کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف تصمصم گیری در خصوص راه اندازی چهارشنبه بازار؛ 

نشست اعضای ستاد تنظیم بازار باشت برگزار شد/تصاویر  

24 دی 1397 ساعت 19:27

به منظور تنظیم بازار و همچنین تصمیم گیری در مورد برگزاری چهارشنبه بازار در سطح شهرستان باشت نشست مشترک اعضای ستاد تنظیم بازار با حضور شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی شهرستان ، رئیس اتاق اصناف شهرستان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت درمحل سالن شهرداری باشت برگزار شد.



با هدف تصمصم گیری در خصوص راه اندازی چهارشنبه بازار؛ 
نشست اعضای ستاد تنظیم بازار باشت برگزار شد/تصاویر  

به منظور تنظیم بازار و همچنین تصمیم گیری در مورد برگزاری چهارشنبه بازار در سطح شهرستان باشت نشست مشترک اعضای ستاد تنظیم بازار با حضور شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی شهرستان ، رئیس اتاق اصناف شهرستان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت درمحل سالن شهرداری باشت برگزار شد.
 ابراهیم ظفری عضو شورای اسلامی شهر باشت در این نشست ازاعتراض برخی از مردم به ناسامانی بازار خبر داد و گفت: موضوع تنظیم بازار مطالبه عمومی است وشهردار ی  و اصناف باید با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه تشکیل چهارشنبه بازار در کشور امری طبیعی است، افزود: در این مورد کسبه و بازاریان باشت معترض هستند که در همین راستا تصمیم بر این است که نمایشگاه و یا چهارشنبه بازار جهت تنظیم نرخ اجناس در بازار برپا شود. 
ظفری حضور اعضای ستاد تنظیم بازار را در برگزاری این مهم بسیار ضروری دانست و خواستار تأمین امنیت و همچنین کنترل قیمت ها و نظارتها با تعامل میان همه دستگاهها شد.

فاطمه عسکری رئیس اتاق اصناف شهرستان باشت نیز در این نشست بحث تنظیم بازار را منوط به بررسی و اولویت بندی نیازهای مشتریان و مردم دانست.
وی نیازهای مردم را شامل دو دسته اعلام کرد و افزود: نیازهای اولیه مردم مانند خوراکی ها و تغذیه باید در مرحله اول این نیازها تأمین و با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. 
عسکری خواستار تأمین مکان مناسب برای کسبه و بازاریان شد و ادامه داد: باید فضای مناسب برای دسترسی شهروندان به مکانهای مورد نظر خود جهت تأمین نیازهای اولیه خود فراهم شود.
رئیس اتاق اصناف شهرستان باشت  با بیان اینکه شهر باشت تنها یک خیابان اصلی دارد ، ابراز داشت: این مکان نیزبه دلیل وجود صنوف مختلف مانند جوشکاری، تعویض روغنی و مکانیکی، مصالح فروشی و برخی از واحدهای خدمات رسان باعث بروز ترافیم و آلاینده های صوتی شده است که پیشنهاد می شود با برنامه ریزی مناسب مکانهایی را در فضای بیرون از شهر برای این صنوف در نظر گرفته شود.
عسکری در مورد انتقال صنوف نیز با بیان نکاتی، اظهار داشت: اکثر این صنوف به دلیل عدم اشتغال  و نبود توان مالی صاحبان صنوف ایجاد شده است که در تصمصم گیری ها رعایت اوضاع اقتصادی آنها شود لذا  پیشنهاد می شود ایجاد فضا توسط سرمایه گذار و اجاره این مکان ها از سوی شهرداری انجام شود. 
وی برگزاری نمایشگاهها و بازارهای روزانه را به دلیل پایین بودن خرید مردم و رکود حاکم بربازار منطقی ندانست و خواستار نظارت بیشتر بر قیمت ها و کنترل بازار به جای ایجاد نمایشگاههای سیار شد.
عسکری کسبه و  بازاریان را بدلیل پرداخت عوارض و مالیات ستون های دائمی آبادانی شهر خواند و تصریح کرد: نباید با انجام کارهای مقطعی به پیکر شهر آسیب زد. 
مظفر علیزاده ، رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان باشت نیزدر این نشست با ارائه پیشنهاد تشکیل تعاونی توسط افراد حاضر در بازار این امر را موجب ارائه تسهیلات و برخورداری کسبه از این امتیازات دانست.
وی با بیان اینکه در عضویت این تعاونی هیچ شرط سنی و تحصیلی ملاک نیست، ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه آماده همکاری است.

محمد جعفر نجاتی، عضو شورای اسلامی شهر باشت نیز رضایت مردم را یکی از وظایف اصلی مسئولین دانست و تأکید کرد: مردم در هر گونه پیشامد و یا خطری که برای نظام و انقلاب بوجود آمده همیشه پیش قدم بوده و هستند لذا باید قدردان آنها بود. 
وی تورم بازار را فشاری بر دوش مردم خواند و افزود:
 موضوع برگزاری چهارشنبه بازار در همه جا رایج است لذا باید این امر با نظارت انجام شود زیرا قدرت خرید مردم به دلیل نوسانات بازار پایین است.
نجاتی، ولنگاری در بازار را یکی از مشکلات کنونی بازار باشت اعلام کرد و ادامه داد: قیمت های نامتوازن بر بازار و نظارت ضعیف موجب نارضایتی و بدبینی مردم خواهد شد لذا باید نظارت ها قوی و ساماندهی شده انجام شود. 
وی ادامه داد: علیرغم اعلام قیمت برخی از اجناس مانند گوشت قرمز متأسفانه شاهد فروش گوشت با قیمت 50 تا 75 هزار تومان در بازار هستیم که این امر موجب نارضایتی مردم شده است.
عضو شورای اسلامی شهر باشت خواستار استقرار شعبه تعزیرات و اداره صنعت و معدن در شهرستان باشت جهت نظارت دقیق تر بر بازار شد. 
لطف الله موسوی، شهردارباشت نیز در این نشست گفت: انتظار ما از مغازه داران این است که خود پیش قدم شوند و یک روز در هفته اقلام مصرفی مردم را به قیمت ارزانتر ارائه دهند.
وی با بیان اینکه در راه اندازی چهارشنبه بازار از حضور کسبه و بازاریان خارج از باشت جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: هدف این نشست بررسی امکان برقراری چهارشنبه بازار در باشت با مشارکت بازاریان است لذا می طلبد که 
رئیس امور صنفی با اصناف و بازاریان رایزنی و نتیجه را هر چه سریعتر اعلام نمایند .
موسوی مشخص کردن مکان مناسب برای برگزاری چهارشنبه بازار، در اختیار گذاشتن مکان به صورت رایگان  و همچنین تأمین امنیت چهارشنبه بازار توسط نیروی انتظامی را از دیگر اقدامات برشمرد. 

جواد شمشیری ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت نیز با تقدیر از دغدغه شهردار و اعضای شورای شهر برای تنظیم بازار، گفت: این نوع اقدام  کم نظیر و شایسته تقدیر است.
وی بحث ساماندهی، نیازسنجی، مشکلات بازار و چهارشنبه بازار در شهرستان را محورهای مهم این نشست اعلام کرد و گفت: در بحث نیازسنجی رئیس امور اصناف باید نیازسنجی ها را انجام تا بر طبق آنها اقدام به راه اندازی بازارچه شود.
شمشیری احداث دکه نهال برای جلوگیری از ورود نهال های آلوده به شهرستان را از دیگر موضوعات مهم دانست و خواستار صدور مجوز از سوی شهرداری برای راه اندازی این دکه شد. 
وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر راه اندازی بازارچه های محصولات عشایر و روستائیان را ایده ای مناسب برای عرضه محصولات عشایر و رروستائیان اعلام کرد. 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت رقابت پذیری و افزایش قدرت خرید در شهرستان باشت را امری عمومی دانست و افزود: پیشنهاد می شود در صورت برگزاری نمایشگاه ارجحیت اجناس د ر نمایشکاه نسبت به مغازه ها در نظر گرفته و در این راستا نیز با استفاده ازفراخوان ازظرفیت افراد بومی در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاهها استفاده شود. 
سرهنگ قاسمی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باشت نیز در این نشست برگزاری این جلسه را امری ضروری دانست و گفت: مردم نسبت به برگزاری نمایشگاه ها در شهرستان معترض اند که این امر نیز از سوی قوه قضائیه و فرماندار محترم نیز بیان شده است زیرا بدون هماهنگی اقدام به برگزاری این نمایشگاه ها می شود و این امر خود موجب سردرگمی نیروی انتظامی می شود. 
وی تأمین امنیت را از وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: انتظار است قبل ازبرگزاری نمایشگاه ها و بازارچه ها هماهنگی های لازم صورت گیرد و این امر به تصویب اعضا برسد.
سرهنگ قاسمی در پایان گفت: نیروی انتظامی آماده تعامل و همکاری در تأمین امنیت نمایشگاه ها است.
خبرنگار فتح الله پوران پور


کد مطلب: 406423

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406423/2/نشست-اعضای-ستاد-تنظیم-بازار-باشت-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1