تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۰۷۱۸۰

مراسم افتتاحیه همایش منطقه ای جشن تکلیف پسران عشایر برگزار شد

۱
کبنا ؛
صبح روز پنجشنبه 25بهمن ماه مراسم افتتاحیه همایش بزرگ جشن تکلیف پسران عشایر مرکز و جنوب کشور  با شرکت دانش آموزانی از ۹ استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، چهامحال وبختیاری، کرمان ، یزد، فارس و خوزستان در گچساران برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام اسکندریان معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از همراهان، آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان، حجت‌الاسلام حجازی امام جمعه شهرستان، غلامرضا تاج گردون نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی، هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از معاونین و کارشناسان اداره کل، علی خوان پایه فرماندار شهرستان، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت،محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش و جمعی از معاونین و کارشناسان اداری، رضایی رئیس اداره عشایر استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و روسای ادارات برگزار شد. هادی زارع پور، حجت الاسلام اسکندریان و آیت الله ملک حسینی از سخنرانان این همایش بودند.
زارع پور در این مراسم بیان داشت: این دومین سال برگزاری اردوی ملی جشن تکلیف دانش آموزان عشایر است که با حضور 450 نفر از دانش آموزان استان های 9 گانه انجام می گیرد، سال گذشته استان فارس میزبان همایش بود.
زارع پور ادامه داد: با توجه به هدف همایش طی دو روز کارگاه های عملی و آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با مکلف شدن و احکام نماز برگزار می شود. مجموعا 8 کارگاه برای دانش آموزان پیش بینی شده است که در منطقه زیبای سراب ننیز برگزار می شود.
حجت الاسلام اسکندریان نیز ابراز داشت: قبل از انقلاب جشن هایی برگزار می شد که منزلت اسلامی نداشت و پس از انقلاب جشن های تکلیف دانش آموزی را جایگزین کردیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال 74 با حضور مقام معظم رهبری برای 8میلیون دانش آموز دختر جشن تکلیف گرفته شد و در زمینه مکلف شدن دانش آموزان فرهنگ سازی صورت گرفت. در حال حاضر دانش آموزان پسر سالانه بین 200نا 250هزار نفر مکلف می شوند.
آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه گفت: تعالی و رشد شخصیتی خود را با نمازی که در حضور پدر و مادر می خوانید به آنها نشان دهید. مفهوم هایی که در جشن بلوغ و جشن تکلیف به آنها توجه می شود مفهوم کرامت انسان است و به انسان عظمت و شکوه می بخشد، باید چیزی که باعث عظمت وجودی انسان می شود را قدر دانست.
نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: آغاز بلوغ خود را آغاز پرسش ها قرار دهید، نه شبهه ها، شبهه مثل خوره روح انسان را نابود می کند ولی سوال به انسان رشد می دهد. سوال برخاسته از ذهن، انسان را در یک مسیر بهتر و برتر قرار می دهد.
آیت الله ملک حسینی در انتها گفت: قدر سوالهایی که در ذهن تان ایجاد می شود را بدانید و در نزد معلم و پدر و مادر و روحانیون این پرسش ها را بپرسید. پرسش ها را در ذهنتان انبار نکنید. تراکم پرسش ها طاق اندیشه آدمی را فرو می ریزد، بپرسید، پاسخ های متقن را بشنوید تا شخصیتتان را بر پایه این پاسخ ها بسازید.

........................................
خبر از سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1