کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

گچساران میزبان جشن بزرگ تکلیف دانش آموزان عشایر جنوب کشور(+زمان،مکان)

20 دی 1397 ساعت 23:35

 جلسه هماهنگی برگزاری جشن تکلیف  دانش آموزان پسر عشایر استان های  جنوب کشور با حضور فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان و جمغی از روسای ادارت در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد



 جلسه هماهنگی برگزاری جشن تکلیف  دانش آموزان پسر عشایر استان های  جنوب کشور با حضور فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان و جمغی از روسای ادارت در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مراسم دومین جشن تکلیف پسران عشایر جنوب کشور است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله نخست با مشارکت  استان‌های فارس و تهران برگزار شد که امسال میزبانی این مراسم به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد.
 هادی زارع پور افزود: این مراسم به مدت 3 روز از تاریخ 24 لغایت 27 بهمن ماه سال جاری به میزبانی گچساران در روستای سرآبننیز گچساران برگزار می‌شود.
زارع پور عنوان کرد: جشن تکلیف دانش آموزان در قالب دوره آموزشی که در این مدت 2 روز به آموزش‌های لازم و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان و یک روز مراسم جشن تکلیف در مصلی گچساران برگزار می‌شود.
وی  با بیان اینکه500 دانش آموز پسر دوره متوسطه اول عشایر مناطق جنوب کشور در این مراسم شرکت دارند، گفت: در این جشن دانش آموز پسر مکلف  از 9 استان مناطق جنوب کشور از جمله  استان های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمان، اصفهان، یزد،خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان به مدت سه روز شرکت خواهند کرد.
 زارع پور تصریح کرد:  برگزاری ایستگاه تولد معنوی با بهره‌گیری از کارشناسان مذهبی، قرائت صحیح نماز، ایستگاه احکام، ایستگاه آشنایی با تقلید مرجعیت، ایستگاه نشاط و شادابی، ایستگاه نجوم و قبله شناسی، ایستگاه تشکر از ولی نعمتیان، ایستگاه فوق برنامه برگزاری سرود و پانتومیم، ایستگاه سوگند جشن تکلیف که در این مراسم مکلفین با خداوند عهد و میثاق می‌بندند از جمله برگزاری برنامه در روستای سرآب ‌ننیز در این 2 روز است.
 وی با بیان اینکه این مراسم یک برنامه کشوری است، عنوان کرد: سخنران مراسم تکلیف پسران مناطق عشایر جنوب کشور حجت الاسلام قرائتی هستند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 181هزار دانش آموز عشایری  در  ۲۲ استان کشور  مشغول به تحصیل هستند.
 زارع‌ پور عنوان کرد:  بیش از  سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایری در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به علم آموزی هستند که از این تعداد ۹۱ پسر امسال به سن تکلیف رسیده اند.
 


کد مطلب: 406318

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406318/2/گچساران-میزبان-جشن-بزرگ-تکلیف-دانش-آموزان-عشایر-جنوب-کشور-زمان-مکان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1