تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : ۴۰۷۱۱۷
کبنا گزارش می‌دهد

بازدیدهای مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در یک شب برفی؛ از بازگشایی جاده‌ها تا نجات مسافران (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛بارش برف و باران روز سختی را برای برخی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد رقم زد، از ابتدای روز شنبه (22 بهمن ماه) بارش برف و باران در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به باریدن کرد و علاوه بر مسدود شدن جاده‌های روستای و قطع محورهای اصلی یاسوج، خیابان‌ها و معابر مرکز استان نیز کاملاً سفید پوش شده است و قطعی مکرر برق نیز مردم را کلافه کرد.
با وجود بارش شدید برف و باران اما نیروهای راهداری و جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی و بازگشایی جاده‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملیات بازگشایی راه‌های استان را از نزدیک مورد بازدید قرار داد و از راهدارخانه‌های استان سرکشی کرد.
گردنه مله شوره یکی از نقاط برف گیر بود که معاون عمرانی استاندار و مدیرکل حوزه استانداری مورد بازدید قرار دادند، فیلی تمام دستگاه‌ها را برای خدمات دهی هماهنگ کرد تا تردد در جاده‌های استان برقرار شود.
مرادی مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد که فیلی معاون عمرانی استاندار را همراهی می‌کرد، در گفت و گو با کبنا می‌گوید: همه دستگاه‌ها و تجهیزات ادارات برای بازگشایی جاده‌ها هماهنگ شده است و بالاخره بارش برف و باران رحمت الهی است و مردم هم باید خویشتنداری کنند تا مسوولان تلاش خود را انجام دهند.
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که نیز شخصاً در جاده‌های استان حضور پیدا کرده و تا ساعت 2 بامداد در کنار نیروهای راهداری بوده، می‌گوید: ترافیک سنگین و بارش برف و باران، امروز (دوشنبه 22 بهمن ماه 97) مردم را بسیار به زحمت انداخت، اما نیروهای زحمت کش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، پلیس راه، و بلاخص فرمانده ارشد سپاه و معاون عمرانی استاندار، فرماندار و بخشداران ساعت‌ها تلاش و زحمت کشیدند.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌گوید: عملیات و امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی به افراد گرفتار در سیلاب منطقه دشت گل از مناطق گردشگری سرابننیز، به مدت 5 ساعت به طول انجامید.
وی گفت: همچنین امروز عملیات رهاسازی تیم‌های واکنش سریع برای نجات مسافرین گیر افتاده در برف پشت کوه جلیل و جاده کاکان یزد با موفقیت انجام گرفت.
جهانبین که تا پاسی از شب در کنار امدادگران حضور داشته، می‌گوید: عملیات رهاسازی و امدادرسانی به افراد گرفتار در برف جاده جوخانه چرام که تا ساعت‌های از شب مشغول خدمت رسانی بوده‌اند.
با این وجود و تلاش نیروهای امدادی و مسوولان در جاده‌های استان، متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود برخی تجهیزات مدرن از جمله خودروهای مناسب برف بی بهره است که امید می‌رود مسوولان در این باره چاره اندیشی کنند.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل غفلت مدیریت شهری قفل شد و مردم برای تردد در شهر به دلیل بارش شدید برف و قطعی مکرر برق و تاریکی خیابان‌ها و جاده با مشکل مواجه بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علوی ار
United States
واقعا باید خون گریست یه برف سه چهار ساعته بعداز سالها اومد بیش از بیست ساعت برق قطع شد آب قطع شد خیابانها مختل شد و مردم خودشون خیابانها رو بازکردن این یعنی سوء مدیریت یعنی مدیران .یعنی مدیران خسته کی باید جواب بده استاندار یا مدیران. واقعا .ما امید را ازدست دادیم و خدا روشکر که بحرانهای سخت بوجود نیومده خدارو شکر که مثل کرمانشاه زلزله نمیاد وگرنه مردم بی دفاع وبیچاره با این مدیران همه تلف میشدن
Iran, Islamic Republic of
برف سنگینی نبود ولی واقعا مدیریت مسولان فجیع بود قطع برق و اب و راه و..
واقعا جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز ..با درموقع بحران جناب .سوار بر ویتارای استانداری به همراه خانواده محترم با شلوار لی وکفش وشلوار اسپورت در حال گشت وگذار بودند اگر خواستی انکار کنی ادرس دقیقتر بدم عکس ازشون دارم اما حفظ حرمت اشخاص وظیفه اخلاقی خودم میدانم ای استان جناب کبنا به وظیفه رسانه ای خودت عمل کن در خدمت جامعه باش نه مسولین انشب ندیدی چه بلایی بر سر مسافرین شهرستانی امد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1