کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد+تصاویر

24 بهمن 1397 ساعت 16:15

مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شد.


مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شد.
 سید یدالله حسینی، مدیرکل سابق بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به اینکه 520 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: هزینه پرداختی برای بیمه شدگان بیمه سلامت 14 میلیارد تومان است .
وی در خصوص تاخیر در پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت افزود: به جزء دانشگاه علوم پزشکی مطالبات دیگر دستگاه‌ها از بیمه سلامت پرداخت شده و مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تا مهر ماه را پرداخت خواهیم کرد تا نگرانی‌ها به حداقل برسد.
حسینی ضمن ابراز امیدواری از بهبود روند پرداختی‌ها در سال آینده اظهارکرد: زمین برای ساخت اداره بیمه سلامت در کهگیلویه و دنا در اختیار بیمه سلامت قرار داده شده که انتظار می‌رود با پیگیری روند اختصاص اعتبارات، ساخت این مراکز نیز آغاز شود.
همچنین دکتر غلامرضا کاظمی، مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امیدوارم بتوانم با تعامل با دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر شرکای کاری زمینه کاری مشترک در راستای اهداف وزارت بهداشت و دولت جمهوری اسلامی را بردارم.
وی افزود: امیدوارم بتوانم در فضایی آرام و بدون تنش و دخیل کردن کلیه طرف های ذینفع نسبت به مدییت بهینه و منطقی هزینه ها اقدام کنم به گونه ای که به شرکای کاری بخصوص بیمه شدگان که حق بزرگی بر گردن ما دارند، رسیدگی شود و با اعتبار مشخص شده نیازهای ضروری را مرتفع کنیم.
کاظمی تصریح کرد: نسخه الکترونیکی و زیرساختهای سلامت از جمله اقداماتی است که می توانیم در زمینه بهینه نمودن و کاهش هزینه ها  استفاده کنیم .
مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و موسسات درمانی ان شائ الله بتوانیم میزان هزینه ها را به نحو احسن کاهش دهیم.
کاظمی اضافه کرد: برنامه محوری، تکریم نیروی انسانی، سلامت محوری و دسترسی عادلانه را در سر لوحه کار خود قرار می دهم. به بهداشت و سلامت باید توجه ضروری صورت گیرد.
جعفر گوهرگانی، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: بیمه سلامت در دستور کار دولت‌های مختلف بود گرچه شاید کاستی هایی وجود داشته باشد اما در دولت تدبیر و امید به جدیت پیگیری و توجه ویژه ای به این مساله شد.
وی افزود: در این دولت قشر نیازمند مراقبت و سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که کار ارزشمند و ماندگاری بوده است.
گوهرگانی اضافه کرد: امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیمه سلامت بیش از گذشته جایگاه خود را پیدا کند.
اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم به افزایش تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان نسبت به چهارسال پیش خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند . طی سالجاری 50 پزشک متخصص و فوق تخصص وارد استان شدند.
وی افزود: هم اکنون ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که با بهره برداری از سه طرح کلان پلی کلینیک در دوگنبدان، یاسوج و دهدشت این رقم به دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.
ایلامی خواستار افزایش اعتبارات بیمه سلامت در بودجه سال آینده با توجه به دو برابر شدن تخت‌های بیمارستانی شد و در خصوص وضعیت بیمارستان‌های تازه احداث شده استان اضافه کرد: بیمارستان‌های تازه احداث شده در ابتدای کار زیان‌ده هستند که بنا به گفته روسای این بیمارستان‌ها برای مثال در یک بیمارستان 30 میلیون هزینه می‌شود اما درآمد این بیمارستان 5 میلیون تومان است که نیاز به حمایت بیمه‌ها برای ادامه روند کار بیمارستان‌ها هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان سه چهارم جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: با مشکلات اقتصادی ایجاد شده و تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان نیازمند صرفه‌جویی در طرح تحول سلامت هستیم که جلسات مختلفی هم در این زمینه برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در راستای کاهش هزینه‌ها برنامه‌هایی اجرا شد که نصب نرم افزار کاهش هزینه‌ها، اجرای کارنامه بالینی پزشکان و کاهش تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله برنامه‌ها برای کاهش هزینه‌ها است که تجویز آنتی بیوتیک‌ها در ماه‌های اخیر 200تا 300 میلیون هزینه در پی داشته است.
ایلامی خواستار افزایش اعتبارات بیمه سلامت در بودجه سال آینده با توجه به دو برابر شدن تخت‌های بیمارستانی شد و در خصوص وضعیت بیمارستان‌های تازه احداث شده استان گفت: بیمارستان‌های تازه احداث شده در ابتدای کار زیان‌ده هستند که بنا به گفته روسای این بیمارستان‌ها برای مثال در یک بیمارستان 30 میلیون هزینه می‌شود اما درآمد این بیمارستان 5 میلیون تومان است که نیاز به حمایت بیمه‌ها برای ادامه روند کار بیمارستان‌ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با توسعه بیمارستان‌های استان شاهد انجام پیوند دست، جراحی قلب، آنژیوپلاستی و دیگر جراحی‌ها هستیم که برای ارائه خدمات بهتر در حوزه درمانی به چتر حمایتی بیمه‌ها نیازمند هستیم.
خدمات‌دهی بیمه سلامت به 40 میلیون ایرانی
سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت گفت: پروژه حذف دفترچه‌های بیمه به لحاظ فنی و محتوایی انجام شده اما یکسری مسائل اجتماعی و استقبال پزشکان از این طرح مانده است.
رضا میلابی در حاشیه این مراسم در خصوص حذف دفترچه‌های بیمه سلامت گفت: حذف دفترچه‌ها در برنامه 5 ساله ششم توسعه، بند چ ماده 70 و تبصره "د"ماده 17 قانون بودجه مطرح شده است که سازمان بیمه سلامت در سال 97 استان کرمان را به عنوان پایلوت حذف دفترچه‌ها قرار داد و در این زمینه توفیقات خوبی هم حاصل شد.
سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت افزود: پروژه حذف دفترچه‌های بیمه به لحاظ فنی و محتوایی انجام شده اما یکسری مسائل اجتماعی و استقبال پزشکان از این طرح مانده چرا که پزشکان کار نسخه نویسی را انجام می‌دهند و نسخه نویسی و دفترچه به هم مرتبط است لذا در صورتی می‌توانیم این موضوع را انجام دهیم که پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی نیاز به استقبال بیماران، پزشکان و بیمه‌ شدگان دارد، گفت: این بخش ممکن است روند حذف دفترچه‌ها را به کندی پیش ببرد، ضمن اینکه به لحاظ فنی کارها انجام شده و مسائلی مانند امضای دیجیتال و برخی موضوعات قانونی است که باید در کنار این موارد حل شود.
این مسؤول بیان کرد: با تمهیداتی که مهندس موهبتی رئیس سازمان بیمه سلامت اتخاذ کرد برای سال 98 از هر استان یک شهر را به عنوان پایلوت انتخاب و حذف دفترچه ها را انجام خواهیم داد.
وی در پاسخ به این سوال که حذف دفترچه ها قرار بود از بهمن 97 آغاز شود گفت: در بهمن ماه جاری آنچه قرار بود انجام شود پایان پایلوت استان کرمان بود که انجام شد و قرار است این موضوع را به کل استان‌ها توسعه بدهیم.
میلابی با اشاره به اینکه موضوعات زیرساختی وجود دارد اما حل شدنی است، افزود: مسائل اجتماعی مهمترین موضوع در کندی روند حذف دفترچه‌ها است، ضمن اینکه اعتماد لازم برای اجرای این طرح ایجاد شود.
سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه بیمه سلامت 40 میلیون ایرانی خدمات ارائه می‌کند، گفت:  برا ساس برنامه بیمه سلامت پشتیبانی از این بیمه شدگان مطرح است.
وی در پایان به برخی برنامه‌های بیمه سلامت برای سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد:  برای سال 98 چند پروژه مهم شامل اسناد بستری، استحقاق سنجی و به نتیجه رسیدن پرونده الکترونیک وزارت بهداشت با کمک بیمه سلامت برنامه‌ریزی شده که اجرای این طرح‌ها سرعت، صحت و دقت در ارائه خدمات به جامعه هدف را در پی دارد.
 در این آیین غلامرضا کاظمی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید یدالله حسینی مدیرکل سابق با بیش از 35 سال خدمت در این نهاد نیز تجلیل شد.


کد مطلب: 407155

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407155/2/مدیرکل-جدید-بیمه-سلامت-کهگیلویه-بویراحمد-معرفی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1