کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه مشترک مسوولان سپاه فتح و مدیرعامل شرکت غله کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

عزم جدی سپاه و شرکت غله برای حل مشکل نان کهگیلویه و بویراحمد

21 بهمن 1397 ساعت 20:44

سید علی صادق فروزنده گزارشی از نحوه خرید گندم و ذخیره گندم در استان ارایه کرد و گندم استان کهگیلویه و بویراحمد را از با کیفیت‌ترین گندم‌ها در کشور خواند و گفت: استان در تولید گندم خودکفا است و تنها در سال زراعی 96 و 97 به جهت خشکسالی و کمبود بارش از استان‌های همجوار گندم مورد نیاز را وارد کردیم.



 
در نشست مشترکی که با حضور سرهنگ شکوهی از مسئولین سپاه استان و اعضای سورای آرد و نان استان کهگیلویه و بویراحمد در شرکت غله و خدمات بازرگانی برگزار شد مشکلات نان و نانوایی‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان چهلمین سالگزد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و از دغدغه و حضور سپاه در موضوع نان تقدیر و تشکر کرد.
سید علی صادق فروزنده گزارشی از نحوه خرید گندم و ذخیره گندم در استان ارایه کرد و گندم استان کهگیلویه و بویراحمد را از با کیفیت‌ترین گندم‌ها در کشور خواند و گفت: استان در تولید گندم خودکفا است و تنها در سال زراعی 96 و 97 به جهت خشکسالی و کمبود بارش از استان‌های همجوار گندم مورد نیاز را وارد کردیم.
وی هم چنین به اختلاط گندم در سال جاری با گندم استان‌های فترس، خوزستان و کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: گندم این استان‌ها از جمله خوزستان و فارس از بهترین گندم‌های کشور است که با سهمیه‌هایی که اختصاص داده شد امسال از این استان‌ها گندم وارد کردیم.
فروزنده در ادامه نان و تهیه آن را از مهم‌ترین وظایفه شرکت غله خواند و بیان داشت: ما از ابتدا بر روی تهیه نان و کیفیت و چگونگی آن حساسیت ویژه‌ای داشته‌ایم و کارخانه‌هایی که در استان وجود دارد از کارخانه‌های مجهز هستند که به طور مداوم نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
وی اعتراض نسبت به کیفیت پایین نان را حق طبیعی و مسلم مردم خواند و اظهار داشت: البته در تهیه یک نان و کیفیت آن عوامل زیادی نقش دارند که متاسفانه همه چیز در کیفیت آرد خلاصه می‌شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی در پایان گفت: با وجود همه مشکلات و موانعی که وجود دارد عزم این شرکت برای بهبود کیفیت نان نسبت به گذشته جدی‌تر است و بازرسان این شرکت در کنار سایر دستگاه‌های متولی نظارت هر روزه بر چگونگی کار نانوایی‌ها و عرضه نان در استان دارند.
هم چنین در این نشست سرهنگ شکوهی با تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در شرکت غله و خدمات بازرگانی استان تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن ارجگذاری به حساسیت‌ها و نظارت‌های شرکت غله گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارند و با وجود همه خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این مردم داشته است ولی همچنان محرومیت و مشکلات زیادی در استان وجود دارد و وظیفه همه ماست برای برطرف کردن این مشکلات گام برداریم.
شکوهی خواستار توجه و یک نظارت جدی بر موضوع نان و کیفیت آن شد و بیان داشت: با برنامه ریزی و با حضور رسانه‌ها موضوع نان و کیفیت آن بررسی و گزارش آن به مردم ارایه شود.
در پایان این نشست مقرر شد این جلسات همفکری با حضور کارشناسان و سایر متولیان این حوزه ادامه پیدا کند و هم چنین از نانوایی‌های استان بازدید صورت گیرد.
 


کد مطلب: 407088

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407088/2/عزم-جدی-سپاه-شرکت-غله-حل-مشکل-نان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1