تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۲
کد مطلب : ۴۰۷۰۶۵
با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار انجام گرفت

کلنگ‌زنی یا افتتاح 25 پروژه اقتصادی و عمرانی در «بهمئی»؛ از مخزن 1000 مترمکعبی آب تا سد ایلی‌آباد / هاشمی‌پور هم پا به توپ شد (+ تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛25 پروژه اقتصادی و عمرانی شهرستان بهمئی با حضور جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی یا افتتاح شدند.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب سلامی ایران قرار دادیم و همه وظیفه پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب را داریم و با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب و پیروی از فرامین رهبر انقلاب گام بر می‌داریم.
گوهرگانی در ادامه بیان کرد: تعداد 25 پروژه‌ی اقتصادی وعمرانی شهرستان بهمئی با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال کلنگ زنی یا افتتاح می‌شود. از مجموع این اعتبار مبلغ 263 میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های افتتاحی و 77 میلیارد ریال نیز جهت کلنگ زنی طرح‌ها و پروژه‌ها تخصیص یافته است.
سنایی فرماندار بهمئی در این باره می‌گوید: این پروژه‌ها در حوزه‌های تامین، اصلاح و توسعه آب شرب شهری و روستایی، احداث و بهسازی راههای روستایی، بهسازی معابر شهری، گازرسانی، توسعه و اصلاح شبکه برق، احداث اماکن ورزشی، مسکن مددجویی و همچنین طرح‌های کشاورزی می‌باشد.
وی گفت: با بهره برداری از از این طرح‌ها و پروژها علاوه بر تقویت زیرساخت‌های شهرستان، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 110 نفر فراهم خواهد شد.
بنا براین گزارش، در آئین افتتاح این پروژه‌ها که با حضور نماینده مردم‌ شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و معاون استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد. ابتدا مسولین با حضور در گلزار شهدای شهرک ولیعصر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. سپس مخزن 1000 متر مکعبی آب شرب در شهرک ولیعصر (عج) مورد بهره برداری قرار گرفت.
عدل هاشمی‌پور در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: تولید و اشتغال و توجه به زیرساخت‌های کشاورزی از اولویت‌هایی است که انتظار می‌رود مورد توجه ویژه مسوولان ارشد استانی قرار گیرد.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: لازم است تمهیدات جهت استفاده هر چه سریع‌تر شهرستان بهمئی از سد مارون اندیشیده شود.
وی احداث ایستگاه پمپاژ آب را از نیازهای ضروری این شهرستان عنوان کرد.
هاشمی‌پور ضمن قدردانی از خدمات امور آب استان در حوزه انتخابیه از آنها خواست طی برنامه زمانبندی فشرده و کنترل مستمر بر پروژه نسبت به تسریع در عملیات و تکمیل طرح آبرسانی به شهر لیکک اهتمام ورزند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی با تأکید بر لزوم تمهیدات لازم جهت استفاده هرچه سریع‌تر شهرستان بهمئی از سد مارون اظهار داشت: ضرورت دارد مسئولان نسبت به احداث ایستگاه پمپاژ آب، تمام تلاش خویش را بکار گیرند تا زمینه کار و توسعه برای مردم فراهم گردد.
داوودی مدیر امور آب منطقه‌ای استان در این آیین ضمن قدردانی از تلاش‌های نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: سردار هاشمی پور تمام تلاش خود را در به بهره برداری رسیدن پروژه انجام دادند که انتظار داریم در ادامه کار نیز همکاری وحمایت نمایند
گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار در این برنامه نیز ضمن تشکر از پیگیری‌های هاشمی پور، گفت: وظیفه خود می‌دانم که از نماینده کهگیلویه به خاطر تلاش برای رفع محرومیت قدردانی کنم چرا که روزی نیست که پیگیر رفع موضوعات مختلف شهرستانهای 4 گانه نباشند.
در گام بعدی نوبت به کلنگ زنی طرح اقتصادی پرورش شتر مرغ با ظرفیت 300 قطعه رسید که کلنگ آن با حضور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و جعفر گوهرگانی معاون استاندار به زمین زده شد.
سردار هاشمی پور در این آیین گفت: با توجه به لزوم حضور بخش خصوصی در توسعه و سرمایه‌گذاری و نگرانی آنان از مراحل زمانبر و پر پیچ و خم اداری، ضرورت دارد معاون اموراقتصادی استاندار و سایر دستگاههای متولی با هماهنگی با بانک‌های عامل اقدامات لازم در خصوص آسان سازی دریافت تسهیلات از سوی متقاضیان را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.
گام سوم مرغداری گوشتی 200000 قطعه‌ای در روستای کندیده از توابع بخش مرکزی بهمئی به بهره برداری رسید.
افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر لیکک، بهره برداری  52 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی، بهره برداری از پروژه اصلاح و تقویت شبکه برق، افتتاح سالن ورزشی چند منظوره سرآسیاب یوسفی و بهره برداری از فاز دوم پروژه بهسازی و آسفالت 22 راه روستایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان در آیین تکمیل و بهره برداری از استادیوم ورزشی شهر لیکک ضمن تشکر از خدمات متعدد نماینده کهگیلویه بزرگ در حوزه ورزش گفت: تکمیل استادیوم ورزشی و چمن مصنوعی شهر لیکک و سالن ورزشی چند منظوره سرآسیاب یوسفی با پیگیری سردار هاشمی پور و تأمین اعتبار از سوی وزارت نفت، احداث و به بهره برداری رسیدند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی در این برنامه گفت: علاوه بر خدمات انجام گرفته، چندین طرح ورزشی دیگر در شهرستان بهمئی و سایر نقاط حوزه انتخابیه در حال اجرا می‌باشند که اعتبارات آنها خارج از بودجه های شهرستانی و استانی تأمین شده که در آینده‌ی نزدیک شاهد به بهره‌برداری رسیدن آنها خواهیم بود.
هنگام افتتاح زمین چمن مصنوعی لیکک عدل هاشمی پور پا به توپ شد و ضربات پنالتی محکمی را به سمت دروازه بان شلیک کرد.
اما مهم‌ترین پروژه‌ای که در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر 97 مورد بهره برداری قرار گرفته است سد خاکی ایلی آباد بخش ممبی با ارتفاع 21 مترو سطح آبگیری سه میلیون و دویست هزار متر مکعب است که برای احداث و بهره برداری از آن بالغ بر 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این سد می‌گوید که بهره‌برداری از این پروژه در کمترین زمان ممکن به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در نهایت این انتظار به پایان رسید و امروز به میمنت انقلاب اسلامی شاهد افتتاح پروژه هستیم.
تاج‌الدینی با تشریح مزایای بهره‌برداری از این پروژه و نقش آن در توسعه بخش کشاورزی افزود: این سد دارای ارتفاعی حدود 21 متر و حجم آبگیری حدود سه میلیون و دویست هزار متر مکعب است
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از سد ایلی‌آباد 450 هکتار از اراضی شهرستان بهمئی زیر کشت محصولات کشاورزی می‌رود، ادامه داد: مهار آب‌های سطحی با توجه به بارش‌های خوب منطقه، تقویت سفره‌های زیرزمینی، رونق گردشگری منطقه، جلوگیری از سیلاب و توسعه کشاورزی و آبزی‌پروری از دیگر مزایای سد ایلی‌آباد است.
تاج‌الدینی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از سد ایلی‌آباد 100 میلیارد ریال هزینه شده است خاطرنشان کرد: فاز دوم پروژه شامل ایستگاه پمپاژ، استخرهای ذخیره و خطوط انتقال آب در دست مطالعه و طراحی است که به‌بزودی با تشکیل تعاونی‌های آبران و تولیدی اجرایی می‌شود.
افتتاح پروژه کاهش تلفات و ضعف ولتاژ شهر لیکک،سردار هاشمی پور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این آیین، تقویت برق و کاهش ضعف ولتاژ را مطالبه به حق مردم دانست و گفت: به همین منظور دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت نسبت به تقویت برق ضرورت دارد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: اعتبار لازم برای تقویت موقت پیش بینی و اخذ اعتبار گردیده که لازم است اداره برق شهرستان بهمئی با هماهنگی مدیرعامل برق استان، نیازمندی‌ها را اولویت بندی نموده تا با همکاری وزارت نیرو اقدامات لازم به عمل آید.
سردار هاشمی پور نیروگاه 750 مگاواتی سیکل ترکیبی پادوک دهدشت را سرمایه‌ای عظیم در تولید برق دانست و افزود: نیروگاه پادوک توسط بخش خصوصی در حال اجرا می‌باشد که توربین آن هم اکنون در کشور ایتالیا در حال ساخت و از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است که با بهره برداری از آن، مشکلات برقی منطقه مرتفع و صادرات برق نیز در مدار قرار می‌گیرد.
از 52 واحد منزل مسکونی برای معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی با حضور مسوولان به بهره برداری رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یه مرغداری ایقد لشکر کشی نیاز نیاشت.
Iran, Islamic Republic of
به یاد شیرین کاریهای احمدی نژاد افتادم خخخخخخخخخخخ
99
Iran, Islamic Republic of
نماینده های دیگه دارن بیمارستان افتتاح میکنند
نماینده ما داره برا یه مرغداری لشکر کشی میکنه.
ای خدا ده بس
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1