تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۰۶۶۵۱
کبنا از حواشی و متن اولین نمایشگاه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

تخم‌مرغ رانتی در اولین نمایشگاه رسانه‌ها / امکانات دولت برای فقط افراد خاص/ پرواز: نمی‌شود دم از جمهوریت بزنیم و رسانه‌ها را محدود کنیم/ عصبانیت معاون استاندار از کبنانیوز (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، قادر آشنا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل سیاسی استاندار، فرماندار بویراحمد، فرماندار گچساران، مدیرکل بازرسی استانداری و جمعی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاخ شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، به نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: امروز موج اطلاعات قابل مقایسه با هیچ موج دیگری نیست و دسترسی مردم با رسانه‌ها به اطلاعات ارتقا یافته است‌.
این مسؤول با بیان این که رسانه‌ها بستر مهم برای دریافت اطلاعات هستند، خاطرنشان کرد: باید از محتواهای سازنده رسانه‌ها برای تصمیم سازی استفاده کرد‌.
احمدی افزود: اگر چه استان کوچکی هستیم اما هم در حوزه کتاب و هم رسانه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و بستر مناسبی برای تحول ایجاد می‌کنند.
وی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات ما رسالت دارند از رنج بزرگی که مردم ایران برای استقلال کشیده‌اند دفاع کرده و در سطح استان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
احمدی افزود: رسانه‌های ما باید شجاعت داشته باشند وای از روزی که قلم خود را بفروشیم و به خاطر مطامع خود جلوی رشد و توسعه را بگیریم.
این مسوول گفت: رسانه‌ای که از تمدن و خواسته مردم خود خبری نداشته باشد رسانه نیست و امروز به برکت نظام فضا در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است.
سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها پرداخت و اظهار کرد: رسانه‌ها باید زبان گویا و گوش شنوای جامعه باشد، اگر رسانه زبان گویا و چشم بینای جامعه باشد، ما مسوولان دست و پایمان را جمع می‌کنیم و چنین رسانه‌ای قابل احترام است. ما مسوولان باید کمک کنیم به ارتقاء عملکرد شما رسانه‌ها، نمی‌شود دم از جمهوریت بزنیم، رسانه‌ها را محدود کنیم.
وی گفت: نمی‌شود دم از عدالت و حقیقت‌طلبی بزنیم و رسانه‌ها را محدود کنیم. مهم این است که همه رسانه‌ها را چه رسانه‌های منتقد، چه مخالف و چه مستقل را احترام قائل شوم و تا این تکثر را در ساحت رسانه‌ها قائل نباشیم و به رسمیت نشناسیم، ما نمی‌توانیم کارهای بزرگ و گام‌های بزرگ برداریم.
معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور در غرفه کبنا با بیان اینکه نقد منصفانه برای جامعه ضرورت دارد، اظهار داشت: نقد منصفانه برای جامعه خوب است البته نه تخریب.
وی کبنا را سایت پرمخاطب استان خواند و بیان کرد: و من خودم هر روز این سایت را موردمطالعه قرار می‌دهیم.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، رئیس صندوق بیمه روستایی و جمع زیادی از مسوولان غرفه کبنا را مورد بازدید قرار دادند.
بنا بر این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسوولان استان از غرفه‌های رسانه‌های مختلف استان بازدید به عمل آوردند. سایر مسوولان هم از رسانه‌های استان یکی یکی بازدید به عمل می‌آورند. هر کدام از غرفه‌ها سعی می‌کردند که در بهترین شکل معرفی شوند.
محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که سابقه او در فرمانداری بویراحمد مورد تجمید قرار گرفت از سوی کارشناسان و صاحب نظران و در معاونت سیاسی هم نظم قابل قبولی بخشیده‌اند به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صحه صدر تمام غرفه‌ها را مورد بازدید قرار داد.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تمام غرفه‌های رسانه‌ها، جز غرفه کبنا نیوز بازدید به عمل آورد و حتی تلاش‌های یکی از مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در غرفه کبنا بی‌نتیجه ماند. او از اخبار سایت کبنا نیوز در راستای شفاف سازی و مبارزه با فساد به شدت عصبانی است و به همین دلیل در غرفه کبنا نیوز حاضر نشد.
برخی از غرفه‌های خاص متعلق به افراد خاص نیز با اموال دولتی تجهیز شدند و این در واقع رانت به شمار می‌رود که سازمان بازرسی باید به این قضیه ورود کند. چرا که بر اساس همان ضرب‌المثل معروف سرچشمه شتر رانتی از تخم مرغ رانتی است. این در حالی است که بعضی از مدیران رسانه‌ها مجبور شدند برای تجهیز غرفه‌هایشان صندلی اجاره‌ای بیاورند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ملی
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیاز به حضور افرادنداره ، کبنا ثابت کرده سایت اطلاع رسان مورد و ثوق مردم هست
بیکار
Iran, Islamic Republic of
از اجرای عدالت پره که کبنا شروع کننده ان در استان ما است .ادامه بده ما هستیم .
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1