تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۴۰۶۳۱۷
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

همایش انقلاب به روایت هنر در گچساران برگزار شد / موسوی: اگر هنرمندان نبودند تاریخ جنگ را نداشتیم / دهبانی‌پور: انتشار 800 عنوان کتاب فرهنگی بعد از انقلاب در استان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نخستین همایش شهدای هنرمند شهرستان گچساران با عنوان «انقلاب به روایت هنر» در آستانه چهل سالگی انقلاب روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سیدعبدالمومن موسوی رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، رضادهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس برگزار گردید.
 اگر هنرمندان نبودند تاریخ جنگ را نداشتیم
حجت الاسلام سیدعبدالمومن موسوی رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم بیان داشت: هنر جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما باید داشته باشد و باید تلاش کنیم به چنین جایگاهی برسیم. اگر سینمای ما اسلامی باشد می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات سیاسی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی را حل کند.
حجت الاسلام موسوی گفت: هنرمندان باید با هنر خود افکار امام (ره)، افکار شهدا و روحیه استکبارستیزی را در مردم احیا کنند و تفکر انقلابی را به دشمنان نشان دهند.
وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها ابراز داشت: بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد و مکتب و دانشگاه صداوسیما است، اگر اینها اسلامی شوند دنیا را زیرورو می‌کنند.
رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان جنگ مرحوم معلم شعری سرودند که آقای آهنگران آن را خواند، همین شعر چنان جوش و خروشی میان مردم به راه انداخت که حدود 30 گردان عازم جبهه شد. خیلی‌ها رشادت شهدا را ندیدند، آن زمان اینطور نبود که کلیپ درست کنند و فیلم بسازند. زبان هنربهترین زبان برای انتقال ارزش‌ها و طرح معضلات اجتماعی است.
وی بیان داشت: در زمان جنگ هفتاد و هشت کشور دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی را از پا بیندازند، با تفکر شیعی ما مشکل داشتند، اسلامی را می‌خواستند که در ظاهر اسلام باشد، اسلامی که ظلم و ستم را تایید کند.
حجت الاسلام موسوی با تاکید بر به‌کارگیری هنر در عرصه‌های مختلف گفت: گاهی یک شعر یا یک فیلم به اندازه صدها سخنرانی اثر نمی‌گذارد، ما باید از هنرمندانی که در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند تجلیل کنیم. هر کار دسته جمعی برای احیاء دین و تفکر شیعی و انقلابی شعار الله می‌شود. هنرمندانی که با هنر خود می‌توانند آیات قرآن، مباحث دینی، جبهه و جنگ، مسائل سیاسی را منزوج کنند و تعبیر درستی ارائه دهند کسانی هستند که ایمان را سرلوحه قرار داده‌اند. تکریم از این هنرمندان نشانه تقوای قلب است و نباید نسبت به آن سستی به خرج دهیم.
وی به هنرمندان دوره جنگ اشاره‌ای کرد و گفت: هر کسی که به جبهه‌های جنگ وارد می‌شد دوست داشت بجنگد، در این میان یک نفر پیدا می‌شد که عکس و فیلم بگیرد، حتی هم او هم دوست داشت تفنگ به دست بگیرد. برخی این گونه کارهای هنری و تبلیغی را بیهوده می‌دانستند ولی واقعیت این است که اگر اینها نبودند الان تاریخ جنگ را نداشتیم.
رئیس حوزه‌های علمیه استان در انتها گفت: کارگردان‌هایی همچون فرج الله سلحشور که روایت گر آیات و روایات بودند و تفکر اسلامی را به کشورهای دیگر برده‌اند و آنها را تحت تاثیر قرار داده‌اند شایان تقدیر هستند.
رضادهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگرچه مارکسیست‌ها معتقدند انقلاب‌ها در سطح جهان، انقلاب‌های کارگری و یا پابرهنه‌ها و انقلاب‌هایی است که ریشه در مشکلات اقتصادی دارند. اما انقلاب اسلامی ایران انقلاب اقتصادی نبود، جنبه‌های مختلفی وجود داشت و مبتنی بر مکتب اسلام شکل گرفت.
دهبانی پور بیان داشت: در چهل سالگی انقلاب یاد و نام شهیدان هنرمند و هنرمندانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند را گرامی می‌داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمات نظام را برای مردم ارائه و در این حال آسیب‌شناسی کنیم، گفت: در حوزه فرهنگ، هنری و اقتصادی به کار کرد آن توجه کنیم و در این زمینه آسیب شناسی کرد تا با مشکل مواجه نشویم.
دهبانی‌پور اذعان کرد: باید کار کردهای نظام در این شرایطی که جامعه بستر آن مهیا است خدمات نظام را ارائه و بازگو کنیم و مشکلات و نواقص را مرتفع کنیم.
 وی با بیان اینکه  انقلابی که مبتنی بر یک مکتب است و این مکتب شیعی است، اذعان کرد: این انقلاب با حماسه مردم، خون شهیدان و رهنمودهای امام راحل به ثمر رسیده است.
 این مسوول با بیان اینکه این انقلاب دارای مروجانی که نقش هنرمندان بسیار موثر است، اذعان کرد: رهبری فرموده است، بهترین زبان برای بازگو کردن مسائل زبان هنر است.
دهبانی پور ادامه داد: هنرمندان در تمامی عرصه‌ها به صورت شعر، تئاتر و فیلم توانستند آثار خود را به نمایان بگذارند.
وی به برخی دستاوردهای عرصه هنر پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: ما در عرصه‌های مختلف 800 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ بعد از انقلاب داشته‌ایم، در حوزه‌های سینما و هنرهای تجسمی کارهای قابل توجهی داشتیم، همچنین عکاسان ما و فیلم سازان ما در عرصه‌های بین المللی هنرنمایی می‌کنند.
دهبانی پور در انتها ابراز کرد: استان ما ظرفیت خوبی را در حوزه هنر و ادبیات دارد. حدود 50 رسانه دیجیتال، 5 روزنامه کثیرالانتشار در سطح استان داریم. 600 کانون از مساجد در استان به ثبت رسیده‌اند که باید به کانون‌های فعال بهای بیشتری بدهیم و برای فعالیت بیشتر کانون‌ها آسیب شناسی کنیم.
در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهیدان، رحمت الله بشارت، حسین کیامرثی، حسین امینی، نجف بلادیان، غریب پرویزی، محمد فراشبندی، خلیل مندنی‌زاده و مذکور پارسی، تجلیل به عمل آمد. در این مراسم اجرای سرود دانش آموزان دبیرستان شهید احمد کاظمی، پخش کلیپ، مستندات شهدا از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم بود.
دوهزار شهید هنرمند در راه انقلاب اسلامی جان فدا کردند که 8 شهید از شهرستان گچساران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدزاده
Romania
جناب آقای موسوی...مگه هنرمندان فقط مختص صدا و سیما هستند.....حوزه هنری...اداره ارشاد....خبرنگاران....و......همه این هنرمندان بزرگوار که فقط فقط در صدا و سیما مشغول فعالیت نیستند.....شما‌چرا فقط به صدا و سیما اشاره کردید....هستند هنرمندان پرتلاش و افتخارآفرینی که کارمند صدا و سیما نیستند و توانستند حماسه ای عظیم و بزرگ آفریدند....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1