کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

دیدار شهردار و اعضای شورای شهر مادوان با استاندار / پیام: معضلات شهر مادوان ناشی از نگاه‌های سلیقه‌ای بعضی مدیران است

22 دی 1397 ساعت 17:43

شهر مادوان به دلیل اینکه نوبنیاد و بکر نیست و در طرح‌های جامع، تفضیلی و آمایش به‌خوبی موردتوجه قرار نگرفته دچار برخی مشکلات ساختاری، زیربنایی و خدماتی است، متأسفانه در زمان خدمات‌رسانی به این شهر برخی عادت‌ها و رویه‌های نادرست و نگاه‌های تبعیض‌آمیز مانع خدمت‌رسانی شده است؛ ضعف و فقر فضا و امکانات آموزشی در این شهر اگر حل نشود سبب ترک تحصیل فرزندان این شهر می‌‌شود.


نشست شورای شهر و شهردار مادوان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی باهدف برطرف کردن معضلات و مشکلات شهر، پیگیری مطالبات شهروندان، خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و توجه بیشتر مسئولین در دفتر استاندار برگزار شد.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: از مشکلات شهر مادوان اطلاع کامل دارم و در نشست تخصصی با حضور مدیران استانی و مسئولین محلی همه مشکلات موردبررسی قرار خواهد گرفت.
احمدی اظهار داشت: به دلیل اینکه این شهر نوبنیاد و بکر نیست و در طرح‌های جامع، تفضیلی و آمایش به‌خوبی موردتوجه قرار نگرفته دچار برخی مشکلات ساختاری، زیربنایی و خدماتی است و باید به موضوع به‌صورت ریشه‌ای پرداخته شود.
استاندار تصریح کرد: مادوان ورودی، معبر و پیشانی شهر گردشگری یاسوج مرکز استان است و ضمن اینکه نرخ مهاجرت‌پذیری آن بالاست باید زیرساخت‌های خدماتی آن ازجمله در بخش آموزش، بهداشت، ورزشی، آب، برق، گاز، معابر و میدان‌ها موردتوجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه، علاوه بر طرح جامع شهری، مشکلات اجتماعی نیز در این شهر مدنظر است، ابراز داشت: در رابطه با مشکلات مادوان برنامه‌ریزی لازم، راهکارها و تصمیماتی در جلسه‌ای به همین منظور گرفته خواهد شد.
داریوش جهانبخش شهردار مادوان هم در این نشست مشکلات شهر را، مهاجرت‌پذیری بالا، قدیمی بودن ساختمان شهرداری، نامناسب بودن ساختمان آتش‌نشانی، مشکلات طرح آب‌رسانی از تنگ سریز، معارضات اجتماعی و فضای آموزشی بیان کرد.
سردار رحیمی‌نسب عضو شورای شهر مادوان، مشکل معابر، ورودی و خروجی شهر، کم‌توجه‌ی به گذشته شهر به لحاظ ساختاری ازجمله خی‌ایان و کوچه و بن‌بست کردن مسیر اصلی و عدم وجود فضای سبز را از مشکلات مادوان ذکر کرد.
حاتم پیام رئیس شورای شهر مادوان در این نشست اساس حرکت شورای شهر مادوان وابسته به درک عمیق نیازها و خواسته‌های به‌حق شهروندان است و مبنای تصمیم‌گیری در این شورا را حل مشکلات مردم و درک دقیق مطالبات شهروندان دانست و افزود: این شورا از بدو فعالیت خویش عزم خود را برای برخورداری شهروندان از خدمات موردنیاز شهری جزم نموده تا بتوانند با توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر زمینه رضایت عمومی شهروندان را فراهم نماید.
پیام افزود: مدیریت محلی شهر مادوان که تنها فریادگر شهروندان است مورد بی‌توجهی مسئولین هست به‌طوری‌که به درخواست این شورا که برگرفته از نیازهای به‌حق مردم است پاسخگو نیستند و به فراموشی سپردند و شهرداری به‌تنهایی و بدون نگاه ویژه مسئولین قادر به حل مشکلات ناشی از عدم زیرساخت‌های شهری که از قبل فراهم نشده نبود نیست.
وی بیان داشت: افزون بر بی‌توجهی مسئولین به انجام وظایف مربوطه در حوزه شهری مادوان متأسفانه در زمان خدمات‌رسانی به این شهر برخی عادت‌ها و رویه‌های نادرست و نگاه‌های تبعیض‌آمیز مانع خدمت‌رسانی می‌شوند که بیشترین مشکلات و نارسایی‌های و معضلات شهری مادوان ناشی از همین نگاه‌های سلیقه‌ای و تبعیض‌آمیز است.
رئیس شورای شهر مادوان تصریح کرد: نمونه عینی این موانع معارضات اجتماعی سد راه پروژه آب‌رسانی از تنگه کبوتری به شهر مادوان و روستاهای حومه که ازجمله پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان بوده اما به دلیل نگاه‌های تبعیض‌آمیز به این حوزه تاکنون مردم این منطقه از دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان بی‌بهره مانده‌اند که از حضرت‌عالی انتظار می‌رود در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشد تا حقوق جامعه 60 هزارنفری مورد هدف این پروژه تضییع نگردد.
وی گفت: روند نرخ رشد جمعیت ناشی از مهاجرت بی‌رویه در این شهر با امید بهبود شرایط زندگی صورت گرفته اما خدمات متناسب با افزایش جمعیت توزیع نشده که در برخی از شاخص‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی و ورزشی با بحران مواجه هستند.
پیام اظهار داشت: ضعف و فقر فضا و امکانات آموزشی در این شهر که بارها با مسئولین مربوطه مطرح گردیده اگر حل نشود سبب ترک تحصیل و یا بی‌سوادی فرزندان این شهر می‌گردد.
وی بیان کرد: این شهر تنها یک مرکز درمانی پاره‌وقت دارد که با توجه به حجم بالای جمعیت پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان نیست و فاقد پزشک متخصص هست و مردم به‌ناچار برای درمان سرپایی به مراکز درمانی شهر یاسوج مراجعه کنند. بود زیرساخت در حوزه ورزش که تأمین‌کننده نشاط پویایی سلامت جامعه و زمینه شکوفایی استعدادهای ورزشی جوانان است را از دیگر مشکلات شهر مادوان دانست.
رئیس شورای شهر مادوان اظهار داشت: ضرورت دارد با نگاه ویژه و توجه مساعد حضرت‌عالی مسئولین را موظف نمایید تا نسبت به رفع نارسایی‌های مربوطه هرچه سریع‌تر اقدام کنند.


کد مطلب: 406352

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406352/2/دیدار-شهردار-اعضای-شورای-شهر-مادوان-استاندار-پیام-معضلات-ناشی-نگاه-های-سلیقه-ای-بعضی-مدیران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1