تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۰۶۹۹۱
کبنا گزارش می‌دهد

جشن انقلاب 200 کیلومتر دورتر از یاسوج (+ تصاویر اختصاصی کبنا)

۰
کبنا ؛جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در روستای موشمی سفلی زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار این شهرستان، جمعی از مسوولان، اقشار مختلف مردم و گروه‌های هنری برگزار شد.
به گزارش کبنا، روستای موشمی سفلی زیلایی بیش از 200 کیلومتر با یاسوج فاصله دارد و امروز مردم این روستا در آستانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جشن بزرگی برگزار کردند. از همان ابتدای صبح مردم روستاهای دهستان زیلایی بویراحمد که در فقر و محرومیت بسر می‌برند و در حال حاضر با کمترین امکانات مواجه هستند، برای حضور در این جشن با پای پیاده و بعضی هم با موتورسیکلت و یا «وانت‌بارها» به روستای موشمی سفلی آمدند. تا در جشن انقلاب شان شرکت کنند. اجرای موسیقی محلی توسط خواننده معروف لر زبان که به شهریار آواز لری نیز معروف شده است، به این جشن شور و شعف دیگری داد.
بعضی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا بیان می‌کردند: خدا را شاکر هستیم که در نظام اسلامی ایران زندگی می‌کنیم که رهبر عزیزمان یک انسان وارسته، دین دار و مومنی هستند. این انقلاب ثمره هزاران خون شهید هستند و همه وظیفه داریم از آن پاسداری کنیم. و همه باید مطیع فرامین رهبرمان باشیم. الحمدالله به برکت نظام اسلامی برای ماها هم جاده کشیده شد، هم پل زده اند و الان هم در حال ساخت خانه بهداشت و سایر پروژه های دیگر هستند.
یکی از این اهالی روستاهای زیلایی بیان کرد: مسوولان نظام اسلامی به مناطق محروم بیش از گذشته توجه دارند و همواره مناطق زیلایی را مورد بازدید قرار می دهند و برای رفع مشکلات این روستاها هم خدا می داند که تلاش کرده اند.
فرد دیگری گفت: اغلب مردم اینجا کشاورز و دامدار هستند و انتظار داریم که مسوولان بیشتر از اینها به مناطق ما توجه کنند.
بیش از 2000 نفر برای حضور در جشن انقلاب به روستای موشمی سفلی زیلایی آمدند، دهیار مرکز دهستان زیلایی در این باره می‌گوید: جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهستان زیلایی با اجرای زنده موسیقی حال و هوای دیگری داشت.
بهنام آزاده افزود: از چند روز پیش هرچه در توان داشتیم برای اجرای این موسیقی فراهم کردیم و با استقبال پر شور مردم روستاهای زیلایی روبرو شد.
وی ادامه داد: دهستان زیلایی اگرچه به دلیل قرار گرفتن در میان رشته کوه‌های زاگرس و صعب العبوری همواره مشکلاتی داشته اما در چهل ساله پس از انقلاب جاده دسترسی برای این روستاها احداث شده است و از بن بست به معنای گذشته خارج شده است.
آزاده تاکید کرد: این دهستان در حال حاضر در مقاطع مختلف مدارس خوبی دارد در حالی که پیش از انقلاب از چنین نعمتی محروم بوده است.
وی ادامه داد: دهستان زیلایی آب شرب، برق، گاز، اینترنت و جاده دسترسی دارد با این حال مشکلاتی هم همچنان وجود دارد که پیگیر حل آنها هستیم.
وی معتقد است زیلایی سرزمین ثروتمندی است و باید خیرین و موسسات خیریه به جای کمک‌های اقلامی به توسعه زیرساخت‌های این منطقه کمک کنند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز در جمع مردم روستاهای موشمی زیلایی گفت: گازرسانی به مردم زیلایی یکی از اولویت‌های مسئولان است که مطالعات و کارهای اولیه آن در حال انجام است.
کناری گفت: با پیگیری‌های استاندار و مسئولان شرکت گاز و با توافقی که با استان چهارمحال و بختیاری به عمل آمده انتظار می‌رود این منطقه در یک سال آینده از نعمت گاز برخوردار شوند.
 وی از توزیع بسته‌های حمایتی اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد به مردم محروم منطقه زیلایی خبر داد و گفت: این بسته‌های حمایتی شامل برنج، روغن، قند و ماکارونی به ارزش ۴۰ میلیون تومان است.
 کناری افزود: آسفالت ۱۵ کیلومتر جاده دسترسی روستای موشمی در روزهای آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید.
زیلایی، دهستانی است از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران. زیلایی از سه طایفه سادات چاهن، امیرگپی و تاج امیری تشکیل شده منطقه زیلایی متشکل از چند روستای بزرگ و کوچک است، از جمله[موشمی سفلی (مرکز دهستان زیلایی)، موشمی وسطی، موشمی علیا، کاهدانکی، تلخدان، دره سیاه، مورزرد، آبعلی)؛ (سادات چاهن: پوله، بالرود، زیرنا، چاهن)؛ (امیرگپی: بردپهن؛ زیتون، چالباغچه، لعل مینا، اسلام آباد، و آبچنار زیلایی (که خود متشکل از چند ده کوچک می‌باشد و در تقسیمات کشوری جز منطقه لردگان از چهارمحال و بختیاری است) و...) تعدادی از از مردم زیلایی نیز به صورت پراکنده در شهرهای دهدشت (پشته زیلایی) و مسجد سلیمان و ایذه وتعداد زیادی از طایفه زیلایی در شوشتر وروستاهای اطراف شوشتر ودر شهرهای گتوند ودزفول ساکن هستند.
 منطقه زیلایی در دفاع از مهین عزیزمان 72 شهید را تقدیم ایران اسلامی نموده است. شهید حاج حسن آباد به عنوان شهید شاخص عشایری از این دیار بوده‌است. رودخانه اطراف: خرسان (سرچشمه از یاسوج و منتهی به کارون)
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1