تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۱۴۸
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

سفره صبحانه سالم در دبستان مریم گچساران پهن شد / صبحانه سالم مانع خواب آلودگی دانش‌آموز می‌شود (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛صبح روز چهارشنبه( 24 بهمن ماه) به مناسبت هفته بسیج تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برنامه «صبحانه سالم» را در دبستان مریم برگزار کرد.
این برنامه نمادین با حضور سهراب صیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان و محمدشهبازی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گچساران با هدف ترویج مصرف «صبحانه سالم» و اهمیت آن در برنامه غذایی خانواده در دبستان مریم این شهرستان برگزار شد.
سهراب صیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان در این باره گفت: ترویج فرهنگ تغذیه سالم از دوره نونهالی باید در میان مردم نهادینه شود.
صیدی ادامه داد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌ای ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها در تهیه صبحانه سالم و تشویق دانش آموزان به مصرف صبحانه سالم است.
خانم گنجی کارشناس تغذیه گفت: مصرف صبحانه سالم در ابتدای روز، یکی از بهترین روش‌ها برای جبران انرژی از دست رفته می‌باشد و مانع خواب آلودگی کودک سر کلاس درس می‌شود.
گنجی بیان داشت: تحقیقات حاکی از این است که افرادی که صبح‌ها صبحانه سالم مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که صبحانه نمی‌خورند تمایل به انتخاب غذاهای سالم‌تر در طی روز دارند که می‌تواند بر وزن بدن اثر مثبت بگذارد و در دراز مدت نیز فواید سلامتی زیادی دارد.
گنجی در انتها گفت: اگر امکان صرف صبحانه همراه با دیگر اعضاء خانواده باشد، این رفتار می‌تواند پایه گذار عادت صبحانه خوردن در کودکی و حفظ آن در نوجوانی شود. تحقیقات نشان می‌دهد عادات غذایی که در کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد می‌تواند در تمام عمر فرد باقی بماند، همچنین دانش آموزانی که صبحانه می‌خورند از لحاظ درسی عملکرد بهتری دارند.
در این برنامه نمادین دانش اموزان دبستان مریم در ابتدا ورزش صبحگاهی را اجرا کردند و پس از آن صبحانه سالم را به همراه مسئولان در سالن این مدرسه صرف کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1