کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کارگاه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

میرمحمدی: از سمن‌ها غافل نشویم / نظری: حضورتان روی کاغذ نباشد / جهانبین: مردم بدانند، دیگر نیازی به ما نیست (+ تصاویر)

24 بهمن 1397 ساعت 14:03

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به رشد و شکوفایی سازمان‌های مردم نهاد در این دوره اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌های مردم نهاد منعقد گردیده که با 13 دستگاه دولتی این تفاهم نامه‌ها در حوزه‌های مختلف منعقد شده است.


کارگاه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسوولان و مسوولان سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با قدردانی و خیر مقدم از حضور مسوولان به عملکرد این اداره در حوزه تقویت و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و اظهار کرد: کارهای زیادی بر عهده سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست و منابع طبیعی گذاشته شد.
حجت الاسلام میرمحمدی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور در دهه 80 استارت توجه به سازمان‌های مردم نهاد را زد، گفت: اعتبارات تخصیص یافته به سازمان مردم نهاد در دولت تدبیر و امید قابل توجه بوه است و ما چیزی حدود 300 تشکل در استان داریم که تعداد زیادی از آنها فعال هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به رشد و شکوفایی سازمان‌های مردم نهاد در این دوره اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌های مردم نهاد منعقد گردیده که با 13 دستگاه دولتی این تفاهم نامه‌ها در حوزه‌های مختلف منعقد شده است.
حجت الاسلام میرمحمدی افزود: به دنبال این هستیم که برون سپاری انجام بگیرد و تصدی گری دولت را کمتر و کارها را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنیم.
وی گفت: درصد حوادث مترقبه در کشور ما بسیار بالا است و نباید از نقش سازمان‌های مردم نهاد غافل شویم.
 سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد همیشه در کنار ما بوده‌اند، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد دست جمعیت هلال احمر را گرفته‌اند.
وی افزود: اعتماد مردم به بهترین سرمایه برای هر سازمانی است که سازمان‌های مردم نهاد باید این مسئله را مدنظر داشته باشند و از طرفی فراوانی حوادث در کشور و استان ما بالا است و آموزش همگانی بهترین راهکار برای مدیریت بحران‌ها است.
جهانبین تاکید کرد: ما آمادگی داریم که به مردم و سازمان‌های مردم نهاد آموزش رایگان بدهیم چرا که معتقدیم با بالا رفتن اگاهی مردم در هنگام حوادث به کمک نیروهای امدادی کمتر نیاز دارند.
وی با بیان اینکه جامعه نیاز به آموزش بیشتر دارد، گفت: در طرح خادم که در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، 59 هزار نفر در قالب 6500 خانوار در 12 مرحله آموزش دیدند.
محمدکاظم نظری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این برنامه با قدردانی از حضور گسترده مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی وظیفه مسوولان را نسبت به گذشته سنگین‌تر کرده است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت، کنترل و پیشگیری از بحران با اشاره به رفتارهای نامناسب در هنگام بحران‌ها، اظهار کرد: بعضی وقتی یک بحران و یا تصادفی رخ می‌دهند، قبل از هر گونه همکاری شروع به عکسبرداری و فیلمبرداری می‌کنند.
نظری از سازمان‌های مردم نهاد خواست که در بحث مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها پیش قدم باشند و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در کارهای اجتماعی و مشارکت در حوادث طبیعی عملاً پای کار باشند نه اینکه فقط اسمی و روی کاغذ باشند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید برای مقابله با حوادث و مشارکت در بحران‌ها توانمند باشند تا در فراخوان‌ها با توانایی و دانش کافی حضور پیدا کنند.
نظری تذکر داد که نباید سمنی داشته باشیم که در تمام حوزه‌ها دخالت کند بلکه باید یک سازمان مردم نهادی تخصصی داشته باشیم که تنها در یک حوزه فعالیت کنیم.
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه به فرهنگ سازی و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: در بحث مدیریت بحران، بزرگ‌ترین دغدغه و معضلی که وجود دارد و بنده معتقدم که باید روی آن کار شود، مدیریت افکار عمومی در حین بحران، قبل از بحران و بعد از بحران است که در استان ما به این نکته توجه زیادی نمی‌کنیم.
وی افزود: بعضی از روی عدم اگاهی و بعضی هم از روی کنجکاوی به این مسائل دامن می‌زنند. به طور مثال در بحث زلزله اخیر و حادثه هواپیما که من درود می‌فرستم به روح جانبختگان آن.
محمدی تبار در ادامه بیان کرد: نباید حوادث و بحران‌ها را محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی کنیم و به جای اینکه همکاری، همراهی و مدیریت بحران کنیم، دست به شایعه سازی بزنیم. شایعه توزیع کفن در هنگام زلزله اخیر شهرهای یاسوج و سی سخت نه تنها به بحران کمک نمی‌کند بلکه خود بحران ساز و به امنیت روانی مردم آسیب وارد می‌کند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی باید با اطلاع رسانی و بالا بردن اگاهی مردم به مدیریت بحران کمک کنند نه اینکه خودشان هم بحران ساز شوند. لذا انتطار داریم رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در مواقع بحرانی کمک کار مدیران باشند و کمک کنند به کنترل بحران، تا مسوولان هم بحران را مدیریت کنند.
محمدی گفت: در هنگام حوادث و بحران باید سلسله مراتب رعایت شود، اما گاهی معکوس آن را می‌بینیم. بنده خودم 115، اورژانس، آتش نشانی، مسوول برق و گاز شده‌ام.
وی در ادامه بر پرهیز از هر گونه اقدام غیرمرتبط تاکید کرد و گفت: وقتی یک آتش سوزی در یک مکان انجام می‌گیرد، تمام کاندیداهای انتخاباتی آن منطقه بیانیه‌ای می‌دهند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موقعیت شناسی و بصیرت مردم اشاره کرد و گفت: ملت قدرشناس و آگاه ایران با یک اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی در این برف و باران می‌آیند و با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت می‌کنند. ما همچنین مردمی داریم لذا بدون شک اگر لازم باشد مردم هم در بحران‌ها و حوادث کنار مسوولان هستند.
 آیت افشار مهر مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این کارگاه آموزشی به نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌های است که نقش اساسی در مدیریت بحران دارد.
افشار مهر گفت: اگر جامعه‌ای تعامل خوبی بین دستگاه‌های دوتی و سازمان‌های مردم نهاد نداشته باشد، آن جامعه دچار توسعه نمی‌شود. و آسیب‌های اجتماعی مرز نمی‌شناسد لذا همه باید در کنار هم قرار بگیریم برای کنترل آسیب‌های اجتماعی.
بنابر این گزارش، در این کارگاه برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای شاهنامه خوانی، موسیقی و طنز برگزار شد.


کد مطلب: 407150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407150/2/میرمحمدی-سمن-ها-غافل-نشویم-نظری-حضورتان-روی-کاغذ-نباشد-جهانبین-مردم-بدانند-دیگر-نیازی-نیست-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1