کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش «زن، محیط‌زیست و توسعه پایدار» در یاسوج مطرح شد

نقش راهبری زنان در حفظ محیط‌زیست (+تصاویر)

همایش محیط‌زیست و توسعه پایدار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

1 بهمن 1397 ساعت 2:14

مدیرکل زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش سراسری محیط‌زیست به میزبانی استان با محوریت «توسعه و مشاغل سبز» خبر داد و گفت: زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ زیست‌محیطی به جامعه و به‌خصوص فرزندان خود هستند و باید از نقش آموزشی آن‌ها برای حفاظت از محیط‌زیست استفاده کرد.


کتایون حجتی مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط‌زیست کشور در همایش آموزشی «زن، محیط‌زیست و توسعه پایدار» که در یاسوج برگزار شد، گفت: دغدغه‌های محیط‌زیستی تبدیل به دغدغه‌ای عمومی شده و محیط‌زیست از قالب یک کالای لوکس خارج‌شده به‌طوری‌که بقاء ما در گرو حفاظت از محیط‌زیست است.
حجتی افزود: نباید انتظار داشت که فقط ۷ هزار نیروی محیط‌زیست کار حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور را بر عهده بگیرند بلکه ما نیاز به ۸۰ میلیون محیط‌بان داریم و هرکدام از ما به‌عنوان یک سفیر محیط‌زیستی می‌توانیم انجام‌وظیفه کنیم.
زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ ازجمله فرهنگ زیست‌محیطی به تمام افراد جامعه به‌خصوص فرزندان خود هستند و باید از نقش آموزشی آن‌ها برای حفاظت از محیط‌زیست استفاده کرد.
در سال‌های پس از انقلاب حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی بیش‌ازپیش به چشم می‌خورد، افزایش بانوان دارای تحصیلات عالی، افزایش نرخ اشتغال، افزایش انتصاب در جایگاه‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی و نقش رو به رشد آن‌ها درصحنه سیاست و روند رو به رشد نرخ کاندیداتوری درصحنه‌های سیاسی مثل مجلس شورای اسلامی همه نشان‌دهنده ارتقاء جایگاه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
الگوی صحیح مصرف، ورود نظام‌مند مسائل زیست‌محیطی به کتاب‌های درسی دانش آموزان، مدیریت صحیح پسماند و استفاده از کشاورزی ارگانیک به‌جای استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی ازجمله راهکار‌های حفاظت از محیط‌زیست است.
توسعه مشاغل سبز برای کمک به اقتصاد استان لازم است، تمام مشاغلی که با استفاده از منابع طبیعی و البته بدون تخریب آن‌ها ایجاد می‌شود جز مشاغل سبز هستند.
آذر صفایی‌نیا مدیرکل زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از عظیم‌ترین منابع و ثروت‌های بی‌بدیل استان است و ثروت عظیم دیگر استان ظرفیت مردم آگاه این استان هست که با تمام وجود برای حفظ محیط‌زیست پای‌کار هستند و صدالبته زنان درصد ثابت و بااراده این عزم اجتماعی هستند.
صفایی نیا افزود: قطعاً سرمایه‌گذاری از حیث آموزش و بالا بردن سطح آگاهی زنان استان در خصوص صیانت از محیط‌زیست مؤثرترین راهکار برای حفظ محیط‌زیست و توسعه پایدار هست.
زنان به‌عنوان رکن اصلی خانواده، ضامن توسعه پایدار به شمار می‌روند و الزاماً باید مشارکت ایشان در حفظ محیط‌زیست، توسعه مشاغل سبز دوستدار محیط‌زیست را در دستور کار جدی داشته باشیم.
همایش سراسری محیط‌زیست به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که این فرصت مناسبی است که در کنار آن نمایشگاه «توسعه و مشاغل سبز» برگزار شود.


کد مطلب: 406609

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406609/2/نقش-راهبری-زنان-حفظ-محیط-زیست-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1