کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی باشت؛ از افتتاح باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران تا کلنگ‌زنی پروژه‌های بزرگ آبرسانی (+ تصاویر )

18 بهمن 1397 ساعت 16:23

105 طرح عمرانی و اقتصادی باشت روز پنجشنبه (18 بهمن ماه 97) همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد.


پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان باشت با حضور حمید رضا جانباز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، معاونین استاندار، مدیران دستگاه‌های دولتی، فرماندار باشت و جمع زیادی از مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و افتتاح شد.
بنا بر این گزارش با حضور مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه قطعه 2 باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهره برداری رسید.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این پروژه به طول 7 / 18 کیلومتر و با مبلغ 571 / 648 / 816 / 276 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: در این پروژه 67 دهنه پل ایجاد شد و از اردیبهشت 93 تا بهمن 97 به طول انجامید.
احمدی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحیه در این شهرستان را 755 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی تصریح کرد: پرورش قارچ، چهارخطه جاده از گردنه شلال دون تا کلاغ نشین، فاز نخست گازرسانی به 6 روستا و پارک 10 هکتاری از مهمترین طرح‌های قابل بهره برداری باشت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان سرمایه گذاری اختصاص یافته برای طرح‌های کلنگ زنی این شهرستان را 142 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی افزود: آبرسانی به روستاهای باشت از رودخانه شاه بهرام، تصفیه خانه و تامین آب شهر باشت را مهمترین طرحی‌هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
پروژه بعدی که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد، مجتمع بزرگ آبرسانی شهدای شهرستان باشت (تصفیه خانه شابهرام) بود.
پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این پروژه با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فتح استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام می‌گیرد.
پاسره گفت: با افتتاح این پروژه به 105 روستا با جمعیت 10600 نفر آبرسانی می‌شود. 180 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه پیش بینی شده است.
 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: جمعیت بهره مند از آب روستایی ایران نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 63 درصد افزایش یافته است.
 حمیدرضا جانباز در آئین شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه آب باشت اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 12 درصد از مردم مناطق روستایی کشور از آب سالم برخوردار بودند و هم اینک 75 درصد از جمعیت ساکن روستاها از آب سالم بهره مند شده‌اند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای 924 مجتمع آبرسانی برای قرار دادن 6 میلیون نفر زیر پوشش آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت.
به گفته جانباز این طرح‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به پیشنهاد دولت و به دستور رهبر معظم انقلاب اجرا می‌شود.
جانباز تاکید کرد: تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم قرار دارد.
وی توضیح داد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع‌های آب روستایی 18 طرح است.
جانباز تصریح کرد: امسال 140 میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های مجتمع‌های آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با مقایسه تعداد سازه‌های آبی این استان نسبت به چهل سال پیش گفت: حوزه آب و فاضلاب این استان شاهد تحولات چشمگیری بوده است.
علی محمد احمدی بیان کرد: تاکنون 180 سازه برای تامین آب در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.
وی تعداد سازه‌های آبی احداث شده در این استان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را 10 مورد ذکر کرد.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این استان یکهزار و 641 روستای دارای سکنه وجود دارد که یکهزار و 485 روستا دارای سیستم آبرسانی هستند.
فیض الله پاسره اضافه کرد: 18 طرح مجتمع آبرسانی برای بهره مندی 108 هزار نفر جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.
وی گفت: تاکنون 6 هزار و 510 میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی در روستاهای این استان با 6 درصد افزایش نسبت به سال 1392 به 73.48 درصد در سال جاری رسیده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیات اجرایی طرح تصفیه آب رودخانه شاه بهرام برای تامین آب 105 روستای باشت است.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح 10 هزار و 500 نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
وی افزود: اجرای 50 کیلومتر خط انتقال و مخزن پنج هزار و 100 متر مکعب از بخش‌های مهم این طرح است.
باشت دارای 113 روستا با 10 هزار و 844 نفر جمعیت روستایی است که برخی چاه‌های تامین آب در تابستان امسال خشک یا کم آب شدند.
 عملیات اجرایی پروژه طرح تأسیسات فاضلاب شهر باشت با اعتبار 350 میلیارد ریال و همچنین طرح تامین آب شرب شهرهای باشت و بوستان آغاز شد، این پروژه‌ها با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین وی، مدیران دولتی و جمع زیادی از مسوولان کلنگ زنی شد. پروژه تأمین آب شرب شهرهای باشت و بوستان 100 میلیارد ریال اعتبار دارد و اعتبارات پروژه از محل تنش آبی، ماده 10 و 12 بحران و اعتبارات استانی تأمین شده است. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون 140 تصفیه خانه فاضلاب در کشور وجود دارد که نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پنج برابر شده است.
حمیدرضا جانباز در آئین شروع عملیات اجرایی 2 طرح حوزه آب و فاضلاب شهر باشت، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را 27 مورد ذکر کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:50 درصد از جمعیت ایران زیر پوشش سامانه‌های فاضلاب قرار دارند.
کارشناسان جلوگیری از ورود آب‌های آلوده به زمین، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، بازچرخانی پساب و استفاده در فضای سبز را از مزایای راه اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب می‌دانند.
جانباز ابراز داشت: 800 آزمایشگاه آب و فاضلاب در ایران احداث شده که از این تعداد 15 مورد در رده بین المللی است.
به گفته وی نزدیک به 100 درصد از جمعیت شهری کشور زیر پوشش آب سالم قرار گرفته است که از این نظر ایران از جمله کشورهای پیشرفته جهان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اهمیت آب سالم برای حیات انسان گفت: مدیریت منابع آب از جمله اولویت‌های جدی دولت است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب و تامین آب آشامیدنی شهر کوچک باشت آغاز شده که می‌تواند برکات ارزنده‌ای برای بهداشت و سلامت مردم داشته باشد.
وی بیان کرد: این طرح‌ها با 450 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتبار تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای باشت و لنده در بودجه 1398 پیش بینی شده است.
غلامرضا تاجگردون از مردم شهر باشت خواست تا مسئولان آب و فاضلاب را برای اجرای طرح تصفیه خانه شهر باشت همراهی کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی حفر و تجهیز 2 حلقه چاه آب آشامیدنی شامل 16 کیلومتر خط انتقال، احداث پمپاژ آب و مخزن بین راهی با 100 میلیارد ریال اجرا می‌شود.
سیدعلی لدنی نژاد بیان کرد: اعتبار این طرح از محل ماده 10 و 12 بحران و تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است.
شهر باشت در تابستان سال‌های گذشته با تنش آبی مواجه شده بود.
وی تصریح کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر باشت نیز با 350 میلیارد ریال اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: 51 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و چهار کیلومتر خط انتقال از بخش‌های مختلف این طرح است.
لدنی نژاد ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب باشت 2 هزار 600 متر مکعب در شبانه روز ذکر کرد.
مسوولان همچنان قبل از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها به مقام شامخ شهدای شهرستان باشت ادای احترام کردند.
 


کد مطلب: 407029

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407029/2/افتتاح-کلنگ-زنی-پروژه-های-عمرانی-اقتصادی-باشت-باند-دوم-بزرگراه-بابامیدان-گچساران-بزرگ-آبرسانی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1