیت به این افراد مخالفم چرا که این نوع بازار باید رنگ و نقش جمعه بازار را داشته باشد.
این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: ما که نمی‌خواهیم بازار مدرن درست کنیم بلکه باید مطابق با جمعه بازار مکان‌های را در نظر بگیریم. از طرفی بازار یکی از عوامل ترافیک است و عوامل دیگری هم هست و فرهنگ ما چکش کاری می‌خواهد.
وی تاکید کرد: جمعه بازار داستان دارد، طرف بیاید، ارزان بخرد، شاد بروند و شاد برگردند.
پناهی معاون سیاسی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه اگر نقد نباشد نباید به فکر توسعه باشیم، گفت: اما اگر تصمیمات احساسی باشد، در کوتاه مدت خوب است و بلند مدت جواب نمی‌دهد. تصمیم گیرهای احساسی قانون گرایی را زیر سوال می‌برد.
وی گفت: ما به عنوان مسوولان این جامعه هم امنیت جانی و هم امنیت سرمایه مردم را باید تأمین کنیم.
معاون فرماندار بویراحمد گفت: اگر در اتفاق اخیر جمعه بازار مشکلی برای کسی پیش می‌آمد، به این راحتی کسی دست از شهردار بر نمی‌داشت.
پناهی تاکید کرد: درست است که این اشتباه در 13 سال به وجود آمده است و ادامه این اشتباه هم صحیح نیست.
** حقوق مردم بر اساس تصمیات ما ضایع نشود بلکه به آینده امیدوار شوند
 سید وحید موسویان معاون دادستان مرکز استان در این جلسه به آتش سوزی اخیری که در جمعه بازار یاسوج رخ داد، گریزی زد و گفت: خسارت‌های که به این افراد بر اساس نظر کارشناسی وارد شده مسوولیت مدنی برای شهرداری و سایر دستگاه‌ها ایجاد کرده است.
موسویان در ادامه گفت: ما باید موقعیت و شغل پایداری را برای این افراد در نظر بگیریم و تمام کسانی که در جمعه بازار فعلی یاسوج هستند، برادران و خواهران ما هستند و مبنای دادستان محترم مرکز استان حفظ حقوق افراد مستضعف بوده است و بیش از این هم حرفی نبوده و تمام صحبت‌ها و نظرهای حقوقی هم که دادیم به خاطر مردم و به نفع مردم بوده است و ترتیب اثر هم می‌دهد.
معاون دادستان گفت: اصل جمعه بازار جهت جمع آوری و ساماندهی دست فروشان بوده است و کار خیلی خوبی هم بود. وضعیت شهری هم بهتر شد، همیشه سد معبر داشتیم و درگیری‌های هم بود و مشکلاتی برای خود شهرداری هم ایجاد می‌شد.
وی افزود: الان جمعه بازار به دلیل نظارتی که نبود به اینجا رسیده است و به یک معضل تبدیل شده و الان می‌خواهیم در این رابطه صحبت کنیم و ساماندهی انجام بگیرد.
موسویان گفت: شخص سرمایه گذاری هم پیدا شده و زمینی به او هم واگذار گردید که به نفع مردم کاری انجام بگیرد و در جلسات تخصصی مثل کمیسیون ماده 5 به این سرمایه گذار هم تخفیف‌های داد شد. از طرفی افرادی که در اینجا هستند، افراد مستضعفی هستند و چون خودشان توان مالی ندارند از این سرمایه گذار خواستند که مطابق اصول شهری این مکان را برای اسکان این افراد آماده کند.
معاون دادستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: همواره هم دادستان محترم نسبت به وضعیت جمعه بازار فعلی یاسوج هم تذکر می‌دادند و بیان می‌کردند که یک بمب در جمعه بازار خوابیده و هر لحظه احتمال انفجار آن هست. و از شورای شهر و شهرداری هم خواست که تدبیری انجام دهد. دستگاه قضایی که امکاناتی برای ساماندهی که خودش ندارد و اگر هم داشت، تدبیرش را هم می‌دانست. هشدارهای لازم هم داده شد.
وی با بیان اینکه همه تلاشمان این بود که همین مکان را سرپا نگه داریم، افزود: الان وضعیت به جایی رسیده که اداره برق از لحاظ کارشناسی می‌گوید، امکان برق کشی نیست.
معاون دادستان گفت: الان سرمایه گذاری آماده و از فرصت های که در اختیار او داده اند، بازاری را احداث کرده و اگر همین بازار فعلی هم بخواهد بماند و بازار جدید هم باشد، فردا کسانی در آنجا مغازه و فروشگاه های را راه اندازی می کنند و ممکن است درآمد و کسب و کار جمعه بازار فعلی را هم در آینده از رونق بیندازد و بالاخره بازار جدید کافی شاپ دارد، مدرن هست و همه به آن سمت می روند و جمعه بازار فعلی مشتری های خود را از دست می دهد.
موسویان گفت: بنابر این تمام صحبت های که در دستگاه قضا می شود، به نفع مردم است و مکان از نظر ما مهم نیست بلکه ساماندهی حتماً باید انجام بگیرد. ما هم به نظرات کارشناسی احترام می گذاریم و بدخواهان نظام هم به دنبال این هستند که ما کارهای غیرکارشناسی انجام بدهیم که بهره برداری خودشان را انجام بدهند.
وی افزود: تصمیم ها به گونه ای باشد که خانواده های این افراد فعال در جمعه بازار به آینده خودشان امیدوار باشند، کاری که در بازارهای تهران و سایر شهرهای بزرگ انجام می دهند. البته رعایت ترافیک و ضوابط شهری و دیدن سایر ملاحظات قانونی هم باید ملاک قرار گیرد.
این مسوول قضایی تصریح کرد: نباید حقوق مردم بر اساس تصمیمات ما ضایع شود.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در پایان بیان کرد: جابه‌جایی جمعه‌بازار یاسوج قبل از شورای و شهرداری فعلی ورود شد و بحث جمع‌آوری آن به شهردار قبل از بنده تدوین‌شده، اما بر اساس مصوبه شورای پیشگیری از جرم در آذرماه سال گذشته که برای شهرداری 3 ماه فرجه گذاشتند، و تأکید دادستانی با حضور معاون عمرانی استانداری در شورای شهر و چندین جلسه شورای تأمین بوده است.
توضیحات اساتید دانشگاه یاسوج بسیار عالی بود و هنوز و هنوز بر این باور هستیم که پیوند بین همه دستگاه‌های تولیدکننده و صنعت با آنچه نظریات تئوری و آکادمیک که پیوندی انجام شود این نظرات شما درجایی استفاده می‌شود و بازخورد می‌شود، چرا ما بااین‌همه ایده مشکل‌داریم؟ چون هیچ پیوندی نیست.
این مکانی که هست جمعه‌بازار نیست و روی آن تأکیددارم.
بنده 3 مکان خوب از بهترین مکان شهر یاسوج را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد داده‌ام و هفته گذشته هم با حضور دستگاه‌های اجرایی بازدید شده، و خواستار شدیم که بازار سنتی استان رونق پیدا کند.
جمعه‌بازار فعلی از منظر ایمنی هدف رعایت الزامات ایمنی باید جابه‌جا شود آیا چون این جمعه‌بازار ایمنی ندارد باید بیچاره شوند؟ و اصلاً امکان امدادرسانی در این مکان وجود ندارد، نه تیم پزشکی، آتش‌نشان و نه هلال‌احمر نمی‌تواند به این مکان برود.
به لحاظ ایمنی بسیار ناایمن و ناپایدار است، و به لحاظ سیمای و منظر شهری هم در تذکر دادستانی مرکز استان که شهر ازلحاظ سیما و منظر روی ذهن مردم تأثیر دارد، و پارامتر منفی ایجاد می‌کند.
وقتی از ورودی شهر یاسوج وارد می‌شویم و مسئولین و مهمانان کشوری از فرودگاه می‌آیند تصور می‌کنند که در یاسوج دعوا شده است، و همچنین ترافیک باعث شده که در سنوات گذشته ملزم کرده که جمعه‌بازار یاسوج باید تعیین تکلیف شود.
اینکه ما به سلیقه خودمان ورود کرده‌ایم یا الزامی بوده است هرکسی که ورود کرده ورود شجاعانه، درست و دلسوزانه بوده هرکسی با هر نیتی که ورود کرده است، اما اگر بنده ورود کرده‌ام یک الزام بوده است، وقتی جمعه‌بازارهای شهرهای دیگر را می‌دیدم می‌گفتم که این درشان مردم ما نیست.
چرا ما با این جمعه‌بازار حلبی که داریم دلسوزی کنیم که احتمال دارد اتفاقی رخ دهد یا ندهد پس چرا احتمالات را برطرف نکنیم.
الآن هم یک اقدام و دستوری است که به خاطر آسیب‌های بعدی باید مدیریت شهری و خدمات رسان انجام شود اگر شرکت برق می‌خواهد برق‌رسانی کند در آینده شهرداری یاسوج هیچ مسئولیتی ندارد و همه‌جا هم اعلام کرده‌ام.
چطور باید به یک مکانی که یک هکتار سازه فلزی برقی است برق‌رسانی شود، شورای شهر و شهرداری یاسوج هیچ‌کدام مخالف کسب‌وکار نیستند اما به خاطر آسیب‌های بعدی باید فکر و اقداماتی صورت گیرد.
 شهادت می‌دهم که هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر تا کنون به بنده نگفته‌اند که باید چه اقداماتی صورت گیرد، اما وقتی این مسائل کارشناسی و تخصصی است باید دنبال چاره‌اندیشی باشیم.
 به جمعه‌بازار یاسوج خدمات رفاهی داده‌شده و تنها خدماتی که ارائه نشده است برق بوده، زمانی که آتش‌سوزی شد اعلام کردند که این سازه جمعه‌بازار یاسوج به دلیل امنیت پایین از ساعت 8 صبح تا ساعت 16 بعدازظهر فعالیت کند، که نیاز به روشنایی نداشته باشد، خطر برق را الحاق کردند.
ذکر این نکته لازم است که جمعه بازار یاسوج به یک بازار دائمی و تمام وقت تبدیل شده است، آن هم بازاری که نه به لحاظ سازه، نه ایمنی و نه تأسیسات برق و گرمایشی شرایط مناسبی ندارد و هر لحظه احتمال اتفاقی هست. بنابر این ساماندهی آن با در نظر گرفتن تمام شرایط لازم و ضروری به نظر می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما

درود بر حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مقدم شهردار فهیم.
حقیر حرفه و شغل تخصصی ام ایمنی و بهداشت و محیط زیست که همان HSE می باشد.ایا کسان یا افرادی که می‌خواهند این مرکز حلبی آباد فعلی دوباره شروع بکار کند خطرات ریسک این پروژه ی مهم را در نظر گرفتن.
آیا مشکلات، حادثه تعارف دارد.
آیا صدنفر از مکان جمعه بازار در حادثه شاید بیشتر یا کمتر تلفات جانی دهد جوابگوی حقوق مدنی مردم و خانوار خواهد شد؟؟؟
آیا مشکلات ترافیکی در منطقه جمعه بازار فعلی گیرم یک دهم درصد ماشینی دچار آتش سوزی شود سازه جمعه بازار میتواند جوابگوی اتفا حریق
آیا در مواقع خطرات احتمالی عبور و مرور امداد لازم ندارد
آیا مجموعه زیربط سابق برا احداث جمعه بازار قبل از انجام این پروژه ارزیابی خطر ریسک انجام داده‌اند.
از اینکه مردم از شغل مدتی میفتند شکی نیست اما اگر همین معترضین محترم اگر فردای آینده زیر سقوط پلیت دو نصف شدند و زیر آوار با تمام خطرات و احتمالات جان باختند جوابگو هستند با دوباره تیتر جدید رسانه ها خواهد شد که چرا شهرداری کوتاهی کرد.گره ی که با دست باز میشود با دندان چرا.
و اونایی که هم املاک جمعه بازار را تصاحب شدند به قیمت خیلی کم و اجاره دادن به مغازه داران بیچاره به قیمت‌های باور نکردنی،باید مخالف جابجایی جمعه بازار باشند.مگه معافیتی سکه و مرغ و غیره فقط هست؟
معافیای جمعه بازار یاسوج هم صورت گرفته که باید دست در دست هم به کمک شهردار و عوامل محترم مربوط این مشکل مهم را برطرف کنیم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1