تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۴۰۶۰۷۷
با حضور معاون بنیاد ملی خانواده:

همایش «سبک زندگی آسان» در دیشموک برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
نخستین همایش «سبک زندگی آسان» به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر علیرضا لاور، معاون بنیاد ملی خانواده، امام جمعه شهر دیشموک، علیرضا دولت آبادی، مسئول ستاد کانون های مساجد استان و انبوه قشرهای مختلف مردم در حسینیه علامه طباطبایی از طرف کانون فرهنگی هنری بلال مسجد امام حسین (علیه السلام) شهر دیشموک برگزار شد.
 علیرضا لاور، معاون بنیاد ملی خانواده در این همایش بزرگ که قشرهای مختلف مردمی حضور داشتند، گفت: قرآن به عنوان کلام الهی و ائمه اطهار (علیهم السلام) حرف های بسیاری برای استحکام بنیان خانواده دارند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای لحظه به لحظه زندگی انسان برنامه های مفید و ارزشمندی دارد، اظهار داشت: این دین نورانی برای فرزند دار شدن انسان نیز برنامه دارد.
 لاور خواستار برخورد همراه با کرامت با فرزندان شد و اضافه کرد: این تکریم شخصیت مورد تاکید دین اسلام نیز هست.
 معاون بنیاد ملی خانواده ضمن تاکید بر اینکه نباید شخصیت فرزندان در خانواده را خرد و نادیده گرفت، ابراز داشت: بخش بسیاری از مشکلات موجود به دلیل عدم حفظ عزت جوانان در دوران کودکی است.

وی حفظ حریم پدر و مادر را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان نیز باید حریم آنها حفظ شود؛ ضمن اینکه رعایت احترام و عزت زن و شوهر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
 لاور از ضرورت ارتباط افراد خانواده برای برقراری ارتباط سخن به میان آورد و اضافه کرد: باید برای خود و تک تک اعضای خانواده ارزش قائل باشیم.
 معاون بنیاد ملی خانواده ضمن انتقاد استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی، تاکید کرد: باید به جای استفاده از فضای مجازی، ارتباطات خانوادگی بیشتر شود.

وی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: در نخستین همایش «سبک زندگی آسان» به موضوعاتی شامل: ضرورت نگاه به خانواده به عنوان نهاد هویت ساز جامعه، ضرورت اولویت مندی تربیت نسبت به دیگر ساخت های فردی و اجتماعی و ضرورت یادگیری در بستر آموزش مهارت های تعاملات فردی و اجتماعی پرداخته شد.
 لاور ارائه برخی از تکنیک های مهارتی در فرایند تربیتی و شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی، انتخاب همسر و ازدواج، اشاره به برخی موضوعات دیگر شامل انعقاد نطفه، بارداری، شیردهی کودک، نوجوانی و جوانی را از دیگر موارد مطرح شده در این همایش بزرگ دانست.

علیرضا دولت آبادی، رئیس ستاد کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم در حاشیه این همایش، گفت: با توجه به سیاست ‌های ابلاغی ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و توجه جدی این ستاد به نهاد خانواده، برنامه‌ هایی در دستور کار قرار گرفته است.
 وی برگزاری همایش «مهارت ‌های زندگی» در این استان را از جمله این برنامه ها دانست و اظهار داشت: این همایش با هدف ارتقاء سطح توانمندی خانواده ‌ها در تعاملات درون خانواده و پیشگیری از آسیب‌ های فراوان این حوزه از جمله کاهش ازدواج، افزایش طلاق، بداخلاقی‌ ها و آشنایی با وظایف زوجین با دعوت ستاد کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار‌ شد.
 دولت آبادی از برگزاری سه کارگاه تخصصی در کانون تربیتی شهید باهنر شهر دهدشت ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز جمعه خبر داد و گفت: یک کارگاه آموزشی نیز روز جمعه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار می ‌شود.

 محمد برومند، مدیر کانون فرهنگی هنری بلال مسجد امام حسین (علیه السلام) شهر دیشموک هم، گفت: نخستین همایش «سبک زندگی آسان» با حضور علیرضا لاور، معاون بنیاد ملی خانواده در حسینیه علامه طباطبایی برگزار شد.
 برومند با بیان اینکه این همایش با برنامه‌ هایی همچون پخش کلیپ، سخنرانی و اهدای 12 کمک هزینه سفر مشهد مقدس همراه است، اظهار داشت: هدف از اجرای چنین برنامه ‌ای، تبیین سبک زندگی اسلامی و نحوه برخورد فرد در خانواده و جامعه است.

این فعال فرهنگی و هنری گفت: این برنامه ویژه عموم مردم به خصوص خانم ‌های خانه ‌دار در جهت آشنایی با روش ‌های تربیت صحیح فرزند است.
 وی یادآور شد: نهادهای همچون ستاد نماز جمعه، بخشداری، شهرداری، شورای فرهنگ عمومی، حوزه مقاومت بسیج، هیئت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، کمیته امداد حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و شورای اسلامی شهر دیشموک در جهت هرچه باشکوه برگزار کردن همایش همکاری داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
طرف پا را روی پا انداخته ؟؟؟اون هم به نحوی زشت و به دور از آداب اخلاق ؟؟؟ کاش یاد میگرفتیم بین جلسه و پستوی خانه خیلی تفاوت است و ادب مرد به ز دولت اوست ؟؟؟؟؟!!!!!1
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1