تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۵۷۶
با همراهی مسوولان:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمان دختران دبیرستان شبانه‌روزی سرآبتاوه شد ( + تصاویر)

۰
کبنا ؛  استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر و جمعی از مسوولان از دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س) سرآبتاوه یاسوج بازدید کرد.
به گزارش کبنا، شامگاه شنبه (29 دی‌ماه 97) همزمان با دهه اول فاطمیه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دبیرستان شبانه روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا (س) سرآبتاوه بازدید کرد.
 احمدی در جمع دانش‌آموزان ابتدا به ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و با بیان اینکه دختران عشایر فرزندان پاک‌ترین و شریف‌ترین مردان و زنان این دیار هستند، عنوان کرد: از حضور در میان دختران محجوب، بزرگ و شریف استان خرسندم. باید به پاس قدردانی از زحمات پدران و مادران زحمتکش خود در مسیر دانش اندوزی به نسبت سایرین ساعی‌تر باشید.
وی با تسلیت دهه اول فاطمیه، ادامه داد: تاریخ نظیر حضرت فاطمه (س) را به خود ندیده است.
احمدی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) همسر مردی است که جامعه شناسان دنیا در عدالت و آزادگی آن تردیدی ندارند، گفت: بی بی دو عالم رهروی می‌خواهد که ادامه دهنده سبک زندگی ایشان باشد.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر درک هدف و فلسفه دو دهه ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) تاکید کرد و افزود: منزلت و جایگاه زن را باید از اندیشه و سیره عملی آن حضرت بیاموزیم.
وی با اشاره به وجود تنوع اقوام در ایران اسلامی، عنوان کرد: تاریخ این سرزمین بسیار کهن است.
احمدی تاکید کرد: اگر در گذشته امکانات و ابزارهای مدرن امروزی وجود نداشت ولی برادری و انسانیت مهم‌ترین دستاورد تمدن کهن ایران و ایرانی است.
استاندار با بیان اینکه ایرانی‌ها انسان‌های اصیلی هستند، بیان کرد: باعزت، تلاش و از خودگذشتگی ایران عزیز را ساختیم اما این نوآوری‌ها در برابر پاکدامنی و عزت عشایر قابل مقایسه نیست.
احمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در دنیای غرب ابتدا راه و جاده را در روستاها توسعه دادند تا از تولید حمایت کنند ولی ما برای شهرها جاده ایجاد کردیم و همین مسئله موجب شد سال‌ها امکانات اولیه مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد کنیم.
وی تاکید کرد: ما باید اکنون آرام آرام آنچه از امکانات که داریم را به دل روستاها و نقاط عشایری برده و زیرساخت‌های لازم را در روستاها ایجاد و تقویت کنیم.
احمدی تصریح کرد: باید تمامی مسئولان به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا امکانات لازم برای ایجاد فضای بهتر آموزشی، خوابگاه استاندارد و وسایل کمک آموزشی را در اختیار ناب‌ترین انسان‌های روی کره زمین که همان دانش آموزان عشایری هستند، قرار دهند.
وی عنوان کرد: معاون عمرانی استانداری هماهنگی‌های لازم جهت تسریع پروژه‌های دانش آموزان عشایری با بنیاد برکت را انجام خواهد داد.
احمدی گفت: امید است با همت و مشارکت جدی مسئولان دانش آموزان عشایر در کنار تحصیل علم به مهارت آموزی بپردازند و هیچ دانش آموزی به خاطر نبود امکانات از تحصیل بازنماند.
بنا بر  این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید از بخش‌های مختلف این دبیرستان شبانه‌روزی دیدن کرد و از مسوولان مربوطه خواستار رسیدگی به مشکلات این خوابگاه شد.
همچنین در این بازدید آیت‌الله افشار مهر مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هر کدام 5 میلیون تومان به این دبیرستان کمک کردند.
همچنین دانش‌آموزان در ضیافت شام استاندار شرکت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1