تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۰۶۴۳۴
کبنا گزارش می دهد

نابسامانی تمام‌نشدنی پیاده‌روها در دهدشت (+تصاویر)

۲
کبنا ؛معضلات و نابسامانی‌های شهری، یکی از مواردی است که هر بار به شکلی متفاوت و در هر منطقه‌ای از شهر دهدشت باعث نارضایتی و ایجاد دردسر برای شهروندان می‌شود.
پیاده روها به عنوان فضای عمومی، حیاتی‌ترین عضو شهر هستند، محل تردد عابرین و جایگاه خاصی در تردد شهری دارند که تشویق مردم به پیاده رویی به جای استفاده از وسیله نقلیه، کاهش آلودگی محیط زیست و آرام سازی ترافیک تنها بخشی از مزایای پیاده روهای استاندار و باکیفیت است.
به گزارش کبنا از دهدشت، این در حالی است که انجام حفاری توسط سازمان‌های مختلف (برق، آب و ...) در پیاده‌روهای شهر دهدشت از یک‌سو و فرسوده شدن آنها از سوی دیگر موجب تخریب معابر پررفت و آمد شده که تردد برای عابرین پیاده سالم را با مشکلاتی مواجه کرده است چه برسد به عابرینی  که معلولیت دارند!
 شهروندان و بسیاری از مغازه داران مکان‌های پرتردد شهر در گفت‌وگو با کبنا می‌گویند که بارها شاهد زمین خوردن و زخمی شدن سالمندان، کودکان و حتی زنان باردار دراین حفاری‌ها و روکش‌های بدون استاندار پیاده روها بوده‌اند!
این معترضان ادامه می‌دهند: به شهرداری مراجعه می‌کنیم، می گویند ترمیم به عهده  ادارات (آب، برق و...) است که برخی ادارت هم یا می گویند بودجه نداریم یا هم می گویند به عهده خود شهرداری است!
شهردار دهدشت در گفت‌وگو با کبنا در خصوص این حفاری‌ها در پیاده روها گفت: طی قراردادی اداره آب فاضلاب متعهد شده است که اگر سنگ فرش، جدول یا آسفالت تخریب شد ترمیم کند و حتی تا یک سال پس از آن اگر نشست یا تغییری داشت مجدداً ترمیم کند.
 فقهی پور رئیس اداره آبفای شهری نیر در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه طبق قرارداد حفاری‌های مربوط به بخش اتفاقات آبفا به عهده اداره است تصریح کرد: ولی این قرارداد مهر ماه به اتمام رسید و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هم چند ماه به طول انجامید، در حال حاضر مدتی است پیمانکار جدید شروع به کار کرده و به زودی حفاری‌های مربوط به اداره آبفا ترمیم می‌شوند.
وی گفت: طبق قراداد، شهرداری در زمان اتمام قرارداد باید ترمیم سنگ فرش را انجام می‌داد و سپس صورت وضعیت را به اداره ارسال می‌کرد ولی شهرداری توانایی‌ترمیم را نداشت و انتخاب و برگزاری مناقصه برای پیمانکار آبفای شهری نیز طول کشید.
 تابش نژاد رئیس اداره برق کهگیلویه نیزدر گفتگو با کبنا با بیان اینکه: قراردادی درخصوص ترمیم حفاری‌ها با شهرداری نداریم تصریح کرد: ولی به دلیل اینکه شهرداری توانایی‌ترمیم نداشت ما نیز تنهاترمیم در حد سیمانی کردن را پذیرفتیم، آن هم بعد از اتمام کار و اصلاح پایه‌های قدیمی برق که تا پایان بهمن ماه حفاری‌ها سیمانی می‌شوند.
به گزارش کبنا از دهدشت، طراحی مسیرهای عبور عابر پیاده ضوابطی دارد که شهرداری دهدشت باید مور توجه قراردهد و پیاده روهایی درشان پیاده‌ها ایجاد کند.
پیاده رو باید به خوبی از نظر آب‌های سطحی و زیر سطحی زهکشی شود (شیب بندی طولی و عرضی)، از مصالح مقاوم استفاده شود، بدون پستی و بلندی باشد و...در حالی که به خوبی می‌بینیم پیاده روهای دهدشت شرایط اصولی را ندارند.

-----------------------------------------
گزارش و عکس از فاطمه خطیبی 
-----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر شما خانم خطیبی
اما گوش شنوا نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب منطقیان
خداوکیل. به یه مرغداری یا سوپری جهت تست ابلیمو مجیده.
نه شهردار شهری مثل دهدشت.
بقول شاعر
شهردار شهر ما بهداشت میداند ولی
بوی گند شهر ما تا سقف سیما میرسد
Iran, Islamic Republic of
کی به کیه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1