تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۶۴۰۴
در دیدار سمن بلاد شاپور با فرماندار کهگیلویه مطرح شد

«نیکبخت»: همه جا سخن از «بلاد شاپور» است/«سمن ها »را بر اساس فعالیت رتبه بندی کنید

۰
کبنا ؛عصر امروز اعضای سازمان مردم نهاد بلادشاپور با فرماندار کهگیلویه دیدار و گفتگو کردند.
فرماندار کهگیلویه در این دیدار سمن ها را نهاد های مردمی و غیر دولتی عنوان کرد که رابط میان دولت و مردم هستند،در واقع بازوی پر توانی برای دولت محسوب می شوند و اظهار کرد:دامنه فعالیت ها و اهداف این سمن ها زیاد و متنوع است که تنها از طریق کمک های مردمی یا طرح هایی که سازمان ها دارند تامین بودجه می شوند.
جعفر نیکبخت عنوان کرد:اسم سمن بلاد شاپور همه جا هست و واقعا بدون چشمداشت و با ایثار فعالیت می کنید و نقش شما در زیبا سازی و پاکسازی فضای شهر و محیط زیست قالب لمس است ،بنده ،همکاران و مردم از کار شما استقبال می کنیم.
نیکبخت ادامه داد:جهت تاخیر در برگزاری این نشست از شما عذر خواهی می کنم و انتقادات،پیشنهادات و طرح های خود را بیان کنید و تا جایی که درتوان باشد همکاری می کنیم.
علیرضا خوشخو نژاد مسئول سمن بلاد شاپور نیز در این نشست اظهار کرد:
این سمن از سال ۹۲ آغاز به فعالیت کرده است و در زمینه فرهنگی اجتماعی ومحیط زیست سالانه  12 الی ۱۵برنامه در دستور کارداریم که نصب باجه اندیشه ،ایستگاه اهدای کتاب و مطالعه،برگزاری سمیناراعتیاد و همچنین راه اندازی کمپین زیباسازی شهر تنها بخشی از این فعالیت ها است.
خوشخونژاد گفت:تا کنون با حمایت مردمی ۱۵دیوار شهر رنگ امیزی شده و ۶۰همایش پاکسازی محیط زیست، نیز اجرا شده است.
خوشخونژاد هدف از این دیدار را برقرای و ایجاد فضای همدلی بین سازمان مردم نهاد و فرمانداری دانست و گفت:بهتر بود معاونت امور اجتماعی در این نشست حضور داشتند چرا که صحبت ها خطاب به اوست.
وی ادامه داد:ما سازمانی کاملا مردمی هستیم که 5 سال مشغول به فعالیت هستیم ولی سمن ها تحت نظر فرمانداری هستند و طبق گفته خود مسولان بودجه هایی به سمن های مردم نهاد تعلق می گیرد و ما تا کنون ریالی از فرمانداری دریافت نکردیم،اگر چه باز هم می گوییم به دنبال دریافت بودجه نیستیم ولی به دلیل برخی حواشی پیش آمده خواستار شفاف سازی در نحوه توزیع این بودجه ها از سوی معاونت امور اجتماعی فرمانداری هستیم.
خوشخو نژاد خطاب به فرماندار گفت:در زمان فرماندار سابق(علی پوزش) معاونت امور اجتماعی تنها سمنی را که بیشترین فعالیت را دارد و در بین مردم شناخته شده بود به جلسات دعوت نمی کرد!
مسئول سازمان مردم نهاد بلادشاپور ضمن انتقاد از نگاه منفعت طلبی شخصی برخی افراد به سمن ها خاطرنشان کرد:سمن ها باید به دور از مسائل سیاسی باشند و باید سازمان های مردم نهاد از نگاه پیمانکاری خارج شوند زیرا بیشتر آن صوری هستند.
وی گفت:ضروری است در دادن مجوزها سخت گیری بیشتری شود و نظارت بر کار سمن ها باشد تا جایگاه سمن ها در نگاه مرم حفظ شود.
خوشخو نژاد با قدردانی از حمایت رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ادامه داد:تنهامدیری که با مجموعه بلادشاپور  همکاری می کند ایرج کاظمی جو است.
 وی  افزود:برخی فعالیت ها و طرح ها از عهده من و اعضای سمن خارج است و نیاز به حمایت فرمانداری و همه نهادها دارد که زیبا سازی فضای شهر و ورودی شهر برای ایام نوروز،احداث ساعتی در یکی از میادین شهر،نقاشی از بافت تاریخی در مکانی از شهر که معرف شهر برای گردشگران باشد،توزیع کیسه های پارچه ای و...از جمله این طرح ها است.
 فرماندار کهگیلویه در پاسخ اظهار کرد:شما سفیران شایسته ای جهت معرفی شهر تاریخی دهدشت هستید و انتظارات به حقی دارید،چرا که بدون چشمداشت عمر خود را گذاشتید و در هر زمینه ای که مربوط به ماست کمک می کنیم.
نیکبخت افزود:هر جا لازم به شفاف سازی باشد حتما انجام می دهیم وقول می دهم اگر سازمانی به صورت صوری ثبت شده و هیچ فعالیتی ندارد تا جایی که قانون اجازه دهد حذف می کنیم.
وی طرح های پیشنهادی را جالب دانست و گفت:در این خصوص جلسه ای با شورا و شهردار و با حضور نماینده ای از سمن بلاد شاپور خواهیم داشت و تصمیم گیری های لازم صورت می گیرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر بچه های بلاد شاپور واقعآ حقتون این نیست...
تا کی باید شهرستان ما چوب سیاست زدگی رو بخوره؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1