تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۰۶۵۱۱
کبنا گزارش می‌دهد

رئیس مجمع سلامت شهر مادوان انتخاب شد / پیام: روزانه 20 تن زباله از مادوان خارج می‌شود (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛در نشست اعضای مجمع شهر مادوان که به میزبانی شبکه بهداشت و درمان این شهر برگزار شد، داریوش جهانبخش شهرداری مادوان به عنوان رییس مجمع و دکتر علیدوست راستگو به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند. در این نشست چند نفر از اعضای مجمع در مورد اهداف این مجمع و چالشهای بهداشتی، امنیتی و فرهنگی شهر مادوان و حومه به ایراد سخن پرداختند.
دکتر راستگو رئیس مرکز جامع سلامت شهید ولی پور مادوان ضمن تشکر از حسن نیت و حضور اعضا در این جلسه، در خصوص اهداف این مجمع و مشکلات بهداشتی و درمانی شهرمادوان افزود: برخی از مردم شهر مادوان نیازمند حمایت‌هایی نهادهایی حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی می‌باشند وهمچنین به منظور کاهش آسیب‌هایی اجتماعی و تامین امنیت عمومی خواستار حضور فعال و مستمر نیروی انتظامی در مرکز این شهرشد.
دکتر زندی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف از تشکیل این مجمع کمک به بهبود شرایط بهداشتی و درمانی شهر مادوان با استفاده از به کارگیری و تشریک مساعی ظرفیت‌های دستگاهها و نهادهای عمومی و مشورتی می‌باشد با تکیه بر دانش و تجربه می‌توانیم از صدمات وارده به جامعه جلوگیری کنیم هر صدمهای به جامعه وارد شود شامل همه ما خواهد شد. ما نباید صرفاً منتظر بمانیم که امکانات دولتی همه مشکلات را حل کند چنین چیزی امکان پذیر نیست باید خودمان هم اندیشی اقدام و عمل نماییم.
دکتر مرادی رئیس مرکزبهداشت شهید دامیده بویراحمد: مجمع سلامت محلات با مشارکت مردم سلامت جامعه را افزایش می‌دهد سرعت افزایش جمعیت و مهاجرت به شهر در حومه شهر یاسوج بیشتر از خدمت رسانی حوزه بهداشت می‌باشد و علیرغم همه تلاش‌ها فاصله داریم رئیس مجمع سلامت محلات بالاترین مقام اجرایی آن شهر است
با مشارکت بسیج سازندگی سپاه فتح استان و پیگیری‌های شورای شهر و شهرداری مادوان مرکز جامع سلامت شهر مادوان احداث می‌گردد.
فضیلت معاون سلامت دفتر آستان قدس رضوی: این جلسات و نشست‌ها می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد که در اولین قدم باید پایش مناسب صورت گیرد و با همکاری و هماهنگی بیشتر سطح بهداشت شهر مادوان را ارتقاء داده شود.
حاتم پیام رئیس شورای شهر مادوان: با تقدیر از زحمات و اقدام مرکز جامع سلامت شهر مادوان افزود شهر محصول فرهنگ، تفکر، اخلاق و اندیشه مردمان آن شهر است ومتناسب با فرهنگ شهروندان ساخته می‌شود برای اینکه بتوانیم شهر شایسته انسان و ارزش‌های اسلامی داشته باشیم باید شهرمان را به انجا برسانیم که می‌خواهیم برسد این خواستن و عملی کردن بدون همت و مسئولیت پذیری مردم و مشورت چنین مجامعی شکل نخواهد گرفت. ما باید مردم را درگیر آبادانی و ارتقاء سطح بهداشتی و سلامت عمومی شهر کنیم با فعال سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در قالب انجمن‌ها و شورای محلات می‌توان گامی مهم در توسعه و پیشرفت شهر باشد اما برنامه‌ها و نشست‌ها نباید صرفاً" تشریفاتی و سلیقه‌ای باشد بلکه باید کاربردی و عملیاتی دنبال شود تا شاهد تحقق نیازمندیهای و انتظارات عمومی باشیم بطوریکه مردم از نتایج این اقدامات بهره مند گردند وی بر ادامه و برگزاری این مجامع در سطح شهر تاکید کرد و افزود فعال نمودن شورای محلات از ایده‌ها و انتظارات بنده به‌عنوان عضور شورای شهر بوده و امروز خوشبختانه شاهد شکل گیری مجمع سلامت با محوریت مرکز جامع سلامت شهر هستیم و انشاالله تلاش خواهیم کرد در سایر حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، خدماتی شورای محلات در سطح تشکیل گردد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در شهر برای توسعه بهتر شهر استفاده کنیم.
وی در ادامه از تلاش هاو جدیت شورای شهر و شهرداری مادوان در راستای کمک به بهبود سلامت شهروندان و بهداشت محیط افزود که سرانه تولید زباله به ازای هر نفر در روز 658 گرم است که باتوجه به جمعیت شهر مادوان باید 12 تن زباله تولید شود اما روزانه بیش از 20 تن زباله از شهر به دلیل همجواری با روستاهها و رهاسازی زباله در مرز مشترک با این شهر توسط پرسنل زحمت کش شهرداری خارج می‌شود همچنین با تصویب شورای شهر یک قطعه زمین 500 متری در مرکز شهر جهت احداث مرکز جامع سلامت شهر مادوان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا با مشارکت سپاه فتح استان نسبت به ساخت آن اقدام گردد.
 صادق غفاری رئیس شورای حل اختلاف شهر مادوان: اعتقادات و ایمان قوی در خانواده‌ها می‌تواند به کاهش معظلات اجتماعی کمک کند و بیشتر آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و عدم اشتغال است که مسئولین باید در اینخصوص توجه جدی داشته باشند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند.
وی همچنین افزود: امروزه شاهد افزایش آمار طلاق در سطح جامعه هستیم که باید به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها و توجه جدی به امر مهم خانواده از سوی مسئولین و متولیان باشد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1