تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۹۵۱
در چهلمین سال گشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران:

40 زندانی در کهگیلویه و بویراحمد آزاد می‌شوند

۰
کبنا ؛
در نشستی که در دادگستری استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مزارعی برای کمک به زندانیان بدهکار مالی در جرایم غیر عمد برگزار شد، زمینه آزادی 40 زندانی  درایام دهه مبارک فجر از زندانیان استان فراهم شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، فرا رسیدن چهلمین سال گشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: شایسته است به مناسبت این عید بزرگ ،در دهه فجر امسال در چلهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خدمت بیشتری را به افرادی که توانایی ندارند انجام دهیم.

وی ادامه داد: برخی افراد تمکن و توانایی مالی دارند که نیاز به حمایت ندارند، اما افرادی هستند که کمتر از 10 میلیون تومان بدهکارند و در حبس به سر میبرند باید دستگاه قضایی تلاش کند که در مسیر آزادی آنان گام بردارد.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه ی این نشست که مدیران اداره کل امور مالیاتی ، امداد امام (ره)و زندان های استان حضور داشتند، با ذکر این نکته  که گره گشایی از مشکلات مردم را مد نظر قرار دهیم افزود: هر گرهی که از مشکلات مردم باز شود، باعث می شود که خداوند گره های زیادی را از زندگی ما باز کند که هیچ کسی توانایی باز کردن آن را ندارد.

غلامرضا مزارعی  گفت: حال که با عنایات حق تعالی و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و دم مسیحایی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری های حکیمانه و دوراندیشی مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران  چهل ساله شده ، خادمان مردم برای ضعیفان جامعه و همه ی  مردم بیشتر تلاش کنند، شاید افرادی حتی با کمتر از 5 میلیون تومان بدهکاری در حبس  باشند و تلاش و هدفمان کاهش جمعیت کیفری زندان و اصلاح آنان است.
وی افزود: وقتی مشکل یک زندانی را حل می کنیم سفیر جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی در خانواده، بستگان و فامیلش است.
این مقام قضایی در پایان به مقدمات آزادی 40 نفر از محکومان بدهکار مالی جرایم غیر عمد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: همکارانم در اداره کل زندان های استان و ستاد دیه پرونده های 40 نفر از این محکومان را با بدهی 174 میلیارد و 755 میلیون و 380 هزار ریال بررسی نمودند.

مزارعی رئیس ستاد دیه استان در ادامه گفت: ستاد دیه استان با برگزاری جلسات متعدد بین شکات و بدهکاران موفق شدند که رضایت شکات را نسبت به گذشت از مبلغ 119 میلیارد و 574 میلیون و 380 هزار ریال اخذ نمایند.
رئیس کل دادگستری استان با اظهار اینکه بدهکاران تنها توانایی فراهم نمودن مبلغ 6 میلیارد و 117 میلیون ریال را داشتند تصریح کرد: از با قیمانده مبلغ بدهکاری این 40 نفر، 8 میلیارد و 40 میلیون ریال از محل اعتبارات بانک عامل و 8 میلیارد و 356 میلیون ریال نیز از کمک های بلاعوض ستاد دیه برای آزادی آنان پرداخت می شود. 
مقام ارشد قضایی استان در پایان گفت: جشن آزادی این 40 نفر در دهه ی مبارک فجر با حضور مسئولان برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1