تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۴۹۹
در نشست شورای ورزش عشایری مطرح شد

علوی: جشنواره ورزش عشایر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

۰
کبنا ؛نشست ورزش عشایری با حضور مدیرکل امور عشایر استان و مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، که در این نشست به معضلات و عدم توجه به ورزش عشایری و راهکاری‌های استفاده بهینه عشایر از امکانات و تجهیزات ورزشی و توسعه و ساماندهی ورزش عشایر پرداختند.
به گزارش کبنا اسپورت، در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین دو دستگاه امور عشایر و ورزش و جوانان استان انعقاد شد.
مجید علیپور مدیرکل امور عشایر استان در این نشست به وجود ورزش‌های خاص و ناب عشایری که به فراموشی سپرده می‌شوند اشاره کرد، و گفت: ورزش‌های بومی و حتی خاص استان در مناطق عشایری هست که نیاز به احیاء و توجه دارد.
علیپور افزود: گرچه در کانون و شهرک‌های اسکان نیز قابلیت ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی برای بهره‌مندی فرزندان و خود عشایر هست و حتی در چارچوب طراحی‌های بافت این شهرک‌ها فضاهای ورزشی نیز پیش‌بینی‌شده شاید تا کنون کمتر موردتوجه بوده است.
وی آمادگی برای تحویل و واگذاری این عرصه و فضاها به اداره ورزش و جوانان برای ساخت و توسعه را اعلام کرد و گفت: علاوه بر آن در مناطق با تمرکز بالای جمعیتی هم زمینه ایجاد فضاهای ورزشی نیز وجود دارد.
علی پور به وجود ظرفیت قانونی که در برنامه ششم توسعه برای بهره‌مندی عشایر از اعتبارات توسعه ورزش روستایی و عشایری در قالب 27صدم درصد اشاره کرد و حقوق عشایر نیز در این بخش نباید نادیده گرفته شود و ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان در ساخت و تجهیز اماکن ورزشی در تعدادی از کانون‌های عشایری استان، خواستار کمک و تجهیز اماکن ورزشی در مناطق عشایری شد.
وی به قابلیت برنامه‌ریزی برای ورزش‌های نظیر سوارکاری، تیراندازی و موارد دیگر اشاره کرد و گفت: نخبگان متعددی هم بانوان و هم آقایان در زمینه‌های مختلف ورزشی در مناطق عشایری هست که به دلیل نبود امکانات و توجه و مدیریت خاص تاکنون منفعل مانده‌اند و از مدیرکل ورزش و جوانان استان درخواست توجه خاص نمود و مدیرکل ورزش و جوانان نیز با نگاه ویژه و ابراز علاقه و اعلام آمادگی و درخواست معرفی مناطق مختلف و باقابلیت توسعه و تجهیز و اجرای طرح‌های ورزشی را خواستار و ضمن پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه همکاری با امور عشایر، رئیس هیئت ورزشی روستایی و عشایر را مسئول پیگیری ویژه در اسرع وقت نمود و خود نیز اعلام آمادگی حضور در مناطق عشایری و اتخاذ تصمیم و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های عمرانی ورزشی نمود
سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان از حضور مدیرکل امور عشایر استان تقدیر کرد و از برگزاری جشنواره عشایر استان خبر داد.
علوی، ضمن اینکه خواستار انعقاد تفاهم‌نامه دو دستگاه شد و افزود در صورت واگذاری زمین در مناطق عشایری، اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص فراهم کردن امکانات و تجهیزات همکاری می‌کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان توجه و توسعه ورزش روستایی و عشایری را یکی از اولویت‌های دستگاه ورزش و جوانان ذکر کرد و از ارسال تجهیزات و پکیچ ورزشی خبر داد و خواستار معرفی حوزه‌های عشایری شد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان از قامت سنجی زنان و دختران عشایری با همکاری هیئت‌های روستایی و عشایری و پزشکی ورزشی استان خبر داد و بیان داشت: بی‌شک توسعه ورزش عشایر استان زمینه‌ساز شناسایی استعدادها و نخبگان ورزشی خواهد شد و در این راستا دستگاه ورزش و جوانان استان آمادگی هرگونه همکاری با اداره کل عشایر استان را دارد.
حضور و بازدید مدیران دو دستگاه از مناطق عشایری و دورافتاده استان و تخصیص سهم مناسب عشایر از اعتبارات 27/% از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1