کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از همایش انقلاب اسلامی حسینیه‌ی بهبهانی‌ها گزارش می‌دهد

خورشیدی‌آزاد: میرشکار اقتصاد باید پاسخ دهد / شهری که مردمش گرسنه‌اند، بازار سرپوشیده نمی‌خواد / اعتراض یکی از حاضرین به خورشیدی( + تصاویر)

22 بهمن 1397 ساعت 0:14

بیشترین حمایت، چه مردمی و چه دولتی برای شما وجود دارد، آن وقت برای پست‌ها یک عده خاص، برای شغل عده‌ای خاص، پیمانکاری عده‌ای خاص، وام 4 درصد عده‌ای خاص. آقای تاجگردون ما چطور جواب این مردم بدهیم.


در شب بیست و دو بهمن ماه احمد خورشیدی‌آزاد دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی و کارشناس مسائل استراتژیک سیاسی و اقتصادی در همایشی با عنوان «انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها» سخنرانی کرد.
خورشیدی در ابتدای سخنان خود از تاریخ انقلاب اسلامی و وابستگی حکومت قبل از انقلاب به استکبار سخن گفت، پس از آن به نقد دولت‌های اصلاح طلب پس از انقلاب پرداخت و همه دولت‌ها به غیر از دولت نهم و دهم را نقد کرد.
خورشیدی در بخشی از مهمترین سخنان خود به انتقاد از تاجگردون پرداخت و او را تکنوکرات خواند و سیاست زیباسازی شهری را نقد کرد، ضمن آنکه اهم سخنان خورشیدی پس از بحث‌های تاریخی مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم بود. وی در بخشی از مهمترین سخنان خود به سیاست‌های تاجگردون حمله کرد و گفت: آن‌هایی که خود را میرشکار اقتصادی می‌نامند بیایند جواب دهند. 32 سال از 40 سال انقلاب و کشور دست شما بوده، آقایون اصلاح طلب باید بیایند جواب بدهند. اینکه نمیشه 32 سال دست شما باشه بعد بیایم یقه بقال سرکوچه رو بگیریم و جواب بخواهیم.
80 درصد شما باید جواب بدهید، 20 درصد هم انقلابی‌ها جواب بدهند. دولت‌ها را ببینید، این‌ها همه تئوری اقتصادی‌شان یکی است، بازرگان، میرحسین موسوی، هاشمی، خاتمی، روحانی.
شخص من بعد از سالها یکبار در همین دوره گذشته از آقای تاجگردون حمایت کردم به امید اینکه ایشان با دولت ارتباطاتی دارد، کمک کنند که مشکلات مردم کمتر شود. با توجه به اینکه بیشترین حمایت مردمی و دولتی را داشتند. این تبعیض و بی عدالتی که در این شهر وجود دارد و دارد غوغا می‌کند، با توجه به اینکه عزل و نصب و بودجه در اختیار ایشان هست من باید جواب بدم یا ایشان باید جواب بده.
برادرانه میگم من دوست ندارم بعضی چیزها رو بشکافم، اگه ادامه پیدا بکند، حتماً تو ماه بعد می‌شکافم. [خورشیدی در اینجا با تشویق جمعیت روبرو شد.]
خورشیدی به آمار خودکشی و مشکلات شهر اشاره کرد و گفت اولویت ما رفع بیکاری، اولویت ما جاده چهار بانده نیست. شما که دستتون باز بود، جایجایی بودجه می‌کردید، کاش با آن صد میلیارد تومان مشاغل خانگی و کارگاه‌های خرد و متوسط را اجرا می‌کردید. بیش از 5 هزار نفر را می‌بردید سر کار. آن وقت مردم به شما می‌گفتند دست مریزاد. شهری که مردمش گرسنه‌اند، مردمش بیکاره، بازار سرپوشیده نمیخواد. ما شهر قشنگ و مردم فقیر نمی‌خواهیم.
بیشترین حمایت، چه مردمی و چه دولتی برای شما وجود دارد، آن وقت برای پست‌ها یک عده خاص، برای شغل عده‌ای خاص، پیمانکاری عده‌ای خاص، وام 4 درصد عده‌ای خاص. آقای تاجگردون ما چطور جواب این مردم بدهیم.
به خدا حتی اصولگراها هم به شما رای دادند، برای اینکه مشکل مردم حل بشود، پس کو؟ چه شد.
الان از همین یک سال و فرصت باقی مانده باید استفاده کنیم، باز به شما فرصت داده می‌شود برای خدمت به مردم، نه عده‌ای خاص.
بچه‌های انقلاب، انقلابی‌ها! یادتان باشد وحدت عملی، پشت سر هم ایستادن، این شهر را شما می‌توانید نجات دهید. ادامه چنین وضعیتی خطرناکه برای این مردم. نیروی انقلابی و خدمتگزار است که می‌تواند فضای شهر را عوض کند، دیگه سیاست خداحافظ! کار بکند، مشاغل خانگی ایجاد کند، چینی‌ها سالی 9 میلیون در 27 سال شغل ایجاد کردند.
من کارم مطالعه روی توسعه است. ایران امروز در شرایط ورود به دروازه پیشرفت و توسعه قرار دارد. ما این کشور را از دست خارجی‌ها نجات ندادیم که اینطور شود. همه باید پای کار باشند، اصلاح طلب، اصولگرا، بی اعتقاد و ... . این که عرض کردم به عنوان گله از آقایان اصلاح طلب بود. 94 درصد بودجه نفت دست خودشان است، فقط 6 درصد سهم سپاه و ... می‌شود. فقط هفت دهم درصدی را به نهادهای فرهنگی می‌دهند. بودجه دانشگاه تهران دوبرابر بودجه حوزه علمیه است.
باید از زیربنا مسائل را حل کنیم. در ایران هرکسی مشکلات اقتصادی را حل کرد باید دستش را بوسید. ولی کسی می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند که جهادی کار کند، وقت نشناس کار کند. قرارگاه جهادی که از صبح تا شب کار کند.
گچساران فقط نفت و گار ندارد، بروند روی جنگل بلوط کار کنند و مردم را نجات دهند. ترکیه جزو کشورهایی است که درخت بلوطش بیش از نفت ما است و کار کرده است. البته ما پول داریم، ولی مدیریت نداریم.
در حاشیه مراسم برخی از حضار حسینیه را ترک کردند، همچنین پس از سخنرانی یکی از حضار در گفتگوی رودررو با خورشیدی از او انتقاد کرد و گفت تاجگردون برای این شهر زحمت کشیده و درست نبود این رفتار، حداقلش این بود که شما از زحمات ایشان وی می‌کردید. اگر الان چنین وضعیتی وجود دارد به خاطر این است که شما در دوره‌های قبل فولادی وندا را تنها گذاشتید. سردار خورشیدی پس از روبوسی‌ها و گپ و گفت‌های صمیمی با هوادارن و حضار، سوار بر خوردوی پراید شد و با همراهانش حسینیه را ترک کرد.
 


کد مطلب: 407091

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407091/2/خورشیدی-آزاد-میرشکار-اقتصاد-باید-پاسخ-دهد-شهری-مردمش-گرسنه-اند-بازار-سرپوشیده-نمی-خواد-اعتراض-یکی-حاضرین-خورشیدی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1