تاریخ انتشار
جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۰۶۶۹۵
گزارش 43 نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد:

تعیین مشوق‌هایی برای کارمندان زبان چانه‌زنی داشته باشند/ محیط اطمینان‌بخش برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم / کیانی: بهبود فضای کسب کار استان (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛ چهل و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار شد.
چهل و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، معاون دادستان، رئیس و هیئت رئیسه اتاق یاسوج، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضاء شورا، برخی از مدیران دستگاههای مربوطه و نمایندگان و فعالین بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار شد.
  http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0220.jpg
فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور- پاییز ۱۳۹۷، ویژه آمارگیری از فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران در فصل پاییز، در سراسر کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران اجرا شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این پایش در پاییز سال جاری و طی گزارش های انجام شده در زمینه پایش محیط کسب و کار، استان های خراسان شمالی، ایلام و کرمانشاه به ترتیب دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار در کشور بودند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0219.jpg
وی بیان کرد: بهترین وضعیت کسب و کار مربوط به استان های گیلان، آذربایجان غربی و زنجان بود.
کیانی پور بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش محیط کسب‌وکار استان در فصل پاییز سال جاری که توسط اتاق یاسوج انجام  شده است، کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی بود که در کل کشور محیط کسب و کار آن نسبت به پاییز سال گذشته مساعدتر شده است.
وی در ادامه این نشست عنوان کرد: انتخاب افراد به عنوان سرمایه گذار در استان باید براساس توانایی مالی و دانش فنی آنها انجام شود.
رئیس اتاق یاسوج در خصوص وام‌های اشتغال روستایی هم گفت که بخشی در استان نمی‌توانند به دلیل بروکراسی اداری به جز در حوزه مواد غذایی از آن استفاده کنند.
وی همچنین در این نشست به دیداری که با اعضای شورای شهر تهران داشته اشاره کرد و گفت: در این نشست یکی از موضوعاتی که مطرح شد در خصوص بیلبوردهای بزرگی بود که بتوانیم با نصب آن در نقاط مختلف و پر رفت و آمد استان نسبت به معرفی کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت‌های آن اطلاع‌رسانی کنیم.
شرایط برای جذب سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چهل و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: در راستای اجرای پنجره واحد و رونق فضای کسب و کار در استان دستگاه های اجرایی موانع پیش روی سرمایه گذاران را از میان بردارند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید بحث بهبود معیشت مردم، تولید، صادرات و اشتغال را جدی بگیرند، افزود: تأکید ما همواره بر مبارزه با فساد بوده و هر کسی دلسوزانه به طور مستمر این مسیر را ادامه دهد خدمت ماندگاری انجام داده است اما نباید کاستی‌های تجمیع شده گذشته را طوری دنبال کنیم که تاثیر منفی روی فضای کسب و کار استان داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه سیگنال‌هایی از این استان بیرون رود که مدیران جسارت تصمیم‌گیری و ورود به بحث اقتصادی را نداشته و فضای استان برای سرمایه‌گذاری ناامن است به صلاح استان نیست.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0207.jpg
احمدی با تأکید بر اینکه ما باید محیطی اطمینان‌بخش برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه صدور مجوزات برای سرمایه‌گذاران وقت بگذارند و کارشناسان خبره را در سازو کارهایی مانند پنجره واحد به کار گیرند.
وی به بحث حمایت از استارتاپ‌ها اشاره داشت و بیان کرد: دستگاه‌ها در این زمینه از موازی‌کاری خودداری کنند و استارتاپ‌هایی که ایده آن‌ها به محصول تبدیل شود احصاء شوند تا بتوانیم از آن‌ها در بحث خوشه‌های صنعتی استفاده کنیم.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0216.jpg
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر دستگاه اجرایی یک کارشناس مسلط که زبان چانه‌زنی هم داشته و بتواند مشوق سرمایه‌گذار باشد را در روزهای تعیین شده در اتاق پنجره واحد مستقر کند و برای کارشناسانی که بتوانند کار خود را درست انجام دهند هم کارانه تشویقی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان شفاف سازی می خواهند، بیان کرد: پارک علم و فناوری باید مجموعه ای از استارتاپ ها را که به صورت زنجیره ای از یک خوشه، ارزش خلق می کنند در کنار هم قرار دهد.
استاندار عنوان کرد: به عنوان مثال برای راه اندازی یک مرکز توزیع غذا علاوه بر فرد اصلی باید تامین کننده مواد اولیه و نیز بحث بازاریابی مصرف آن در نظر گرفته شود.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0208.jpg
احمدی ابراز داشت: به منظور پیگیری سریع تر امور، اطلاعات کافی در زمینه حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۱۲ استارتاپ در حوزه گردشگری شناسایی شده است و یکی از این استارتاپ ها بحث غذا و فودلاین ها است.
محمود باقری افزود: زنان خانه دار می توانند عضو این مجموعه شوند و با تهیه غذا یک کسب و کار برای خود ایجاد کنند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0214.jpg
در این نشست همچنین مشکلات واحد های تولیدی شن و ماسه و شرکت های دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0219.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0222.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0195.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0207.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/01/DSC_0219.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

نتاریل
Iran, Islamic Republic of
شرکت در کنفرانس های خارجی برای فروش پیاز قلعه ریسی و سیب سیسخت و پرتقال دهدشت و ....
آنهم توسط کسانی که توانایی صحبت به زبان انگلیسی حتی در پایین ترین سطح را ندارند یکی از عجایب هشتگانه جهان است که فقط از اتاق بازرگانی یاسوج بر می آید.
جل الخالق
من که توانایی صحبت به زبان سلیس فارسی را ندارم چگونه در کنفرانس بین المللی شرکت میکنم؟
دو حالت دارد یا با پول بیت المال میروم که حرام اندر حرام اندر حرام است و پرتی هزینه و دنبال این هستم که در صدر اخبار باشم.
یا با پول خودم میروم که بهتر است اینکار را به نام ماموریت یا کار دولتی یا پیشرفت استان انجام ندهم.

راهکار: با یه تور مسافرتی برم و توسایتها بزنم که من رفتم خارج.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1