تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۷۰۲۱
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد:

خدمات انقلاب اسلامی در بخش آب قابل توجه است /600 میلیون مترمکعب آب‌های کهگیلویه و بویراحمد قابل مهار است (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که در مصلی یاسوج برگزار می‌گردد، خدمات انقلاب اسلامی در بخش آب استان را تشریح کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، مهندس داودی پس از بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نعمت و موهبتی الهی برای ملت ایران بود، گفت: یقیناً آثار و برکات انقلاب اسلامی در بخش‌ها و سطوح مختلف ادامه دار خواهد بود که در این میان آثار و برکات در بخش آب نمود و ظهور بیشتری داشته است.
 وی با بیان اینکه تا قبل ار انقلاب اسلامی هیچ پروژه آبی در استان اجرا نگردید، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون بیش از 250 پروژه از اول پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی طی سنوات گذشته در قالب طرح‌های متعدد در بخش آب توسط شرکت آب منطقه‌ای در استان با هزینه‌ای بیش از 3000 میلیارد ریال مطالعه و اجرا گردید، که نقطه عطف این فعالیت‌ها طی سفر پر برکت رهبر فرزانه انقلاب به استان و آغاز پروژه‌های مهمی از جمله سدهای کوثر، شاه قاسم، احداث نیروگاه‌های برقآبی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی با وسعت بیش از 16 هزار هکتار و ... می‌باشد که هم اکنون در مدار بهره برداری بوده و بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از هموطنان در پنج استان جنوبی کشور و هم استانی‌هایمان از اهداف این پروژه‌ها بهره مند می‌باشند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای، احداث 7 طرح تغذیه مصنوعی با ظرفیت تغذیه سالیانه حدود 17 میلیون متر مکعب، ساماندهی رودخانه‌های استان در نقاط حادثه خیز بیش از 5 /33 کیلومتر، صدور مجوز حفر و بهره برداری 3328 حلقه چاه از آبهای زیرزمینی، احداث 5 نیروگاه برقآبی با ظرفیت اسمی 8/ 16 مگاوات، صدور مجوز بهره برداری از آبهای سطحی به میزان 2841 فقره و ... را از دیگر خدماتی عنوان کرد که در طول این 4 دهه به مردم ولایتمدار استان در بخش شرب، کشاورزی و صنعت ارائه شده وی در ادامه گفت: علاوه بر آن در ابعاد دیگر بخش آب شامل بُعد اجتماعی و فرهنگی به منظور بهره برداری و آبیاری به شیوه‌های نوین با اجرای شبکه‌های آبیاری اصلی و فرعی، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، پیشگیری از کشت‌های پر مصرف مثل برنج و ...، پیشگیری از خسارات وارده به آنها و ... در قالب احیاء و تعادل بخشی خدمات قابل شایانی صورت گرفت.
مهندس داودی افزود: علاوه بر عملکرد بخش آب طی سنوات گذشته نیز در سال‌های اخیر خصوصاً دو سال گذشته، حدود 53 پروژه در قالب 27 طرح و حدود 100 فعالیت و زیر پروژه در قالب یک طرح و 11 پروژه اصلی، تحت عنوان احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی توسط این شرکت انجام شده که در صورت خروجی مثبت تمامی طرح‌های در دست مطالعه و اجرا، بیش از 600 میلیون مترمکعب از آبهای استان قابل مهار و استحصال می‌باشد که علاوه بر رفع نیازهای شرب و صنعت استان تا افق 1425، ان شاءالله، آب مورد نیاز مردم شریف استان همزمان با فعالیت سایر دستگاههای اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، آبفای شهری و روستایی در تمامی بخش‌ها خاصه شرب، صنعت وکشاورزی و همچنین زیست محیطی تنظیم نیز تامین می‌گردد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، در پایان ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارایه شده، بر ارتباط بیشتر رسانه‌ها و دستگاههای اجرایی تاکید کرد و افزود: یقیناً برنامه ریزی‌ها برای ارایه خدمات بیشتر و اجرای پروژه‌های مورد نیاز در سطح استان، ادامه خواهد داشت و بنابر مقتضیات زمانی و امکانات مالی و اعتباری، این برنامه‌ها اجرایی می‌شوند و ان شاءالله به‌زودی شاهد بهره برداری بیشتری از طرح‌ها و پروژه‌های آبی باشیم و آنچه که شایسته مردم عزیزمان است را به خوبی و ارزنده‌تر ارایه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1