کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار مردمی فرماندار کهگیلویه از شهر سوق مطرح شد

دست مافیای پیمانکاران بر پروژه‌های نیمه تمام کهگیلویه / اعتراضات مردم و پاسخ فرماندار کهگیلویه

23 دی 1397 ساعت 0:24

فرماندار کهگیلویه به همراه معاون خود و رئیس اداره راه وشهرسازی با امام جمعه و مردم و مسوولان شهر سوق در مسجد امام حسین(ع) سوق پیرامون جاده دهدشت به سوق دیدار و گفت‌وگو کرد.


 پروژه عمرانی جاده دهدشت به سوق یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم شهر سوق است که به گفته مسوولان به دلیل کمبود اعتبار، ملی نبودن طرح و شیطنت پیمانکاران سال‌ها به طول انجامید، این جاده قرار بود دهه فجر امسال به بهره برداری برسد ولی پس از بارندگی‌های اخیر و نشست برخی نقاط جاده و...مردم اعتراض خود را نشان دادند و خواستار تحویل گرفتن جاده‌ای استاندارد وبا کیفیت شدند و اعلام کردند نمی‌خواهند کیفیت فدای زمان شود و تا چند ماه هم که شده است صبوری می‌کنند برای داشتن جاده‌ای با کیفیت لازم.
به گزارش کبنا ازدهدشت، عصر امروز (شنبه 22 دی ماه 97) نیز فرماندار کهگیلویه به همراه معاون خود و رئیس اداره راه وشهرسازی با امام جمعه و مردم و مسوولان شهر سوق در مسجد امام حسین (ع) سوق پیرامون جاده دیدار و گفتگو کرد.
 جاده سوق استاندار نیست/نتیجه کارشناسی پل بشار چه شد!
 امام جمعه شهرسوق فرماندار کهگیلویه را مسئولی پاسخگو و در دسترس خطاب و ضمن قدردانی از حضور نیکبخت در میان مردم اظهار کرد: مردم شهر سوق مطالبه به حقی دارند و در همین ابتدا می گویم که این مسئله مربوط به دولت فعلی و دولت‌های قبل نیست که به سیاسی کاری و جناحی بودن متهم شود.
حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه: تقریباً 13 سال است جاده 10 کیلومتری سوق که دغدغه مردم است تکمیل نشده است و اگر روزی یک متر زیر سازی می‌شد بدون شک 5 سال پیش این جاده تکمیل می‌شد، تصریح کرد: از بیان دوباره مشکل خجالت می‌کشم، بارها در تمامی جلسات استانی، شهرستانی و خطبه‌های نماز جمعه در تمامی مناسبت‌ها بیان کردم و شرم دارم از مسوولانی که 13 سال است جاده را درست نکردند.
کیانی عنوان کرد: الان نمی‌گوییم روی جاده کار نمی‌شود، ولی جاده استاندارد نیست چرا که با یک بارندگی  قسمتی از جاده که تنها یک سال از آسفالت آن می‌گذرد نشست داشته است، چرا پول بیت المال را هدر دهید بعد این جاده نشست کند و دوباره بگویید روکش می‌کنیم؟
خطیب نماز جمعه سوق افزود: جاده زیرسازی مناسب و استانداردهای لازم را ندارد، نیاز به کارشناسی‌های اساسی دارد، مردم می گویند 3 ماه را هم تحمل می‌کنیم ولی جاده‌ای استاندار می‌خواهیم همه دغدغه ما این است.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید بگویید استانداردهای جاده سوق به دهدشت را ناظران فنی ما تایید کردند، قبول ندارم مطرح کرد: پل بشار یاسوج را مگر ناظران فنی تایید نکردند چه شد، به یک سال نکشیده تخریب شد!
حجت الاسلام کیانی این تایید شدن‌ها را از راه رابطه دانست نه ضابطه و بیان کرد: همه می دانیم خیلی از این ناظران فنی با یک مدرک گرفتن از دانشگاه‌ها و به چه شکلی به دست آمده است،
مردم سوق واقعاً صبرشون لبریز شده وشاید اگر هر جای دیگری بود به شکل دیگری اقدام می‌کردند، ولی تنها اعتراض و مطالبه خود را نشان دادند و اغتشاشی نداشته‌اند، لذا جاده‌ای کارشناسی شده و سالم تحویل مردم دهید.
کمبود اعتبار و شیطنت پیمانکاران علت تاخیر تکمیل جاده سوق
فرماندار کهگیلویه نیز در این دیدار از امام جمعه که دغدغه مشکلات مردم را دارند و پایگاهی هستند که مشکلات مردم را به فرمانداری منتقل می‌کنند قدردانی و اظهار کرد: خوشحال هستم در جمع شما حضور دارم، در این چند ماه سرپرستی خود بیشترین سر کشی را از بخش سوق و روستاهای سوق داشتم، حتی برخی روستاها را چندین بار بازدید داشتم، همچنین جلسه‌ای پیرامون مشکلات شهر سوق با شورای شهرسوق داشتم که قرار شد مکاتباتی انجام دهند ولی تا حالا چیزی دست ما نرسید!
جعفر نیکبخت عنوان کرد: بارها از جاده دهدشت به سوق بازدید کردم تا در جریان روند پیشرفت کار باشم، پروژه جاده دهدشت به سوق زمانبر شده است و ما نیز مثل شما نگران هستیم، قطعاً اگر سالی یک کیلومتر آسفالت می‌شد تا حالا تکمیل شده بود، ولی مسائلی وجود دارد که شما کمتر اطلاع دارید.
نیکبخت در جمع مردم با بیان اینکه یک مورد بحث اعتبارات است که معمولاً اعتبارات را یک باره به پروژه‌ها تخصیص نمی‌دهند و بخشی نیز بحث شیطنت پیمانکاران است که پروژه به طول انجامید، تصریح کرد: ولی در خصوص مسائل کارشناسی باید رسیدگی به دست کارشناسان، مدیر راه و شهرسازی و کارشناسان فرمانداری سپرده شود چرا که نه من کارشناس هستم در این خصوص نه شما کارشناس هستید.
وی ادامه داد: اعتراض و مطالبه شما به حق است، کمیته عمرانی را جهت بررسی و ارزیابی جاده بسیج می‌کنم و نتیجه را به شما اعلام خواهم کرد، دستگاه‌ها نیز آماده هستند ولی همانطور که می دانید نزولات آسمانی زیاد بوده است و فرصت خشک شدن جاده را نداد که آسفالت صورت گیرد.
چرا پیش از حضور نیکبخت متولیان اقدام نکردند!/دست مافیای پیمانکاران بر پروژه‌های نیمه تمام کهگیلویه
یکی از فرهنگیان سوق نیز در حضور فرمانداربا اشاره به اینکه مردم چندین سال است که وعده‌های رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه رابه صورت مستند در رسانه‌ها می‌شوند و دیگر نمی‌خواهند وعده بشنوند، اظهار کرد: مردم وضعیت کشور را می‌دانند، بودجه کشور به درستی توزیع می‌شود اما اگر اعتباری به درستی مصرف نشود و سو مدیریت باشد هر کسی که کارشناس هم نباشد متوجه می‌شود یک جای کار اشکال دارد.
کریمی عنوان کرد: رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه می‌گوید سه سال برای جاده (از سال 93 تا 96) اعتباری نیامد، چرا نیامد، حال که حوزه مدیریت راه وشهرسازی کهگیلویه محدود شده است به چاروسا و دهدشت بودجه زیادی جاده 10 کیلومتری سوق برای مدیریت راه و شهرسازی نباید داشته باشد، چرا اعتباری تعلق نگرفت یعنی بودجه‌ای در استان نبود؟!
وی با اشاره به اینکه فقط می‌خواهند مردم را سرگرم و ساکت کنند تا متوجه مشکلات دیگر نشوند، ادامه داد: چرا زور پیمانکاران باید به  ادارات و نظام مدیریتی بچربد، مگر چه مافیا و قدرتی پشت پیمانکاران نهفته است؟!
این فرهنگی معترض خطاب به فرماندار گفت: چرا متولیان امر قبل از اعتراضات مردم و قبل از حضور شما در شهرستان که دو بار زیر باران دستور دادید دستگاه‌ها روی جاده کارکنند، اقدام نکردند جز اینکه می‌توان گفت تا پیش از حضور شما مدیریت ذهنیت خوبی برای خدمت رسانی به مردم سوق نداشت!
کریمی افزود: اگر تیرماه که خاکبرداری شروع شد تا شهریور ماه جاده تکمیل می‌شد حال به بارندگی و بهانه‌ها بر نمی‌خوردیم!
 وی گفت: جلسات متعددی با مسولان استانی و شهرستانی در این خصوص گرفته شد، نمی‌خواهیم این جلسه نیز مانند گذشته باشد از شما تضمینی می‌خواهیم برای جاده‌ای با رفع تمامی نواقصات در تاریخی معین.
پاسخ فرماندارکهگیلویه به اعتراضات مردم سوق
فرماندار کهگیلویه در پاسخ این فرهنگی و دیگر مردم معترض گفت: برای احترام به مردم سوق به دیدارتان آمدیم، کمیته عمرانی را جهت بررسی نواقصات روی پروژه می‌فرستیم، دستگاه‌ها نیز آماده آسفالت هستند و پس از بررسی کارشناسانه و رفع تمامی نواقصات آسفالت شروع می‌شود.
 استاندار جاده سوق را تامین اعتبار کرده است
رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه نیز با بیان اینکه هر طرحی یک منابع مالی دارد، جاده دهدشت به سوق نیز اعتبار آن استانی است که قطره‌ای است و به همین دلیل کار به صورت لاک پشتی انجام شد، تصریح کرد: تنها طرحی که در کهگیلویه منابع آن ملی است فقط جاده پاتاوه دهدشت است، اگر جاده گچساران را می‌بیند کار شده به این دلیل است که اعتبارت آن ملی است.
علی اصغر تارم عنوان کرد: الان پروژه جاده دهدشت به سوق فعال است و اعتبار دارد، استاندار این پروژه را جز پروژه اعتبارات مقاومتی قرار داده است تا از هرجایی امکان تامین اعتبار داشته باشد و به پیمانکار گفته است که کار کنید و نگران اعتبار نباشید.
تارم افزود: اعتبار سال 92 شهرستان،:2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که از این مبلغ 800 میلیون تومان به جاده سوق اختصاص یافت، و ازبهمن ماه سال 93 نیز کل اعتباری که برای جاده آمد، نزدیک یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود و تا اسفند ماه 96 یک ریال اعتبار برای جاده نیامد، چرا نیامد چون مشکل کشوری است و جاده‌ای که ما داریم ملی نیست ومنبع اعتبار آن استانی است که قطره‌ای است.
به گزارش کبنا از دهدشت، در ادامه فرماندار کهگیلویه به همراه معاون خود وامام جمعه سوق، بخشدار سوق، شهردار و رئیس شورای شهر و دیگر مسوولان از جایگاه شهدای گمنام سوق و پارک کوهستان سوق که از سال 87 تا کنون اعتباری نداشته و نیمه کاره رها شده است بازدید کرد.


کد مطلب: 406371

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406371/2/دست-مافیای-پیمانکاران-پروژه-های-نیمه-تمام-کهگیلویه-اعتراضات-مردم-پاسخ-فرماندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1