تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۰۷۱۸۲
با افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد:

پازل سلامت تکمیل می‌شود (+ گزارش تصویری)

۰
کبنا ؛پازل زیر ساخت‌های حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تکمیل شدن است، بعد از افتتاح پروژه‌های بزرگی همانند بیمارستان شهید جلیل یاسوج، بیمارستان 32 تختخوابی، بزرگترین اورژانس جنوب کشور در دهدشت و ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ حوزه بهداشت و درمان، خیرین سلامت با همراهی دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی در این راستا انجام داده‌اند.
اورنگ ایلامی قبل از سفرش به گچساران، سری به بیمارستان امام سجاد(ع) رفت و در آنجا در جریان روند پروژه زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد قرار گرفت. ایلامی با بیان اینکه این پروژه در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، می‌گوید: این زایشگاه با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع از اسفندماه سال ۹۳ به صورت فاز به فاز آغاز شد.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، عنوان کرد: این پروژه دارای ۱۴ اتاقLDR  (اتاق زایمان) بوده که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی(مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق برای اعمال اورژانسی زنان است.
وی با اشاره به وعده داده شده به مردم استان، در ابتدای سال ۹۷ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا قبل از دهه مباک فجر ۲۷ پروژه بزرگ و کوچک را افتتاح نمودیم و ۱۲ پروژه دیگر نیز برای دهه فجر در دستور کار قرار گرفت که با افتتاح زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) پرونده ۴۰ پروژه هدیه چهلمین سالگرد انقلاب بسته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعداد ورودی سالیانه زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پنج هزار زایمان بوده که میانگین ماهیانه آن ۴۵۰ مورد است. دکتر ایلامی با اشاره به فعالیت ۸ پزشک متخصص زنان خاطر نشان کرد: عمل سزارین در اوایل امسال ۴۹ درصد بوده که هم اکنون به ۲۶ درصد رسیده و کاهش این میزان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.  زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج دارای یک اتاق تحت نظر چهار تخته بوده که داخل هر اتاق دو کنسول مجزا برای مادر و نوزاد وجود دارد و همچنین دارای اتاق‌های LDR تک نفره، سیستم احضار پرستار، سالن انتظار، ۶ ldr فتال مانیتورینگ، ۶ مانیتورینگ علایم حیاتی، ۸ سونوکید، ۶ صندلی تخت شو، ۳ ساکشن پرتابل، ۲ الکتروشوک، ۲ الکتروکاردیوگرافی، یک الکتروکوتر، یک تخت جراح، یک ماشین بیهوشی و یک سونوگرافی داپلر با پروب شکمی و واژینال است.

اما در حوزه گرمسیری خیرین سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور مسوولان  همراه سرای بیمار بیمارستان بی‌بی‌حکیمه خاتون گچساران کلنگ‌زنی شد.
به گزارش کبنا، این همراه سرای  با حضور دکتر تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، دکتر ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، شهردار گچساران مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و جمعی از مسئولان محلی و خیرین این شهرستان کلنگ زنی شد، که هزینه احداث و تکمیل آن را خیرین حوزه سلامت عهده دار شدند، با ۸۰۰ متر زیربنا در ۳ طبقه با اسکلت بتونی و با اعتباری قریب ۲۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.
 غلام رضا تاجگردون هم در این باره نوشت: یکی از ضرورت‌های بیمارستان‌های گچساران داشتن اقامتگاه همراه بیمار است. خوشبختانه با پیگیری و همکاری مجمع خیرین سلامت امروز کلنگ این مرکز در بیمارستان حضرت بی بی حکیمه به زمین زده شد.

با افتتاخ پروژه‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر قدردانی وزیر سابق بهداشت و درمان، استاندار و نمایندگان مجلس کتباً و شفاهاً از مجموعه علوم پزشکی قدردانی کردند. بدون شک مردم از بهبود وضعیت بیمارستان‌ها و تجهیزات انان بیش از گذشته رضایت پیدا می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1