کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سفر مدیرکل بهزیستی به کهگیلویه انجام گرفت

افتتاح مرکز مشاوره دهدشت / افشارمهر: برگزاری کارگاه‌های آموزشی اجتماع محور در سطح استان (+تصاویر)

18 دی 1397 ساعت 17:33

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویر احمد به صورت سر زده از اورژانس اجتماعی بهزیستی دهدشت،کارگاه های آموزشی و اجتماع محور در 4 روستای آسیب پذیر کهگیلویه بازدید کرد،در آئین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «نیروانا» در دهدشت حضور یافت،همچنین نشست هم اندیشی با پرسنل بهزیستی کهگیلویه جهت افزایش کیفیت خدمات رسانی و برنامه های اجتماع محور با حضور افشار مهر  برگزار شد.


صبح امروز (سه‌شنبه 18 دی‌ماه)، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به صورت سر زده از اورژانس اجتماعی بهزیستی دهدشت، کارگاه‌های آموزشی و اجتماع محور در 4 روستای آسیب پذیر کهگیلویه بازدید کرد، در آئین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «نیروانا» در دهدشت حضور یافت، همچنین نشست هم اندیشی با پرسنل بهزیستی کهگیلویه جهت افزایش کیفیت خدمات رسانی و برنامه‌های اجتماع محور با حضور «افشار مهر» برگزار شد.
آیت الله افشار مهر در گفت‌وگو با کبنا با اشاره به برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی اجتماع محور جهت پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس 4 روستای آسیب پذیر کهگیلویه برگزار شد و این کارگاه‌ها ادامه دار خواهد بود.
افشار مهر راه اندازی مراکز مشاوره و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی، مشاوره‌های قبل از ازدواج، حین و بعد از ازدواج و...را برای شهرستان ضروری دانست و عنوان کرد: امروز مرکز مشاوره «نیروانا» جهت ارائه انواع خدمات روانشخانتی زیر نظر بهزیستی افتتاح شد.
وی در ادامه گفت: نشست‌های هم اندیشی با پرسنل بهزیستی کهگیلویه جهت ارتقای کیفیت خدمات رسانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز برگزار شد.
افشانده رئیس بهزیستی کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با کبنا با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره «نیروانا» و ارائه خدمات روانشناختی زیر نظر بهزیستی بیان کرد: به زودی کلینیک مشاوره نیز در دهدشت راه اندازی می‌شود.
جهانگیر افشانده عنوان کرد: وقتی مجوز برای مرکز یا کلینیک مشاوره‌ای صادر می‌شود، کلیه گزینش‌ها در خصوص توانایی مشاوران و مسئول مرکز مشاوره، به عمل می‌آید و در ادامه نظارت کافی از طرف حوزه توسعه پیشگیری بر مراکز نیز صورت می‌گیرد.
وی افزود: برای افراد بی بضاعت که توان پرداخت هزینه مشاور خود را ندارند، یاری برگ صادر می‌شود.
سید باقر حسینی معاون مدیرکل نیز اظهار کرد: ضرورت راه اندازی مراکز مشاوره در این شهرستان به شدت احساس می‌شود و کاهش آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی بین سازمان بهزیستی و بهزیستی شهرستان و این مراکز را می‌طلبد.
حسینی طلاق را یکی از آسیب های اجتماعی و ناشی از انتخاب نادرست دانست که ریشه بسیاری از آسیب‌های دیگر است و عنوان کرد: مشاوره قبل از ازدواج اجباری می‌شود و تفاهم نامه به کلیه دفاتر ثبت ازدواج ارسال می‌شود که باید جوانان در این دوره‌های مشاوره‌ای پیش از ازدواج حتماً شرکت کنند.
 خانم دادوند مسئول و مشاور مرکز «نیروانا» دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی است که مدرس دانشگاه پیام نور چرام و دهدشت است و در گفت‌وگو با کبنا ارائه کلیه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای از آسیب‌های اجتماعی، بزهکاری نوجوانان، مشکلات خانوادگی، طلاق و مشاوره قبل حین و بعد از ازدواج، مشاوره تحصیلی در این مرکز خبر داد.


کد مطلب: 406242

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406242/2/افتتاح-مرکز-مشاوره-دهدشت-افشارمهر-برگزاری-کارگاه-های-آموزشی-اجتماع-محور-سطح-استان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1