تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۴۰۶۳۱۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

گچساران میزبان جشن بزرگ تکلیف دانش آموزان عشایر جنوب کشور(+زمان،مکان)

۰
کبنا ؛
 جلسه هماهنگی برگزاری جشن تکلیف  دانش آموزان پسر عشایر استان های  جنوب کشور با حضور فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان و جمغی از روسای ادارت در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مراسم دومین جشن تکلیف پسران عشایر جنوب کشور است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله نخست با مشارکت  استان‌های فارس و تهران برگزار شد که امسال میزبانی این مراسم به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد.
 هادی زارع پور افزود: این مراسم به مدت 3 روز از تاریخ 24 لغایت 27 بهمن ماه سال جاری به میزبانی گچساران در روستای سرآبننیز گچساران برگزار می‌شود.
زارع پور عنوان کرد: جشن تکلیف دانش آموزان در قالب دوره آموزشی که در این مدت 2 روز به آموزش‌های لازم و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان و یک روز مراسم جشن تکلیف در مصلی گچساران برگزار می‌شود.
وی  با بیان اینکه500 دانش آموز پسر دوره متوسطه اول عشایر مناطق جنوب کشور در این مراسم شرکت دارند، گفت: در این جشن دانش آموز پسر مکلف  از 9 استان مناطق جنوب کشور از جمله  استان های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمان، اصفهان، یزد،خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان به مدت سه روز شرکت خواهند کرد.
 زارع پور تصریح کرد:  برگزاری ایستگاه تولد معنوی با بهره‌گیری از کارشناسان مذهبی، قرائت صحیح نماز، ایستگاه احکام، ایستگاه آشنایی با تقلید مرجعیت، ایستگاه نشاط و شادابی، ایستگاه نجوم و قبله شناسی، ایستگاه تشکر از ولی نعمتیان، ایستگاه فوق برنامه برگزاری سرود و پانتومیم، ایستگاه سوگند جشن تکلیف که در این مراسم مکلفین با خداوند عهد و میثاق می‌بندند از جمله برگزاری برنامه در روستای سرآب ‌ننیز در این 2 روز است.
 وی با بیان اینکه این مراسم یک برنامه کشوری است، عنوان کرد: سخنران مراسم تکلیف پسران مناطق عشایر جنوب کشور حجت الاسلام قرائتی هستند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 181هزار دانش آموز عشایری  در  ۲۲ استان کشور  مشغول به تحصیل هستند.
 زارع‌ پور عنوان کرد:  بیش از  سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایری در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به علم آموزی هستند که از این تعداد ۹۱ پسر امسال به سن تکلیف رسیده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1