تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۴۰۶۹۹۵
در پنجمین روز دهه فجر انجام گرفت

جشن انقلاب در لنده (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛جشن بزرگ انقلاب (چلچراغ) در شهرستان لنده با حضور رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده و جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
دارا کریمی‌نژاد فرماندار شهرستان لنده در این برنامه با اشاره به ابیات شعر یکی از خوانندگان مبنی بر اینکه «ستاره‌های شهر خاموش اند و می خواهم از این شهر بروم»، گفت: در بیت شعرت از رفتن از این شهر سخن گفتنی که لازم است به شما هنرمند عزیز سروش حسن پور بگوییم که بمانید و به این شهر خدمت کنید چرا که شالکه فرهنگ همین ذهن های خلاق و استعدادهای درخشان شما جوانان در زمینه فرهنگ و هنر است.
وی افزود: عشق گمشده شما باید عشقی باشد که "ع" آن عدالت، "ش"آن شفافیت،"ق" آن قانون مندی است که اگر این سه کلمه در جامعه به درستی نهادینه شود جامعه در مسیر توسعه فراگیر قرار خواهد گرفت.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: امروزه چهل سالگی انقلاب را در حالی جشن می گیریم که مهمترنی وجه آن وجه فرهنگی آن است که انقلاب ما انقلاب اندیشه ها، آزادی، عدالت، انسانیت و معنویت و کرامت انسانی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: آنچیزی که امروز انقلاب ما را نسبت به سایر انقلاب ها متمایز کرده است مقوله فرهنگی بودن انقلاب اسلامی است که حقیقتاً باید به آن افتخار کرد.
کریمی نژاد اظهارکرد: اگرچهل سال رنج دوران کشیده و خون دلها خورده ایم ولی امروز گفتمان چهل ساله ما باعث شد که انقلاب ما در جهان به یک پدیده تبدیل شود و به برکت این نظام و انقلاب شاهد دستاوردهای عظیمی در حوزه های مختلف به خصوص فرهنگ هستیم.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: آنچیزی که ما را تا امروز محکم نگه داشته است بعدُ فرهنگی این انقلاب و مردمی بودن و مردم دار بودن آن است.
 وی خاطرنشان کرد: مردم در وسط میدان بودند و توجه انقلاب به همه اقشار جامعه یکی دیگر از رموز موفقیت این انقلاب در عالم هستی است.
کریمی نژاد گفت: اگر به دنبال پیشرفت و توسعه فرهنگی ناب در جامعه هستیم باید فرهنگ را به عنوان سنگ زیرین توسعه قبول داشته باشیم و در جهت تعالی هرچه بهتر فرهنگ در جامعه تلاش کنیم.
وی اظهارکرد: اگر قدری به دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته نگاهی گذرا داشته باشیم به خوبی می بینیم که رمز موفقیت آنان توجه به فرهنگ و فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی در جامعه بوده است.
فرماندار شهرستان لنده گفت: اگر در جامعه ای فرهنگ مصرف، فرهنگ کار، فرهنگ آینده نگری و مبانی فرهنگی نباشد آن جامعه بدون شک عقیم خواهد بود.
کریمی نژاد گفت: چهل درصد درآمد و سرانه کشورهای توسعه یافته از راه جذب ترویسم فرهنگی است و این در حالی است که در کشور ما این رقم بسیار ناچیز است.
وی در ادامه گفت: رویکرد ما در برنامه توسعه شهرستان لنده توجه ویژه به بحث فرهنگ و هنر در این شهرستان است که با رایزنی های صورت گرفته یکی از روستاهای شهرستان لنده در آینده نزدیک به عنوان روستای پایلوت فرهنگ و هنر انتخاب می شود که با این حرکت تاثیر گذار شاهد تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان و استان خواهیم بود.
فرماندار شهرستان لنده گفت: اعطای تسهیلات به هنرمندان با همکاری بنیاد علوی و بانک سینا به منظور تقویت و توسعه فرهنگ در سطح شهرستان لنده در همین رابطه صورت خواهدگرفت.
 کریمی نژاد اظهارکرد: روستای مونه به عنوان نمونه گردشگری معرفی گردید که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری باهمکاری بنیاد علوی نسبت به فراهم کردن زیر ساخت ها و بافت های مناسب آن در سطح شهرستان فراهم شود.
 رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در این جشن با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت ایام فاطمیه(سلام الله علیها)، گفت: برنامه جشن بزرگ انقلاب از بهتردهه فجر تجلی حضور آگاهانه مردم برای رسیدن به انقلابی پویا در تاریخ بود.
وی افزود: الله اکبرهای مردم در خیابان‌ها و فریادهای انان برای کسب آزادی با تبعیت از امام راحل و با تقدیم خون هزاران هزار شهید برای پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای رشادت‌ها و حضور همیشه در صحنه مردم ایران اسلامی است.
دهبانی پور اظهارکرد: جشن پیروزی انقلاب جشن تبلور رشادت‌ها، شهادت‌ها، حماسه‌ها و رویدادهای مهم در تاریخی‌ترین روزها یعنی دهه مبارک فجر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این جشن بهانه‌ای بود برای تجلیل از هنرمندانی که در طول سال بیشترین همکاری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با ارشاد اسلامی دارند.
وی تصریح کرد: بدون توسعه فرهنگی شاهد گسترش بداخلاقی‌های سیاسی در سطح جامعه خواهیم بود که لازم است همه برای توسعه آن تلاش کنیم.
دهبانی پور از همکاری و همراهی اصحاب رسانه به عنوان بازوان اصلی توسعه جامعه قدردانی ویژه کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آزاد
Iran, Islamic Republic of
کاش من هم یک سرایدار دفتر دار بودم و با لابی گری و انتخابات و داشتن چند شناسنامه به اداره .می رفتم . میشدم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1