تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۰۷۰۱۲
کبنا از ششمین روز دهه فجر در بویراحمد گزارش می‌دهد

گزارش کامل کبنا از افتتاح و کلنگ‌زنی 82 پروژه عمرانی و اقتصادی بویراحمد؛ از ورودی یاسوج تا گاز تنگ سرخ (+ تصاویر )

۱
کبنا ؛کلنگ‌زنی و افتتاح 82 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بویراحمد با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، غلام محمد زارعی نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا، عزیز فیلی معاون عمرانی و جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی انجام گرفت.
به گزارش کبنا، ششمین روز از دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد اختصاص داشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به همراه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، معاونین استانداری و فرماندار بویراحمد پس از حضور در گلزار شهدای روستای سرآبتاوه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان را انجام دادند.
شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در این باره به خبرنگاران گفت: ۸۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر ۹۷ در شهرستان بویراحمد امروز به بهره برداری رسید.
کناری ۴۳ پروژه عمرانی و ۲۰ پروژه اقتصادی را افتتاحی و ۱۹ پروژه را کلنگ‌زنی عنوان کرد و گفت: امروز به مناسبت دهه فجر ۱۲ پروژه اقتصادی و ۷ پروژه عمرانی کلنگ زنی شد.
وی از اشتغال دوهزارو ۵۳۷ نفر در این پروژه‌ها خبر داد و گفت: کل اعتبار ۸۲ پروژه عمرانی و اقتصادی بویراحمد بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان برآورد شده است.
فرماندار بویراحمد گفت: معادل ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این پروژه‌ها تزریق شده است.
کناری تاکید کرد: تعداد ۷ پروژه به نمایندگی از ۸۲ پروژه بویراحمد امروز (چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه) با حضور استاندار و مسئولان افتتاح و کلنگ زنی شد.
اولین پروژه‌ای که مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی به آن پرداختند کلنگ‌زنی پروژه بهسازی و ایمن‌سازی ورودی شهر یاسوج به طول 7 کیلومتر بود، کارفرمای این طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است،مدت اجرای طرح 12 ماه و محل تامین اعتبار این پروژه از اعتبارات ملی و استانی است.
غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه ورودی شهر یاسوج گفت: یکی از خواسته‌های قلبی من و احمدی استاندار، ایجاد ورودی مناسب در حد و اندازه شهر یاسوج بوده که امروز به برکت دهه فجر و جشن چهل سالگی انقلاب این مهم عملیاتی شده است.
وی ورودی یاسوج را با توجه به حجم گردشگر زیبنده استان ندانست و عنوان کرد: این پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال در شان شهر یاسوج ساخته می‌شود و با آغاز این پروژه، پروژه یاسوج-بابامیدان از سمت دشتروم و تنگاری که مکان پرخطری است دیده می‌شود.
نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اعتبار پروژه‌هایی که اشاره شد بیش از 20 میلیارد تومان است که این یک چهارم مبالغ اختصاص یافته در سال 90 است، گفت: سرآبتاوه با 13 هزار نفر جمعیت بزرگترین روستای کشور است، جمعیت تلخسرو 7 هزار نفر و شهرک ولایت از جمعیت بالایی برخودار هستند لذا جاده ورودی یاسوج از سمت شیراز در خورشان نبود و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی خدمات توسط رسانه‌ها ورودی یاسوج در خورشان باشد.
 در ادامه علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بهسازی و ایمن‌سازی ورودی شهر یاسوج نقش بسزایی در روان‌سازی ترافیک و زیباسازی منظر شهری دارد که امیدواریم در بازده 12 ماهه تعریف شده به بهره‌برداری برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج شهر گردشگرپذیری است و باید ترافیک روانی داشته باشد، ضمن اینکه فضای عمومی نمود فرهنگ مردم است.از همه دستگاه‌های انتظار می‌رود برای به نتیجه رسیدن این پروژه مهم عمرانی همکاری کنند.
بعد از کلنگ‌‌زنی این برنامه مسؤولان استان به سمت روستای تنگ‌سرخ که در چند کیلومتری شهر یاسوج قرار داشت حرکت کردند تا در چهلمین بهار انقلاب کلنگ گازرسانی به تنگ سرخ  را به زمین زدند.
در روستای تنگ سرخ مردم در مسجد این روستا چشم انتظار حضور مسؤولان بودند،شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در آئین کلنگ‌زنی گازرسانی به تنگ سرخ گفت: امروز 83 پروژه با اعتبار 252 میلیارد تومانی در بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد که به نمایندگی از این طرح‌ها 5 طرح اقتصادی و عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد  در این آئین به تسهیلات اشتغال روستایی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون 60 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال روستایی پرداخت شده که 50 درصد این مبلغ به متقاضیان شهرستان بویراحمد داده شده، همچنین دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی طرح‌های خوب اشتغال‌زائی ایجاد کردند که اگر طرح‌های مشاغل روستایی و نهادهای حمایتی را به طرح‌های دهه فجر اضافه می‌کردیم بیش از 500 طرح در استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شد.
این مسؤول بیان کرد: در ماه گذشته بود که بیمارستان بزرگ شهر یاسوج افتتاح شد که این پروژه نیز بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد که سر جمع در سال 97، رقم 600 میلیارد تومان در بویراحمد هزینه شد که در تاریخ استان بی‌سابقه است.
وی عنوان کرد: در حوزه گازرسانی، 17 روستای بخش دلی‌خمسیر کبگیان و 9 روستای تنگ سرخ تا دهه فجر سال آبنده از نعمت گاز برخودار می‌شوند که در این حوزه نیز شاهد تغییر و تحول در خدمت‌رسانی خواهیم بود.
فرماندار بویراحمد به دیگر پروژه‌های افتتاحی اشاره کرد و گفت: 750 واحد مسکن مهر با اعتبار 36 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد احداث و به متقاضیان واگذار شد که با واگذاری این واحدها پرونده مسکن مهر در شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد بسته شد.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از 10 سالن ورزشی، افتتاح دو مدرسه 9 و 6 کلاسه سپیدار و سروک،  افتتاح مرکز جامع سلامت مارگن و یاسوج، ساماندهی گلزار شهدا و بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی با اعتبار بیش از 8 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در این شهرستان است.
 پروژه گازرسانی به 9 روستای تنگ سرخ شامل اسلام‌آباد، اله‌آباد، پاسگاه ژاندارمری تنگ سرخ، تنگ خشک، تنگ مشکان، چشمه پهن، گنجگان سفلی و گنجگان علیا با یکهزار و 76 خانوار و پوشش جمعیتی بالغ بر 4 هزار و304 نفر و اعتبار 80 میلیارد ریالی امروز کلنگ‌زنی شد و قرار است تا دهه فجر سال آینده مشعل‌های گاز در این روستای منطقه بویراحمد روشن شود.
در ششمین روز از دهه فجر شهرستان بویراحمد نه تنها کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها در بخش عمرانی بود بلکه افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های اقتصادی روزهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در گام مردم و مسؤولان شیرین کرد.
امروز و با حضور مشاور وزیر صنعت، رئیس صندوق کارآفرینی کشور، استاندار، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی 7 پروژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.
نخستین پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته که در شهرک صنعتی یاسوج سه قرار داشت طرح آریاشیمی نوتاش با ظرفیت تولید 40 تن متیل استات خام و غلیظ، اتیل استات، بوتیل استات، ایزوبوتیل استات و میتلال است که با حجم سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 20 نفری برای اولین بار در کشور در شهر یاسوج راه‌اندازی شد.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افتتاح این پروژه گفت: همیشه نگرانی من این بوده که مواد پتروشیمی به شکل اولیه و خام صادر شود که بهره‌برداری از این واحد صنعتی نگرانی ما را از بین برد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز فعالیت دامداری داشتند اما طی سال‌های اخیر شاهد گرایش آنها به سمت ایجاد واحدهای صنعتی و پتروشیمی هستیم.
دومین طرح امروز شرکت تعاونی شیرین یاقوت بلورین بود که این واحد  در زمینه تولید محصولات مانند انواع آبنبات، نبات، شکلات پولکی،گز، مسقطی، شکر، مربا، شربت و تمامی محصولات وابسته به شکر فعالیت می‌کند.
حجم سرمایه‌گذاری این طرح 20 میلیارد ریال، تسهیلات 8 میلیارد ریال با مشارکت بانک سپه است، این طرح زمینه اشتغال 20 نفر را که اغلب بانوان هستند را فراهم می‌کند.
اما یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی عصر امروز شهرستان بویراحمد شرکت بازرگانی جیلان‌آزما تولید کننده انواع شوریجات، ترشیجات، مرباجات، بسته بندی عسل و سایر محصولات است که با حجم سرمایه‌گذاری 79 میلیارد ریال و سطح اشتغالزایی مستقیم 40 نفر و غیر مستقیم 327 نفر توسط مسؤولان استان به بهره‌برداری رسید و میزان مواد خام کشاورزی در سال 15 هزار تن است.
بسته‌بندی آب آشامیدنی و بطری PET دیگر طرح افتتاحی در شهرک‌های صنعتی یاسوج بود ظرفیت تولید این واحد صنعتی 6 هزار تن ومیزان سرمایه‌گذاری 27 میلیارد ریال است، با افتتاح  این واحد صنعتی 7 نفر مشغول به کار شدند.
همچنین در پروژه‌های افتتاحی شهرک‌های صنعتی یاسوج پروژه روشنایی فاز توسعه شهرک صنعتی شماره 3 یاسوج با اعتبار 15 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید، آتش‌نشان مستقر در شهرک فرودگاه یاسوج نیز فعالیت خود را آغاز کرد.
بعد از افتتاح این پروژه‌ها، مسوولان جشنواره دستاوردهای صندوق کارآفرینی امید در حوزه صنایع دستی را در دانشگاه یاسوج با حضور نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افتتاح کردند.
به گفته ارسلان حسن‌پور رئیس صندوق کارآفرینی امید استان، کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دارد. موضوعی که احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره و از حسن‌پور رئیس صندوق کارآفرینی امید تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوگانه سوز شرمسار
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت خودم ببینید بعد از 40 سال که از انقلاب میگذرد و گذشت 20 سال از قانون وصل روستاها به شبکه گاز رسانی افتخار بی افتخار جناب نماینده واستاندار وتعداد زیادی از کت وشلوار پوشهای مدعی این هست که 80 طرح کلنگ زنی وبه بهره برداری میرسد .مردم بدبخت نمیدونند که 50 طرح ان عبارت است از گاز رسانی.این گاز رسانی که الان به روستاهای ما انجام میگیرد 20 سال پیش از بودجه های ملی ومصوب قانون در بقیه استانها انجام گرفت.
طرح بعدی که باز شرمندگیش برای من فلک زده هست سالن های ورزشی ومراکز بهداشت بوده که باز هم یک طرحها ملی بود ودر استانهای همجوار 3 سال پیش به اتمام رسید ..طرحهای بعدی برق رسانی که این خود از طرههای محرومیت زدایی وربطی به نماینده واستاندار ندارد واز حقوق اولیه واز مطالبات بحق و اولیه مردم میباشد .من نمیدانم اینها خیال میکنند مردم خیلی هالو هستنند یا خیال میکنند خیلی زرنگ هستند .نه عزیز دل برادر جاده, اب ,گاز, برق,بهداشت .مدرسه. ونفس کشیدن ربطی به هیچ نماینده ومسولی ندارداینها مطالبات اولیه هست و دولت درقبال این خدماتهزینه دریافت مینماید .شما بفرمایید چند تا کارخونه. چندتا طرح مهم اقتصادی ومادر پیگیر بوده اید چقدر نسبت به تعریض جادها به تناسب رشد جمعیت اقدام نموده اید چندتا طرح در زمینه تفریحی ورفاهی کلنگ زنی کرده اید این را خوب میدانیم اگر راهی برای دولتها بوجود می امد برای نفس کشیدن هم کنتور میگذاشتند. ایا میدانید در مرکز استان که سرچشمه ابهای شیرین جنووب هست در تا بستان اب جیره بندی میباشد .جناب اقای استاندار من همون کسی هستم که با ورود حضرتعالی داد وهوار راه انداختم که منجی استان ما از راه رسید اما نمیدانستم در جلسات رفع موانع تولید و واحد های اقتصادی با یک تق وتوق مدیران بانک. مدیران دور ورت بخصوص در زمینه اقتصاد در شان یک روستا هم عمل نمیکنند جناب استاندار نیاز داری یک پوست اندازی داسته باشید واز های هوی نمایندها نهراسید توی لاک جناب تاجگردون عدل وزارع که واقعا این یکی که نوبره بیرون بیا محکم وستوار نهیب بزن بخدا اب از اب تکون نمیخورد 10 معاون ومدیر انقلابی انتخاب کن البته منظورم اصول گرا نبست منظورم کسی که بتواند دگرگونی بوجو بیاورد . یا حق درود
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1