تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۶۶۲۵
در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان از پیست اسکی کاکان:

برف پیست «اسکی کاکان» زیر بار ترافیک آب نمی‌شود / اسکی‌بازی در اطراف یاسوج با اعمال شاقه / احمدی: پیست را تقویت می‌کنیم (+ تصاویر)

۱
کبنا ؛پیست اسکلی کاکان یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج می‌باشد که هنگام بارش رحمت الهی «برف» پای خیل عظیمی از علاقمندان به بازی‌های برفی به آنجا کشیده می‌شود. اما متأسفانه به دلیل استقبال مردمی و ترافیک زیادی که در جاده یاسوج-کاکان به وجود می‌آید، علاقمندان، مسافران و گردشگران را با مشکل مواجه می‌کند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با پی بردن به اهمیت این پیست در جذب گردشگر و ظرفیت بالای آن در برگزاری جشنواره‌های مهم و برزگ و ترافیک سنگین در روزهای تعطیل از پیست اسکی بازدید به عمل آورد تا از نزدیک با قابلیت‌ها و معضلات این مکان تفریحی و گردشگری آشنا و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
ایسنا نوشت: علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه، (یکم بهمن ماه) به همراه شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل گردشگری و جمع زیادی از مسولان استانی و شهرستانی از پیست اسکی کاکان بازدید کرد. وی در این بازدید افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای گردشگری خوبی دارد که منطقه کاکان و پیست اسکی کاکان یکی از این ظرفیت‌های بی نظری استان است و در کشور کمتر جایی وجود دارد که فاصله پیست اسکی با مرکز استان 16کیلومتر باشد و این یک ظرفیت خوبی برای نشاط و پرکردن اوقات فراغت مردم است.
وی اظهارکرد: باید تلاش کنیم که امکانات و زیرساختهای لازم در منطقه گردشگری و تفریحی پیست اسکی کاکان تقویت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال بارش برف را در این منطقه داشته ایم و پیست اسکی آماده بهره برداری است اما با توجه به ترافیک سنگین و حجم گردشگران در این منطقه به اتفاق مسئولان و مدیران به پیست اسکی آماده ایم تا مشکلات را بررسی کنیم.
احمدی تصریح کرد: امکانات و زیرساخت‌های پیست اسکی کاکان به گونه ای است که سنگینی ترافیک و نبود امکانات و زیرساخت‌ها مردم و گردشگران را با مشکلاتی مواجه کرد که حلاوت تفریح را فراموش کنند.
وی ادامه داد: در کوتاه مدت فضا و امکانات را بهتر کنیم و در بلند مدت به سمت تقویت زیرساخت‌ها و امکانات پیست اسکی حرکت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به حجم سنگین ترافیک در روزهای تعطیل، با برنامه ریزی و در نظر گرفتن مسایل فنی در شورای ترافیک استان جهت تردد در محور "یاسوج- اقلید" بخصوص محدوده "یاسوج- پیست اسکی کاکان" محدودیت ترافیکی در عصر روزهای تعطیل اجرا و یک طرفه شود تا مشکلات مردم و گردشگران کمتر شود. البته موارد اضطراری و امدادی و حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی در نظر گرفته شود.
احمدی بیان کرد: باید در زمینه امکانات پیست اسکی کاکان یاسوج و خدمات و امکانات جنبی، اقامتگاه، سرویس بهداشتی، نماز خانه برای پیست اسکی با سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی جدی صورت گیرد. پارکینگ در نظر گرفته شود و سرویس بهداشتی سیار در منطقه مستقر شود.
دهکده ورزشی و تفریحی در پیست اسکی کاکان یاسوج احداث شود
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری چند منظوره علاوه بر ورزش های زمستانی برای راه اندازی برخی ورزش ها برای تفریحی و سرگرمی مردم، گردشگران و مسافران در منطقه پیست اسکی صورت گیرد که مردم و گردشگران بتوانند در فصول مختلف از آن استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از متقاضیان سرمایه گذاری در پیست اسکی کاکان یاسوج که بتواند در کنار ورزش اسکی یک پکیج اقامتی، تفریحی، ورزشی و گردشگری(دهکده ورزشی و تفریحی) اجرا کند، حمایت و کمک می کنیم و تسهیلات لازم را نیز پرداخت خواهیم کرد.
احمدی افزود: از سوی دستگاه‌های متولی استان جهت رفاه حال گردشگران و مردم در پیست اسکی و اطراف آن بصورت کوتاه مدت برای ایجاد امکانات، تجهیزات و خدمات رفاهی و بهداشتی مورد نیاز تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی اظهارکرد: پیست اسکی کاکان یک ظرفیت گردشگری و توریستی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است چراکه در کمتر جایی داریم که 17کیلومتری مرکز استان پیست اسکی وجود داشته باشد بنابراین برای بلند مدت میراث فرهنگی و گردشگری با کمک ورزش و جوانان استان و پیگیری از مرکز کشور، این مجموعه را به بخش خصوصی و سرمایه گذاران واگذار کنند و استانداری نیز حمایت می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همه دستگاههای اجرای و متولی امر از جمله پلیس راه، راهداری و حمل و نقل، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، فرمانداری، معاونت عمرانی استانداری، هلال احمر و اورژانس پای کار بیایند تا مردم راحت تر بتوانند از پیست اسکی استفاده کنند و هم در بلند مدت زیرساخت‌های لازم از جمله چهار خطه کردن محور یاسوج- کاکان ایجاد و تسریع شود.
دستگاه برف کوب و بالابر پیست اسکی کاکان یاسوج نیازمند اعتبار
همچنین محمد تقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات پیست اسکی کاکان یاسوج گفت: دستگاه برف کوب پیست اسکی فرسوده و خراب است و برای خرید این دستگاه 15میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی اظهارکرد: برای دستگاه برف کوب و بالابر پیست اسکی کاکان یاسوج نیاز جدی به اعتبار است.
تیوپ سواری در پیست اسکی خلاف قانون است
علوی با اشاره به خطرات و حادثه خیز بودن تیوپ سواری در پیست اسکی بیان کرد: تیوپ سواری در پیست اسکی کاکان خلاف قانون است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اعتبارات سال 98کمیته برنامه ریزی این مجوز را به ما دهد که مشکل بالابرهای پیست اسکی را برطرف کنیم و مبلغی را برای خرید دستگاه برف کوب و "اسنوموبیل" جهت موارد اضطراری اختصاص دهند.
مسیر یاسوج- پیست اسکی کاکان یک طرفه می شود
سرهنگ بهنام ویسی پور، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای روزهای تعطیل بخصوص جمعه ها که در محور "یاسوج- اقلید" محدوده یاسوج به پیست اسکی کاکان با ترافیک سنگین مواجه هستیم. چندین تیم جهت روان سازی ترافیک در این محدوده اضافه شده است
وی افزود: از ساعت 13 به بعد روز جمعه مسیر "یاسوج – اقلید"(یاسوج- پیست اسکی کاکان)یک طرفه خواهد شد و از تردد خودروها از یاسوج به سمت پیست اسکی جلوگیری خواهد شد.
سرهنگ ویسی پور اظهارکرد: 6 تیم پلیس راه و 6 تیم از یگان امداد، یگان ویژه و فرمانده انتظامی شهرستان در محور "یاسوج- اقلید" حضور داشتند و خواهند داشت اما حجم ترافیک سنگین است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محور "یاسوج – اقلید" به شکل راه روستایی است که جوابگوی تردد 12 هزار خودرو در یک روز نیستند بنابراین نیاز است که دستگاههای متولی از جمله راه و شهرسازی و راهداری، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان زیرساخت‌ها و بستر لازم را برای این منطقه فراهم کنند.
سرهنگ ویسی پور تصریح کرد: از مردم هم انتظار داریم که در این زمینه همکاری کنند و در جاهایی که فضای لازم نیست پارک نکنند، دوبله پارک نکنند و در مسیر مقابل حرکت نکنند که منجر به قفل کردن ترافیک نشود و مشکلات برای پلیس و مردم ایجاد نشود.
وی ادامه داد: در صورتی که حادثه ترافیکی در این محدوده پیش بیاید برای امدادرسانی با این ترافیک سنگین مشکل ایجاد می شود و احتمال وقوع فاجعه وجود دارد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دیگر دلایل ترافیک سنگین محور یاسوج- پیست اسکی کاکان یاسوج تاکید کرد: باغات تفریحی در تنگ مهریان هم اکنون به تلار عروسی تبدیل شده اند که مشکلات ترافیکی این محور مضاعف کرده اند.
ثبت تردد 12هزار خودرو در محور یاسوج - پیست اسکی کاکان یاسوج
علی خوانپایه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: براساس آمار دستگاههای تردد الکترونیکی شمار روز جمعه، تردد 12هزار خودرو به منطقه کاکان و پیست اسکی و اطراف این پیست ثبت شده است. چراکه در این منطقه پیست اسکی قرار دارد و منطقه ای برف گیر است که مردم برای تفریح به این منطقه می روند.
وی اظهارکرد: این در حالی است که در روزهای عادی تردد 1600 تا 3000 خودرو به ثبت رسیده است.
خوانپایه افزود: تردد عمومی مردم و راهداری زمستانی ملاک ماست اما با توجه به اینکه پیست اسکی را در گردنه باباحسن کاکان یاسوج داریم در روزهای بارندگی بخصوص روزهای تعطیل در این محدوده حجم ترافیک بسیار سنگینی را شاهد هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ابتدا تردد عمومی مردم و پس از آن با نگاه به پیست اسکی کاکان و حضور مردم برای تفریح از امکانات و ماشین آلات راهداری خدمات رسانی می کنیم و شانه های جاده را جهت روان سازی ترافیک برف روبی می کنیم اما با توجه به وضعیت جاده که در منطقه کوهستانی و برف گیر واقع شده است نیاز به زیرساختهای اصلی راه ازجمله چهار خطه شدن دارد و همچنین باید پارکینگ مناسب پیش بینی شود.
ایجاد اردوگاه رفاهی و تفریحی در کنار پیست اسکی کاکان یاسوج
همچنین محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید از برگزاری جشنواره ملی برفی دنا درنیمه اول بهمن ماه در پیست اسکی دنا خبر داد و گفت: این جشنواره از دهم بهمن ماه تا دوازدهم بهمن ماه در یاسوج برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی مانند اسکی، برف پیمایی، مجسمه سازی و تندیس سازی به دو صورت حرفه‌ای و آماتور، مسابقات سرگرمی، مسابقه پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما، شکار لحظه ها توسط فیلمبرداران و عکاسان، شعرخوانی با موضوع برف برخی از برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره است.
باقری اظهارکرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و مشارکت بخش خصوصی اردوگاه رفاهی و تفریحی در کنار پیست اسکی کاکان یاسوج ایجاد و راه اندازی می شود.
بنابر این گزارش، پس از بارش های اخیر برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد حضور مردم و گردشگران در اطراف پیست اسکی کاکان یاسوج برای تفریح هستیم که بعضا در محوطه پیست اسکی نیز اقدام به تیوپ سواری می کنند و این مساله می توانند مشکلاتی را برای انها به همراه داشته باشد.
همچنین به علت ازدحام جمعیت و حضور چشم گیر مردم و گرشگران شاهد ترافیک سنگین و در روزهای تعطیل بخصوص جمعه گیر افتادن سه ساعتی مردم در محدوده پیست اسکی کاکان – یاسوج هستیم.
پیست اسکی کاکان یاسوج از سال 95 تاکنون به علت نبود امکانات و تجهیزات لازم تعطیل است که امسال با توجه به بارش برف برای از سرگیری فعالیت خود نیاز به توجه ویژه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسعول خرابی پیست اسکی خود تربیت بدنی بوده که به افرادی واگذار میگردید که هیچگونه تجربه ای در مورد نگهداری تجهیزات ودستگاههای پیست اسکی نداشته به صورت رابطه بازی بوده نه تجربه ایا الاوه بر خرابی دستگاهها چقدر هزینه چمن کاری پیست اسکی شد پس کو چمن
مجید
Iran, Islamic Republic of
مشکل خرابی ومخروبه شدن دلیلش خود تربیت بدنی بوده با توجه به اینکه پیست اسکی ورزشی است که دستگاه صنعتی در این ورزش بکار رفته واین مجموعه به افرادی از طرف تربیت بدنی به عنوان مسعولیت هیت اسکی واگذار میگردید که هیچگونه اطلا عاتی در زمینه این مجموعه بخصوص دستگاه ها نداشته فقط بصورت رابطه بازی واگذار میگردید که عواقب ان با ان همه هزینه بیت المال به این روز افتاده چقدر هزینه پیست چمن در این مجموعه شد ولی ایا سوال از پیمانکار شد پیست چمن چی شد دستگاها از جمله دستگاه برف کوب و موتور جت بالابر اسکی و رستوران خوابگاه صندلی های بالبر همه مخروبه ایا چه دلیلی داشت تربیت بدنی بدون داشتن امتحان یاداشتن تجربه فنی فردی را بعنوان رییس هیعت اسکی بکار برند
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1