تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۰۷۲۹۸
کبنا گزارش می‌دهد

مراسم گرامیداشت جانباختگان سانحه هوایی یاسوج در فرودگاه / مجلس جایگاه مدرس است نه امیرکبیر/ با مقصرین برخورد قانونی شود / سازمان هواپیمایی باید پاسخگوی خطاهای خانمان سوزش باشد (+ تصاویر و فیلم)

۲
کبنا ؛مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج با حضور خانواده انان در محل فرودگاه یاسوج برگزار شد.
در این مراسم خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج خواستار برخورد قانونی با مقصرین اصلی این سانحه شدند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407298-1.mp4
متن کامل صحبت‌های خانواده‌های جانباختگان را در فیلم بالا ببینید.
مجلس جایگاه مدرس است نه امیرکبیر
رحیم ابوذر در مطلبی نوشت: امروز ۲۹ بهمن اینجا یاسوج، به هرطرف نگاه می‌کنم دنای سر به آسمان کشیده امروز نگران وغمگین است، امروز دنا در تقویم خویش یکسال از پرواز آسمانی مسافران پرواز شرکت آسمان را ثبت می‌کند و زانوی غم بغل می‌گیرد، پروازی که به اتمام غصه وسنگینی مصیبتش شاید آواز رهایی بود در سمفونی دنا تا محرومیت ومظلومیت این دیار ومردمش را فریادی رساباشد
اما جناب آقای زارعی نماینده محترم مردم بویراحمد و دنا در مجلس تمام عیار لابی وچشم پوشی شورای اسلامی، شاید آنچه بیشتر از غم آسمانی شدن عزیزانمان آه و حسرت را از نهادهای ما جوشان می‌کند و بغضی می‌شود گلوگیر، یادآوری سکوت معنادار ومشکوک شما به این واقعه در استیضاح وتلاش برای دفاع از برکناری وحداقل توبیخ مقصران حادثه است، شما درجایگاه نماینده منطقه‌ای که در بطن حادثه ومضر از آن هم از نظر مادی هم از نظر معنوی وهم از نظر پرستیژ قرار داشتید منتها با سکوت وبه نظاره نشستن ماجرا هزاران سوال بی جواب را در اذهان کلید زدید!!! شما وبرخی از نزدیکانتان این حرکت را به نوعی سیاست جهت پیشبرد اهداف می‌دانستید ولی آقای زارعی تیرتان از کمان درنرفته به سنگ خورد و چیزی نگذشت که وزرای مقصر از وزارت کنار گذاشته وشما ماندید و محرومیت ومظلومیت بویراحمد و دنا.
آقای زارع روزی در تیتری شمارا به عنوان امیرکبیر لقب داده بودند و گفتم مکان خدمت شما مدرس می‌خواهد تا با درایت و تدبیر وحق طلبی امثال امیر کبیر را ناظر وانتخاب گر باشد.
من به جمله‌ی «از ماست که بر ماست» ایمان دارم و اینک هم از ماست که برماست، نخواستم باز چون گذشته قلم به انتقاد بگیرم وهدفم از نگارش متن یادآوری به خویش بود که اگر معتقد به دموکراسی وچرخش امور با این قاعده هستم در انتخاب مقامی که انتخابش با سرانگشت مسولیت من مهر تایید می‌خورد دقت.
لیلا تیموریفر یکی از خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی یاسوج نیز در مطلبی آورده است؛ میگویند صدای مظلوم به هیچ کجای دنیا نمی‌رسد، امشب حال دلم را خدا می‌داند هیچ کاری نتوانم انجام دهم و فریادم به گوش هیچ کس نرسد می‌توانم کمی از ظلم این زمانه، اندکی از انچه این یکسال گذشت را بگویم، کاش بشنوید و بدانید چه گذشت در خانه‌ی ۶۶ خانواده، تنها از خودم سخن نمی‌گویم حرف من حرف دل تکه تکه‌ی هزاران انسان است، هزاران انسان، انسان‌هایی که فروندها ارزوی خود را در یکشنبه سیاه ۲۹ بهمن از دست دادند.
فروندها آرزو در میان برفهای دنا خفت، امشب نمی‌خواهم از اشک، از زجه های شبانه و دلتنگی های دیوانه کننده سخن بگویم امشب میخوام از ظلم بگویم، ایا کسی صدای مرا می‌شنود؟ ای خدای اسمانها که به عدالت خود قسم‌ها یاد کرده‌ای و همه تو را عادل‌ترین عادل‌ها می‌خوانند. امشب صدایم را بشنو که سخت محتاج هستم...اشک‌هایم را کسی پاک نکرد میگویند تو مهربانترینی امشب به فریاد من برس که از فرط ظلم دیوانه شده‌ام،
در خفقان این روزها، روزهایی که به قول اخوان هوایش بس ناجوان مردانه سرد است سکوت دیگر کافی است، یکسال سکوت کردم و امروز مسئولان این سرزمین کاری انجام دادند که هرگز دیگر سکوت نخواهم کرد، ۶۶ انسان وارسته و در اوج شکوفایی را بی مسعولیتی مسئولان سرزمین من پرپر کردند، در این یکسال هیچ کدام حتی یک عذر خواهی ساده نکردند، انقدر دزدی و پارتی بازی و باند بازی در این سرزمین بیداد می‌کند، که شرکت هواپیمایی اسمان هواپیمای کوتاه برد قراضه‌ای که سالها در فرودگاه شیراز بدون استفاده مانده بود را برای شهر محروم یاسوج هدیه اورد تا مرگ را به سرزمین دنا کوه به ارمغان بیاورد، هواپیمایی که اگر درست هم می‌بود اصلاً مناسب منطقه‌ی کوهستانی و یا فاصله‌ی ۱۰۰۰ کیلومتری تهران تا یاسوج نبود با تمام این شرایط اگر مسیر هواپیما را بر خلاف قوانین و تنها برای کم شدن بنزین مصرفی به جای عبور از کوه دنا از مسیر مجاز (از سمت اقلید) به پرواز در می اوردند هرگز هواپیما بر اثر یخ زدگی و نقص فنی سقوط نمی‌کرد، ان روز شرایط جوی اصلاً مساعد نبود و بر طبق قوانین (البته قوانینی که برای سرمایه دارانی چون مالکان شرکت اسمان هیچ ارزشی ندارد و به راحتی می‌توانند نقص قوانینی این چنین بزرگ انجام دهند و با جان هزاران انسان شریف بازی کنند و مردم این سرزمین برایشان هیچ ارزشی ندارد) اصلاً هواپیما حق پرواز نداشت اما بعد از مدتی تاخیر که بنا شد پرواز ۲۹ بهمن تهران یاسوج لغو شود و حتی بعضی از عزیزان به خصوص دایی اسمانی ام اقای اردشیر راد بلیط پرواز به شیراز را تهیه کردند اما در نهایت اعلام کردند پرواز یاسوج لغو نشده، و عزیزان ما پا درکام مرگ گذاشتند تا شرکت اسمان تنها چند میلیون تومان ضرر نکند، شرکتی که هواپیمایش را حتی بیمه نکرده بود و بعد از گذشت یکسال در این خصوص هیچ مسئولی پاسخگو نبود که چرا هواپیمایی بدون بیمه در این مملکت حق پرواز دارد؟ و حالا بعد از پیگیری‌ها و برگزاری دادگاهی که در آن تنها خلبان زبده‌ی این سرزمین را مقصر دانستند و باز هم به عقل مردم ایران پوزخندی زدند و  محکومیت خلبان پرپر شده بود و بلندای دنای استوار. در نهایت یک دیه‌ی تصادف زمینی برای پرنده‌های اسمانی ما با چه وضع تاسف باری در نظر گرفتند، که هرگز پرداخت نشد
بحث عذاب این خانواده‌های داغدار است، چه کسی می‌داند در اصفهان چه بر روح و وجود خانواده‌ها گذشت، مردم نمی‌دانند و این خفقان بعد از یک سال برای من که امروز روحم برای دیگر بار شکست برداشته شد، از چه باید ترسید؟ از این همه بی قانونی؟ از این همه ظلم؟
جواب حقیقتهای یخ زده‌ی سقوط هواپیما که در جعبه سیاه هواپیما برای همیشه یخ زد و چه کسی در این سرزمین فهمید چه بر سر جعبه سیاه هواپیمای تهران یاسوج امد؟ حرف امشب من این است کسی حق ندارد با جان مردم سرزمینم بازی کند، هم وطنم، سقوط هواپیما تنها یک فاجعه از هزاران فاجعه است، اتش گرفتن عزیزان پلاسکو، غرق شدن کشتی سانچی در اب و اتش، محرومیت و عذاب کرمانشاه، مظلومیت شهیدان سپاه، اتوبوس‌های دانشگاه و کشته شدن میلیونی ایرانیان را در تصادفات رانندگی که حدود نصف کشته شدگان به دست الت قتاله‌ی پراید ۴۸ میلیونی ساخت سرمایه داران بنز سوار است وجود ما را به اتش کشانده، من به عنوان یک معلم به عنوان تربیت کننده‌ی فرزندان ایران حق دارم بپرسم چرا؟ این همه بی کفایتی و ظلم تا کی؟ ما عاشق کشورمان، دینمان و فرزندان ایران زمینمان هستیم پس باید از خودمان و عزیزانمان در برابر این قانون شکنی‌ها دفاع کنیم، هم وطنم تو را به خدای قلبهای شکسته‌ی بی یاوران و مظلومان اندکی تامل کنید در حال این روزهای سرزمینمان و باید دست در دست هم این فسادها را ریشه کن کنیم، اگرما به مسئولان اجازه‌ی پارتی بازی و فساد ندهیم کسی جرات نخواهند کرد برخلاف قوانین قدمی بردارند، مشکل از خود ماست این مسئولان هم از کره‌ی مریخ نیامده اند انها همان بچه‌های دیروز دبستانی بودند که ما معلمان تربیت کرده‌ایم.
در رفتار خودمان بنگریم،
در فرهنگ نگاشته‌ی ایران ما جوانمردی و بخشش و عدالت موج میزند اماااا ایا در رفتارمان تجلی این فرهنگ را مشاهده می‌کنیم؟
در دین کامل و بی نظیرمان از اخلاق و عدالت و زیباترین نحوه‌ی برخورد اجتماعی و شیوه‌ی زندگی عدالتمندانه به طور تحسین بر انگیزی سخن به میان امده،
نامه‌ی علی (ع) را به مالک دیده‌ایم؟
خوانده‌ایم؟
اما چه ها کرده‌ایم....
بیت المال یتیمان و فقیران ایرانمان در دیسکوهای امریکا توسط اقا زاده‌ها به تاراج رفته و ما،!
می‌خواهم به عنوان یک معلم به دانش اموزانم بگویم شما حق دارید از ثروت و رفاه کشورتان برخوردار شوید می‌خواهم بگویم ایران را بسازید، با شکوه و پر از عدالت بسازیدش در پناه دعای امام زمان و ارزوی ظهور هر چه زودترش تا در پناه عصاره‌ی وجود علی عدالت علی وار را در تمام دنیا به نظاره بنشینیم چرا که تمام بدبختی‌های ما از نیامدن منجی خداوند است.
فاتحه و صلوات برای روح تمام عزیزان ایران که در حوادث تلخ این روزها جانشان را از دست دادند و اسمانی شدند.
یکی دیگری از اعضای خانواده‌ها در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: ما فقط می‌خواهیم که در چارچوب قانون پرونده این حادثه بررسی شود و عدالت اجرا شود.
فرد دیگری گفت: هیچ کسی نمی‌تواند از قانون جمهوری اسلامی فرار کند و همه باید در مدار قانون قرار بگیرند و پاسخگو باشند و ما هم همین را می‌خواهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحند
Iran, Islamic Republic of
جناب ابوذر مطالب شما را خواندم فقط تنها چیزی که از آن برداشت کردم این بود که فضایی پیدا کنید ب ای تخریب نماینده بویراحمد
اگر انصاف داشته باشید می توانستید ببیند که چندین روز نماینده در سرما همراه دیگران در سی سخت بود
اما کسانی که از پشت تریبون ها شوی تبلیغاتی راه انداختند چطور توانستند از این فرصت استفاده کنند و در ظاهر از حق سانحه دیدگان دفاع کنن و در باطن برای ساکت شدن حق سکوت بگیرند
واقعا سیاست دنیای پستی هست
و ما مردم فقط ظواهر را می بینیم
کسی هست بگوید آنان که در کشور ادعای قدرت میکنند و ما هم آنها را این هم بزرگ کردیم چه اقدامی به جز بازی با احساسات کردند
لطفا از احساسات مردم سواستفاده نکنیم
علی
Iran, Islamic Republic of
نماینده مدرس بود که در اوج دیکتاتوری رضا شاه رای آورد و در اوج حقانیتش هنوز شک داشت که آن کرسی حق اوست
امروز رو ببینید نمایندگان ما بوی سبقت را در از ربودند نه بوی خدمت را
Iran, Islamic Republic of
تو این جان آدم هاست
علی کمالی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا . به مصداق آیه شریفه قرآن (( الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون )) خدمت خانواده های محترم جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج عرض تسلیت و تعزیت دارم . از خداوند منان برای بازماندگان، صبر جزیل و برای عزیزان به معراج رفته ، رحمت و غفران الهی را آرزومندم .
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
ورود بر شرف خانم تیموری
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف خانم تیموری
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1