تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۰۶۸۷۶
کبنا از المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

المپیاد ورزشی دانش‌‌آموزان دختر کهگیلویه و بویراحمد / شور و شادی / زارع‌پور: 3 استخر و 3 زمین چمن در دست احداث داریم ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛
المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان ارشد استان، علی محمد احمدی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل امور بانوان، حسینی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش و جمع زیادی از مسوولان برگزار شد.
51 هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در المپیاد ورزشی
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 97 بالغ بر 51 هزار و 841 دانش آموز در مدارس مختلف تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه ای بودند.
به گزارش  کبنا، هادی زارع پور  (چهارشنبه 10 بهمن ماه) در ایین افتتاح مسابقات ورزشی دانش آموزان استان  افزود: درسالجاری در 704 مدرسه تحت پوشش زمینه ورزش صبح گاهی در استان قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در سال 97 بالغ بر 51 هزار و 841 دانش آموز در مدارس مختلف تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه ای بودند.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمینه حیاط پویا535 مدرسه، تشکیل کانونهای درون و برون مدرسه ای 170 کلاس را در این استان تحت پوشش قرار دادیم.
زارع پور عنوان کرد: 40 درصد از دانش آموزان استان به خصوص دانش آموزان دختر در ارزیابی ساختار قامتی شرکت کردند.
وی ادامه داد: 13 مکان ورزشی خارج از مدرسه را این نهاد تجهیز کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دوره آموزشی در زمینه توانمد سازی مدیران ومعاونین مدارس استان 17 هزار و 674 هزار ساعت و معلمان تربیت بدنی 3 هزار و 384 ساعت برگزارو 1500 نفر از والدین دانش آموزان آموزش ارائه شده است.
زارع پور بیان کرد: جشنواره الگوی برتر با رویکرد آموزشی و جشنواره علمی، تخصصی معلمان با رویکرد آموزش را در استان پیش بینی کردیم.
وی افزود: در راستای توانمند سازی آموزگاران پایه جهت تدریس درس تربیت بدنی 100 درصد از مدارس استان تحت پوشش قرار گرفته و از ابتدای سالجاری تا کنون بالغ بر یک میلیارد و 500 مییلون تومان تجهیزات ورزشی به شکل کاروانی بین مدارس استان توزیع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به مناسبت 40 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد 44 شاخص را در زمینه های مختلف آموزش وپرورش در قبل و بعد از پیروزی انقلاب استخراج کرده است.
زارع پور اضافه کرد: در سال 56 و 57 در کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه سالن ورزشی سر پوشیده، چمن و استخر شنا وجود نداشت در حال حاضر در این استان 33 سالن سرپوشیده وجود دارد و 15 سالن نیز در دست احداث است.
وی گفت: در زمینه چمن در حوزه آموزش وپرورش نیز در حال حاضر 3 زمین چمن وجود داشته و 3 زمین چمن دیگر در دست احداث است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک استخر شنا به بهره برداری رسیده و 3 استخر دیگر نیز در دست اقدام است.
زارع پور عنوان کرد: در قبل از انقلاب سرانه ورزشی وجود نداشت در حال حاضر 37 هزار و 610 متر مربع شاخص فضای ورزش دانش آموزان استان است که با احتساب 153 هزار نفر دانش آموز برای هر یک نفر 25 صدم متر مربع فضای آموزشی وجود دارد.
همچنین علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی در همه عرصه ها برای ملت ایران اسلامی دستاوردهای بزرگ را به همراه داشته است.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی فضاها و اماکن ورزشی کشور 10برابر شده، تبعیض جنسیتی در ورزش از بین رفت و امروز شاهد هستیم که بانوان ورزشکار در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی حضور دارند.
وی اظهارکرد: باید با تلاش درخشش، حضورمان و مدال آوری را در عرصه ورزش بیشتر کنیم و ورزش پایه، قهرمانی و همگانی را تقویت نماییم. باید استعداد یابی و پرورش ورزشکاران را از مدارس آغاز کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ورزش سلامتی، اعتماد به نفس، نشاط و امید را به جامعه ارمغان می دهد.
احمدی اضافه کرد: ان شاءالله نگاه گذشته را که به ورزش به عنوان زنگ هوا خوری و تفریح نگاه می کردیم را تغییر دهیم چرا که این زنگ، زنگ تبلور و درخشش استعدادهای نهفته دانش آموزان است و اگر دانش آموزان ما روحیه ورزشی داشته باشند در عرصه های علمی موفق تر خواهند بود.
احداث کلاس درس تربیت بدنی در مدارس جدید
مدیرکل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با همکاری سازمان نوسازی مدارس کلاس درس تربیت بدنی در مدارس جدید احداث می شود.
 محمد جعفری در افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک مهاد تأثیر گذار در پرورش دانش آموزان تلاش دارد تا در تمام ساعت های تربیتی ورود پیدا کند.
وی بیان کرد: در همین راستا معاونت تربیتی وسلامت با رویکرد مدرسه محوری، مشارکت محوری، اخلاق، فراگیر و تخصص محوری برنامه ها و سیاست های خود را ارجا می کند.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای یکی از برنامه های آموزش و پرورش در چند سال اخیر است.
جعفری عنوان کرد: دانش آموزان در این المپیادها با همکاری اولیائ مدارس و والدین دانش آموزان فعالیتهای خود ورزشی و بهداشتی وغیره را انجام می دهند.
وی گفت: تمام مدارس برخوردار و کم تر برخوردار این فعالیت ها را در استان انجام می دهند.
مدیرکل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هدف از این رویدادها پیروی از منویات مقام معظم رهبری در سه اصل تأثیر، تحصیل و ورزش است.
جعفری بیان کرد: از دیگر اهداف این رویداد می توان به ایجاد انگیزه، شادابی، نشاط، ترویج فرهنگ ملی و اخلاق در بین دانش آموزان، حس مسئولیت پذیری، تعامل وهمکاریف مشارکت، اعتماد اشاره کرد.
وی افزود: این رویدادهای ورزشی عصاره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای است که از مناطق 13 گانه کهگیلویه و بویراحمد گردهم جمع می شوند.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام دستگاه ها با تعامل اولیاء و مربیان دست به دست هم داده و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک به دختران کرده تا در آینده خود زندگی پراز نشاطی را به وجود آورند.
جعفری اضافه کرد: ورزش دختران در دولت تدبیر و امید در وزارت آموزش وپرورش به صورت ویژه دیده شده است.
وی گفت: در تابستان گذشته 70 هزار نفر از آموزگاران پایه ابتدایی را با برنامه های تربیت بدنی آشنا کرده و به آنها آموزش ضمن خدمت را ارائه دادیم.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با همکاری نوسازی مدارس در فونداسیون مدارس جدید کلاس درس تربیت بدنی احداث می شود.
جعفری اضافه کرد: بحث سواد حرکتی و مهارتیهای بنیادی باید از دوره ابتدایی انجام شود.
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان هم گفت: 52هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی المپیاد ورزشی شرکت کردند.
سیده فریبا حسینی گفت: این مسابقات در9رشته و2بخش پسران ودختران برگزار شد. قهرمانان استانی تا25اسفند انتخاب وبه مرحله کشوری اعزام می شوند.
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت: امسال15دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد به تیم های ملی دعوت شدند.
بنا بر این گزارش، این جشنواره با شور و هیجان زیادی همراه شد، دانش‌آموزان با جیغ و هورا به شادی و ورزش می‌پرداختند. یکی از دختران ورزشکار در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه چندین سال دارم ورزش می‌کنم، اظهار کرد: خوشحال هستم که در این المپیاد ورزشی با سایر دانش آموزان رقابت می‌کنم. اینجا همه چیز خوب است و بچه‌ها همه با هم هستیم.
مریم ص یکی دیگر از دانش آموزان نیز بیان کرد: از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان بابت این فرصتی که در اختیار ما دادند. سپاسگزار هستم.
دختر نوجوانی که هم به سالن پوریای ولی و برای حضور در این المپیاد ورزش آمده بود، می‌گفت: با دوستانم آمده‌ام و خیلی هم خوشحال هستم. بازی می‌کنیم، ورزش می‌کنیم و شاد هستیم.
این مسابقات با برگزاری المپیاد در دهه مبارک فجر ادامه دارد.



















 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1