تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۹۷۸
کبنا از نمایشگاه هنرهای تجسمی» یاسوج گزارش می‌دهد

احمدی پای «آشفته» و لب خندان دهبانی‌پور ( + تصاویر)

۰
کبنا ؛علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در استان اهتمام جدی دارد، او همواره یک پای ثابت کارهای فرهنگی است، نمایشگاه‌های کتاب، رسانه، هنرهای تجسمی و چندین برنامه فرهنگی گذشته نیز با حضور احمدی برگزار شد. احمدی می‌گوید: بنده به عنوان نماینده دولت همواره در این استان اعتقاد داشته‌ام که آنچه در کنار سازه‌های عمرانی مثل جاده‌ها، پل‌ها، تاسیسات و ساختمان‌ها می‌تواند در این استان تاثیرگذار باشد، شاید در ابعادی وسیع‌تر هنر می‌تواند چاره ساز و عبور دهنده ما در چالش‌های اجتماعی و فرهنگی در این استان باشد.
به گزارش کبنا، آئین افتتاحیه نمایشگاه «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه، چهل شهر» شامگاه دوشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد در حاشیه جشنواره فیلم فجر و در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (در یاسوج) برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: استاندار در جریان برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده و همواره با حضور خود، مایه دلگرمی فرهنگ و ارشاد و اصحاب فرهنگ و هنر بوده و هستند.
رضا دهبانی پور یادآور شد: خدا توفیق داد بعد از نمایشگاه کتاب و مطبوعات که به اعتراف همه قابل قبول بود، امروز دو برنامه دیگر در استان داشته باشیم.
وی یکی از این برنامه‌ها را سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دانست که همه ساله شاهد برگزاری آن در استان‌ها هستیم و اضافه کرد: امسال نیز این جشنواره با ۱۵ فیلم از فیلم‌های راه یافته به جشنواره فجر همزمان با سایر استان‌ها در نوبت عصر و پنج فیلم با عنوان سیمرغ پروانه‌ها برای دانش آموزان در نوبت صبح اکران می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توافق با مدیرکل آموزش و پرورش استان، دانش آموزان برای تماشای فیلم‌ها حضور پیدا می‌کنند و استقبال خوبی دارند.
دهبانی پور ابراز داشت: در کنار جشنواره فیلم فجر که از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر موسوم به «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه، چهل شهر»، یکی از بخش‌های تازه جشنواره یازدهم تجسمی فجر است.
http://uupload.ir/files/ubxh_dsc07654.jpg
وی عنوان کرد: در بخش «چهل نمایشگاه، چهل شهر» چهل اثر از بهترین آثار هنرمندان ایرانی طی چهار دهه گذشته از مخزن موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب و در چهل شهر ایران به نمایش درمی آیند.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد در توضیح جزئیات آثار این بخش، گفت: این چهل اثر تجسمی که بیشتر آنها نقاشی هستند، در چهل نسخه با کیفیت تکثیر و به چهل منطقه از ایران از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شدند و در نمایشگاهی مجزا به نمایش درمی آیند.
دهبانی پور خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا خانواده‌ها را برای حضور در جشنواره فیلم فجر و تماشای این فیلم‌ها تشویق کرد.
 افتخارات ملت ایران در حوزه‌های فرهنگ، هنر و تولیدات فاخر هنری از سایر حوزه‌ها کمتر نیست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افتخارات ملت ما در حوزه فرهنگ و هنر، تولیدات فاخر هنری و عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و سایر عرصه‌های هنری اگر بیشتر از دستاوردها در حوزه عمرانی و زیربنایی نباشد، کمتر نخواهد بود.
علی محمد احمدی در این آئین، ضمن تبریک آغاز فجر انقلاب اسلامی، رشادت و پایداری ملت بزرگ ایران در مقابل همه زیاده خواهی های نظام سلطه را ستود و اظهار داشت: امیدوارم آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی در ایران، آغاز پیروزی، عزت، استقلال و سربلندی بیشتر ملت بزرگ ایران باشد.
http://uupload.ir/files/11gq_dsc07649.jpg
 
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه دستاوردهای ملت بزرگ ایران صرفاً محدود به دستاوردهای عمرانی، فیزیکی و زیربنایی نمی‌شود، یادآور شد: افتخارات ملت ما در حوزه فرهنگ و هنر، حوزه تولیدات فاخر هنری و عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و سایر عرصه‌های هنری اگر بیشتر از دستاوردها در حوزه عمرانی و زیربنایی نباشد، کمتر نخواهد بود.
وی ضمن تاکید بر مرور وضعیت دانشکده‌های هنر و مراکز آموزش عالی در قبل از انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دوران فعلی، یادآور شد: در حوزه‌های مختلف هنر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه با دانشجویان در حوزه‌های مختلف هنر بعد از انقلاب، می‌توان دریافت که اتفاق مهمی رخ داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر حواشی سینما را در قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم و تعداد فیلم‌های سینمایی ساخته شده که در واقع ارزش‌های بنیادی ایران و ایرانی، فرهنگ فاخر ایرانی - ایرانی و تحولات عظیمی که به دست ملت بزرگ ایران به عنوان مثال در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، با تعداد فیلم‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده، خواهید دید که صنعت سینما آرام آرام به سمت یک اقتصاد هنر به تمام معنا در حال حرکت است.
احمدی با اشاره اینکه می‌توان در حوزه تئاتر، نمایش و هنرهای نمایشی مقایسه‌ای با قبل انجام داد، خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر در واقع تولید شخصیت‌ها در حوزه‌های هنری از سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی تا ابعاد مختلف، همه نشان می‌دهد که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود.
وی ضمن اذعان به اینکه ما محدود به زیرساخت‌ها و توسعه عمرانی نشدیم، اضافه کرد: به راین اعتقاد هستیم که به موازات توسعه اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها، باید فرهنگ و هنر مردم را تعالی ببخشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این فرهنگ و هنر باید ریشه در اعتقادات، ایده‌ها و در فرهنگ و زیست بوم ایران و ایرانی داشته باشد.
http://uupload.ir/files/hfr_dsc07652.jpg
احمدی اظهار داشت: فرهنگ و هنر باید بتواند توانمندی‌ها و قابلیت‌های این تمدن بزرگ که روزگاری سرآمد تمدن‌های بشری بوده را دوباره احیا کند و بتواند با شعار استقلال و آزادی از استقلال و حیثیت این ملت بزرگ دفاع کند.
وی حضور در جمع هنرمندان را مایه دلگرمی دانست و اضافه کرد: حضور در جمع شما از بعد هنرهای تجسمی و در بعد شاهکار شما در جشنواره فیلم فجر فرصتی برای بازدید از آثار به تصویر کشیده شده فراهم می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنده به عنوان نماینده دولت همواره در این استان اعتقاد داشته‌ام که آنچه در کنار سازه‌های عمرانی مثل جاده‌ها، پل‌ها، تاسیسات و ساختمان‌ها می‌تواند در این استان تاثیرگذار باشد، شاید در ابعادی وسیع‌تر هنر می‌تواند چاره ساز و عبور دهنده ما در چالش‌های اجتماعی و فرهنگی در این استان باشد.
وی گفت: ما می‌توانیم با هنر، سینما و پیام هنرهای تجسمی مردمی که پیشینه‌ای کهن، دل‌ها و قلب‌هایی پاک و زلال و ایده‌هایی مطلوب برای استقلال این کشور دارند را پای کار بیاوریم
تجلیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد  
https://kb.farhang.gov.ir/ershad_content/Media/image/2019/02/718422_orig.jpg       
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اهداء یک اثر هنری، از علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.
رضا دهبانی پور در این آئین، گفت: استاندار استان نگاه خوب و ویژه‌ای در این مدت به عرصه‌های فرهنگ و هنر داشتند و حتی در کنار هنرمندان تا منطقه محروم زیلایی با اصحاب فرهنگ و هنر حضور پیدا کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همه سازمان‌ها، ادارات و نهادهایی که همکاری خوبی با این اداره کل داشتند، با اهدای لوح تقدیری از علی محمد احمدی، استاندار استان تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: این کار به دلیل قدرشناسی از توجه ایشان به حوزه فرهنگ و هنر و راغب شدن برای حمایت از این حوزه در آینده صورت می‌گیرد.

http://uupload.ir/files/hfr_dsc07652.jpg

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با حضور سایر مسوولان، اهالی فرهنگ و هنر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اقشار مختلف مردم پای فیلم «آشفته» نشست. صحبت‌های گرم دهبانی‌پور با احمدی در ابتدای پخش فیلم نظر خبرنگاران را به خود جلب می‌کرد. رضایت و خنده‌های دهبانی‌پور نیز قابل مشاهده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1