تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۷۰۲۳
کبنا از جشنواره دستاوردهای صندوق کارآفرینی امید در یاسوج گزارش می‌دهد

امید آفرینی، کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد + نکته مهم استاندار ( تصاویر)

۰
کبنا ؛جشنواره دستاوردهای صندوق کارآفرینی امید در حوزه صنایع دستی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار این استان و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افتتاح شد، در این نمایشگاه جوانان، مردان و زنانی که با دریافت تسهیلات اشتغالزایی برای خود شغلی دست و پا کرده بودند، غرفه های را برای دید عموم ایجاد کردند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره می‌گوید: همواره در صحبتی که با بانک ها داشتم و دارم این بود که تسهیلات اشتغالزایی منحرف نشوند و حتی المقدور منتج به نتیجه شود. کاری که آقای حسن پور در صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد کرد و الان شاهد هستیم که افرادی برای خود شغل ایجاد کرده اند. البته همیشه می گویم که باید این تولیدات برندسازی شوند و به استان های دیگر و خارج از کشور صادرات شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نکته مهمی در خصوص معرفی صنایع دستی و رونق کسب و کار این حوزه، تاکید کرد که برپایی نمایشگاه‌های مقطعی در حوزه معرفی دست ساخته‌ها و صنایع دستی در این استان نمی‌تواند در توسعه این صنعت چندان کارساز باشد و باید در اندیشه ایجاد نمایشگاه دائمی بود.
احمدی اظهار داشت که سالانه میلیاردها تومان پول و سرمایه در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان این حوزه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه خروجی این سرمایه‌ها باید به تولید انبوه و عرضه محصول و رقابت در بازار منجر شود، گفت: دولت عزم خود را بر حمایت از تولید و حوزه اشتغال به ویژه در مشاغل خرد و زود بازده جزم کرده است.
احمدی تصریح کرد پرداخت بیش از 110 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از طریق صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان حتی در دورترین نقاط روستایی و عشایری یکی زا دستاوردها و اقدام‌های اساسی دولت در این زمینه بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که بیش از 400 میلیارد ریال از طریق این صندوق ظرف کمتر از یک سال گذشته به متقاضیان و روستائیان این استان پرداخت شده که البته این تسهیلات با راستی آزمایی های صورت گرفته کمترین انحراف را داشته‌اند.
وی یادآور شد: گرچه این تسهیلات منجر به اجرای طرح در مناطق روستایی و توسعه مشاغل خانگی شده اما مشکل اساسی در این راستا نبود بازار عرضه و فروش محصولات کارآفرینان است.
احمدی معاونت حوزه اقتصادی و مشاور اجرایی خود را ملزم به پیگیری و حصول نتیجه نهایی ظرف یک ماه آینده برای تعیین تکلیف نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجموعه متنوعی از زیبایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت دولت می‌تواند به تولید سرمایه تبدیل شوند و بستر توسعه پایدار در این منطقه را فراهم کنند.
غلام محمد زارعی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب مناسب‌ترین ظرفیت برای تبدیل شدن به استان الگو (پایلوت) در زمینه صادرات غیرنفتی به‌ویژه صنایع دستی است.
وی با تجلیل از صندوق کارآفرینی امید کشور برای توجه ویژه به این استان در زمینه اعطای تسهیلات کم بهره گفت: پرداخت وام‌های اشتغال زایی این صندوق ظرف یک سال گذشته در این استان 50 درصد رشد داشته است.
رئییس صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این صندوق ظرف دو دهه گذشته بیش از 31 هزار و 319 فقره تسهیلات اشتغالزایی در قالب 2 هزار و 610 میلیارد و 663 میلیون ریال به متقاضیان واجد شرایط در این استان پرداخت کرده است.
ارسلان حسن پور اظهار داشت: ظرف پنج سال گذشته صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان رتبه اول تا سوم کشور را به دست آورده است.
حسن پور گفت: 221 میلیارد ریال در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردیم و این نمایشگاه صنایع دستی را که ملاحظه کردید، دستاورد صندوق کارآفرینی امید استان می‌باشد که زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم کردیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز با بیان اینکه ساکنان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه روستائیان این استان از اول امسال تاکنون سه برابر متقاضیان استان تهران از این صندوق وام اشتغالزایی دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: در سال جاری افزون بر 400 میلیارد ریال وام اشتغال زایی به متقاضیان این استان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در تهران کل میزان پرداختی تسهیلات اشتغال زایی در سال جاری کمتر از 120 میلیارد ریال بوده است.
نورالله زاده یادآور شد که از مجموع 400 میلیارد ریال وام پرداختی در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 320 میلیارد ریال آن در حوزه مشاغل خرد و در سطح روستاها و مناطق دورافتاده روستایی و عشایری بوده است.
وی اولویت نخست این صندوق را پرداخت تسهیلات به ساکنان مناطق کمتربرخوردار و داشتن طرح‌های قابل توجیه فنی و اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی ذکر کرد.
نورالله زاده بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید تاکنون رقمی افزون بر یک هزار و 100 میلیارد تومان وام اشتغالزایی در حوزه مشاغل خرد و زودبازده در سطح کشور و به روستائیان پرداخت کرده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: این میزان وام پرداختی 23 هزار طرح خرد را شامل می‌شود که عمده آنها نیز در روستاها منجر به ایجاد شغل پایدار شده است.
وی با بیان اینکه این صندوق بر اساس ارزیابی‌ها و راستی آزمایی ها دارای کمترین انحراف در زمینه تسهیلات اعطایی به متقاضیان است، گفت: یکی از دستاوردهای دولت رفع برخی بروکراسی‌های سخت اداری و تسهیل در روند پرداخت وام به متقاضیان از طریق صندوق کارآفرینی در دورترین نقاط روستایی و عشایری کشور بوده است. و اینکه مردمان دورترین نقاط کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند به منابع دولتی دسترسی داشته باشند و تسهیلاتی بگیرند و شغل بر پا کنند. از برکت نظام اسلامی ایران است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حیفم می‌آید که بگویم، این استان کم برخوردار است، ما مسوولان کم برخوردار داریم که نمی‌توانند از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده بهینه نمایند.
صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در کل کشور دارد و پرداخت 221 میلیارد ریال تنها در سال 97 برای اشتغالزایی جوانان نشان از عزم و تلاش و اهمیت اشتغالزایی مدیریت این صندوق در کشور و استان است. مسئله‌ای که استاندار هم بر روی آن صحه گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1