تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۴۰۶۴۵۴
کبنا از بکارگیری نیروها در برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

سبک جدید بکارگیری نورچشمی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ابداع شد / گا و گای برادرزاده‌ها

۰
کبنا ؛داستان بکارگیری نیروهای نورچشمی گویا قرار نیست دست از سر این استان و مردمش بردارد، استان کهگیلویه و بویراحمد که مردان و زنان آزاده‌ای دارد و همیشه برای حفظ دستاوردهای انقلاب ایستادگی و اعلام آمادگی می‌کنند. متأسفانه خبر تبعیض بعضی مدیران در جذب نیز موجبات ناراحتی همین مردم را نیز فراهم می‌کند. سبک جدیدی که مدیران برای بکارگیری نیروهای مدنظرشان درست کرده‌اند، شیوه جالبی است که امیدوارم این مدیران پاسخی برای افکار عمومی داشته باشنذ.
فارس نوشت: یکی از مشکلاتی که همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب دلخوری و نگرانی مردم بوده و در دوره دولت کنونی بیش از هر زمان دیگر نمود پیدا کرده استخدام‌ها و بکارگیری‌ نیروها در ادارات و سازمان‌ها به صورت سیاسی و خویشاوندی بوده که روی هم نام بکارگیری فله‌ای را می‌توان بر آن گذاشت.
بکارگیری‌های فله‌ای در استان و در طول دولت کنونی به حدی رسید که موجب صدور احکامی دور شان مدیران نظام اسلامی برای برخی از مدیران استان شد که نام بردن از آن عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند.
در این چند سال بکارگیری‌های فامیلی و فله‌ای به وجهه و چهره استان در کشور خدشه وارد کرد و اگر از هر ایرانی مطلع بپرسیم که یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را در چه می‌بینی بی‌شک از استخدام فله‌ای و طایفه‌ای نام خواهد برد.
نکته تعجب‌برانگیز که ظرف روزهای اخیر در فضای مجازی استان شاهد آن هستیم نوع و شکل دیگری از استخدام است که می‌توان نام استخدام تهاتری را بر آن گذاشت.
این گونه که شنیده‌ایم طبق برخی بده بستان‌ها میان مدیران برخی ادارات در استان به شرطی برادرزاده فلان مدیر در فلان اداره استخدام می‌شود که عموزاده مدیر دیگر در اداره تحت مدیریت همان آقای رئیس به کار گرفته شود.
حال با این وضعیت باید از بازرسی استان و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی دستی بر آتش دارند درخواست کرد تا جلوی استخدام تهاتری گرفته شود مبادا که علاوه بر استخدام سیاسی و طایفه‌ای نوعی دیگر از استخدام در استان رایج شود و بیش از این به اعتماد مردم خدشه وارد کنیم.
اما یکی از رسانه‌ها آورده است که دو مدیر به سبک جدیدی برادرزاده‌های خود را در ادارات همدیگر به کار گرفتند. می‌گویند که آقای مدیرکل و رئیس بیمارستان یاسوج برادرزاده‌های همدیگر را به عنوان نیروی شرکتی استخدام کردند.
بر اساس این گزارش، برادر زاده مدیرکل در بیمارستان یاسوج به کار گرفته شده و برادرزاده رئیس بیمارستان نیز در اداره‌کل این استان استخدام شرکتی شد.
این در حالی است که مردم و افکار عمومی از بکارگیری بدون ضابطه نورچشمی‌ها در بیمارستان شهید جلیل یاسوج نگران هستند. هر چند دکتر «اورنگ ایلامی» در تذکری مکتوب با درج در پرونده آقای رئیس، به این بکارگیری نیرو واکنش نشان داد. شدت اعتراضات مردم به بکارگیری نیرو در بیمارستان‌های استان به حدی بالا است که تصور نمی‌شود با اینگونه برخوردها مسئله حل شود. باید به این موضوع هم اشاره کرد که تلاش ایلامی و همکارانش برای افتتاح 4 پروژه بزرگ درمانی با حضور وزیر بهداشت، مورد تقدیر مسوولان کشوری، استانی و مردم قرار گرفت.
«جذب نیروهای شرکتی، معبری بوده برای دور زدن قانون و رواج استخدام‌های فله‌ای و قومیتی که به شدت افکار عمومی و رسانه‌ها روی آن حساس شدند.»
بکارگیری نیروها تحت عنوان شرکت و قراردادی در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد طوری باب شده که بعضی مدیران حاضر نیستند به هر قیمتی که شده دست از این کارها بردارند. وعده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جلوگیری از این نوع استخدام‌ها هم تاکنون عملی نشده است.
در ادامه لیست‌های را مشاهده می‌کنید که افرادیی در ادارات این استان بدون ضابطه و تنها بر اساس سفارش صاحبان نفوذ بکار گرفته شده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای بالاخره تاوان این کارا را خواهی داد. پشت همه این حریانها
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیر احمدی نژاده. زارعی و فرماندار هم بی تقصیر
علي
Iran, Islamic Republic of
همشون مال گچساران و باشته.
تیموری
Iran, Islamic Republic of
باتشکرازمسئولین خبرگزاری کبنانیوزکه چندین نوبت پیگیرمسئله بودین.توراخداحالاکه فریادمابه جایی نمیرسه صدای ماباشیدتابه حقمان برسیم بعدازگذشت چهارماه ازاعلام نتایج نیروهای شرکتی هیچ خبری ازاستخدام نیست درحالی که تعدادزیادی ازنیروهای سفارشی آقای زارع ونورچشمی های مسئولین علوم پزشکی وحتی دیگرادارات دربیمارستان شهیدجلیل مشغول بکارهستندماهم فریادمان به جایی نمیرسد.
صفری
Iran, Islamic Republic of
این روش اصلا سبک جدیدی نیست. شاید شما تازه خبردار شده اید. اتفاقا ریشه دار و قدیمی است. بده بستان های استخدامی فراوان وجود داشته. این که سهل است. بده بستان مدیریتی و معاونت و ... هم زیاد است. مثلا نماینده استانی یکی از اقوامش را در استان دیگر به مدیریت می رساند و فرد مورد نظر نماینده مقابل را در استان خودش بکار میگیرد. یا استاندارها یا مدیرکل ها یا...!

در تسهیلات بانکی هم همینطور است. این یکی به اون فرد تسهیلات می دهد در،بانک خودش، اونهم در بانک خودش به ایشان وام می دهد.... تا دلتون بخواد زیاده.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
در ت. فقط بستگان ن.ی در یاسوج و سیسخت و گچساران به کار گرفته شده اند باور نمیکنید بروید و از نزدیک ببینید
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
بازرسی سری به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بزنه فقط بیمارستان نیست که مدارس فرزند کارکنان دانشگاه تو خاقانی یاسوج، کالا پزشکی ها ، دارو و غذا ، مراکز ترک اعتیاد ، خدمات ، داستانی شده واقعا نظارتی نیست
عدالت
Iran, Islamic Republic of
درودبر کبنا.ازدل دموکراسی که نباید پارتی بازی بیرون بیاید
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای زارعی ازخانواده .خودش مدیرکل امورعشایر،خانمش معاون دفترتحول استانداری،خواهرزاده اش مدیراداری مالی برنامه وبودجه ،چندین نفرازمنسوبین خودش وزارعی. راپیاده کرده باشندبهترازاین نمیشه ازکارهای خوب زارعی این میباشد
علی م
Italy
هرچه من دیدم مال حوزه گچساران وباشت میباشد بقیه خیلی کم
Iran, Islamic Republic of
این هم
Iran, Islamic Republic of
.تاوانش را پس خواهید داد پس بقیه چی ؟
Iran, Islamic Republic of
من جای ایلامی بودم خودم سریعا فرار را بر قرار ترجیح می دادم.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
واقعا . دست از اين همه حماقت بر نخواهمد داشت ،مردمى پرتوقع و كج فهم ،،و البته به نظر من اصلا .كار هم نميخورن ،، ما كه تا الان نديديم حتى شخص نماينده بويراحمد و دنا براى كسى پارتى باشد . و فقط سعى در شايسته سالارى دارند . لاقل كمى به تصميمات مديران انتخابى خودتان احترام بگذاريد .
Iran, Islamic Republic of
سهم دهدشت صفررررررررررررررررررر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگه خبر میزنی دیگه چرا اسمها رو نشون نمیدی کبنا . تو هم خودت کارت کثیف تر از اونهاست
United States
بیشتر از همه جا . ااز ستاد تا شهرستانها وضعش خراب اندر خرابه.
امید
Iran, Islamic Republic of
در طول حداقل 20 سال گذشته 90 درصد نیروهای استخدامی در ادارات و نهادهای استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت خویشاوندی طایفه ای باندبازی و سفارش ای و آن استخدام شده و سپس با کمک نماینده ها و مقامات سیاسی تغییر وضعیت پیدا کردند کافی است آماری از رشته و سوابق افراد در بدو استخدام از کلیه ادارات استان گرفته شود تا این وضعیت فجیع و حق خوری بهتر مشخص شود نمایندگان استان در مجلس به جای کارآفرینی و حل مشکلات عمومی در استان به صورت خصوصی افراد نالایق را در ادارت استان استخدام کردند بنده در دورانی که در کل استان 10 مهندس مکانیک نبود از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شدم ولی به علت نداشتن پارتی نتوانستم در کنار خانواده و استان خودم کارکنم و بیش از 14 سال است در شهرهای دیگر کار میکنم درحالیکه اداره صنایع و معادن و دیگر ادارات استان و شرکت نفت و گاز گچساران یا در اختیار غیربومی هاست و یا افراد با تحصیلات دیپلم که با پارتی جذب شدن و بعدا رفتن پیام نور و آزاد مدرک مثلا مهندسی گرفتند!!!!! متاسفانه در استان ما تنها معیار استخدام پارتی است در حالیکه در جای جای این کشور نهایتا 30 درصد با پارتی استخدام می‌شوند و بقیه با ضابطه است حتی در کارخانه های معدود خصوصی استان نیز با سفارش این و آن افراد جذب می‌شوند و در قبال این جذب از تسهیلات خاصی بهره مند می‌شوند!!!! این در حالیست که استاندار از جذب نخبگان برای کمک به پیشرفت استان دم می‌زند آقای استاندار نخبه آدم حراف و چاپلوس و سیاسی نیست نخبه کسی است که تخصص و تجربه دارد!!!! علت بدبختی استان ما و عقب افتادگی از بیشتر نقاط کشور همینه و اینکه مردم ما فقط منافع خود را می بینید و موقع رای دادن افراد فقط به فکر منافع امروز و فردای خود هستند نه آینده فرزندانشان!!!! و متاسفانه هرگز هم این وضعیت اصلاح نمی‌شود چون آدم باوجدانی برای اصلاح این وضعیت وجود نداره!!!!!
کارگر خدماتی
Iran, Islamic Republic of
اقای امید به نظر جنابعالی که میگی نیروهای شرکتی با پارتی اومده خیلی از کارشون و مزایاشون راضین یا نه.نیروی که با استخدام مدرک تحصیلی بالا ورود میکنه عمرا جارو بزنه وچایی درست کنه یا نگهبانی بده لطفا حرف ناحق نزنید این گونه نیروها همیشه زیر زورن وهر چن ماه یه بار حقوق میگیرن .حرف زیاد داریم نمیشه اینجا گفت
امید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما اولا خودتو نگاه نکن ما نفر در ادارات استان داریم که مثلا مهندس هست یا جای نیروی مهندسی کار میکنه ولی نیروی شرکتی هست میتونی به اداره گاز اداره مخابرات استان مراجعه کنی طرف لیسانس معارف داره دارت تو .مثلا کار مهندس انجام میده ایشان نیروی شرکتی هستند وگرنه اگه ضابطه باشه ایشون جاَ اینجا نیست!!! ثانیا الان آگهی استخدام نیروی خدماتی هم بزنی کلی میان برای آزمون چرا باید در چنین شرایطی هم استخدام با پارتی باشه!! الان اینقدر لیسانس الکی دراومده که طرف نگهبان هم میشه جارو هم میزنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر همه را منتشر نمی کنید آیا واقعیت استان کهگیلویه هم برای شما تلخ است!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خوب گفتی سری هم به ادارات .. استان بزنید وببینیدبااین همه فارغ التحصیل دانشگاهی چقدرنیروبامدرک دیپلم بارابطه خویشاوندی اقای مدیربصورت فله ای بکارگرفته شده وکسی هم نیست نظارت کند
Iran, Islamic Republic of
دیگه همه مدرک دارن به نظر من مردم خود شهر بیشتر در اولویتن تا روستا چون روستا زمین و کشاورزی ئ دامداری زیاده برن اونجا امرار ومعاش کنن مردم شهر چه دارن
Iran, Islamic Republic of
در شبکه بهداشت و بیمارستان. گچساران هم تعداد زیاد نیر. اداری شبکه با. و همکاری. شبکه بدون ضابطه استخدام شدند و تمام دوستان خانواده و فامیلشان ارتقا و پست های مهم را اشغال کردند هیچ کس هم اعتراض هم ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه داخل ایران حرفل!!!!!!!!!!! وای به حال این ملت
م-ت
Iran, Islamic Republic of
این مدیر کل معلوم ..یه و نه تاج گردون نمیترسه بنده خدا نگران نباش بیش از 15 نفر استخدام کرده
United States
نتایج ازمون استخدامی چه شد ؟چراجوابش را اعلام نمیکنند
محمد
United States
متن درستی بود
اما تیترش مناسب نبود ، این که سبک بکارگیری نیست ،اسم اینکار دزدی در روز روشن است بله دزدی از حق مردم است
Iran, Islamic Republic of
عکسهات بدرد خودت میخوره
اینت رو با این ابعاد نمیشه خوند
از ترس کپی شدن بازهم نمیشه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1